Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commerciële foto's massage producten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Commerciële foto's massage producten

    Beste forumleden,

    Ik zou binnenkort een fotosessie moeten doen van massageproducten (olieën, massagestoelen, massagebank, etc...).
    Dit zou een hele zondagnamiddag in beslag nemen.

    Nu is mijn vraag aan jullie, hoeveel geld kan ik hiervoor vragen?
    Het zal waarschijnlijk om een 20tal foto's gaan die op de website gaan geplaatst worden. Natuurlijk worden er véél meer genomen...

    Dit is mijn eerste kans dat ik krijg om in gecontroleerde omstandigheden foto's te nemen, maar heb absoluut geen gedacht wat ik daarvoor moet vragen?

    Alvast bedankt voor jullie zinnige antwoorden...

    Alain.
    Canon 7D + gLas + Flitserke + afstandsbediening + Rugzakske + allerlei....

  • #2
    Re: Commerciële foto's massage producten

    als je geen prof bent... dan zal't een vriendendienst zijn denk ik ...dan mag je'r niks voor vragen
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: Commerciële foto's massage producten

      Voor niets gaat de zon op....

      Ik offer wel mijn zondagnamiddag op hé en de foto's komen op de website voor commercieel gebruik en ik mag er niets voor vragen omdat ik geen professioneel fotograaf ben?

      Euh, ligt dit aan mij of klopt hier iets niet?
      Canon 7D + gLas + Flitserke + afstandsbediening + Rugzakske + allerlei....

      Comment


      • #4
        Re: Commerciële foto's massage producten

        Dit is mijn eerste kans dat ik krijg om in gecontroleerde omstandigheden foto's te nemen, maar heb absoluut geen gedacht wat ik daarvoor moet vragen?

        Alvast bedankt voor jullie zinnige antwoorden...

        Alain.

        Dus reeds de eerste maal moet het al opbrengen ?

        Ik geef Huggy groot gelijk, wees blij met de geboden kans en doe de mensen een plezier. Als je geen professioneel fotograaf bent wordt er verondersteld dat je het doet als hobby. Zijnde gratis ........ en verniet!

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Commerciële foto's massage producten

          Tenzij je natuurlijk werkt als kunstenaar... maar dan nog moet je alles officieel aangeven...

          Comment


          • #6
            Re: Commerciële foto's massage producten

            komaan zeg, om het clichématig te zeggen, er moet toch ook brood op de plank komen. Uit ervaring (niet in fotografie) weet ik dat je zonder het te beseffen al snel in het straatje zonder einde zit, genre "ik heb gehoord van xx dat jij gratis fotos neemt". Dus goeie raad, van in het begin duidelijk maken wat ongeveer je prijs is en eventueel een deel vanaf doen als "vriendendienst".

            Comment


            • #7
              Re: Commerciële foto's massage producten

              Misschien handig om een uur prijs te vragen, bvb: 10 euro per uur.
              Lijkt mij een redelijk prijs als je ziet hoeveel ze normaalgezien aan een prof moeten betalen.

              Vriendendiens, my ass. Vergeet niet dat het foto's zijn voor een comerciele site, dus als je niets vraagt ben jij de pineut want je vriend gaat wel lekker met de opbrengsten lopen.
              Think Different!

              Comment


              • #8
                Re: Commerciële foto's massage producten

                Jullie doen maar... maar dan moet ge achteraf ook nie klagen als een echte professional die weet heeft van de praktijken je aanklaagt wegens broodroof... En wees maar zeker dat ge prijs hebt als die er achter komt!

                Comment


                • #9
                  Re: Commerciële foto's massage producten

                  broodroof, komaan... beetje vergezocht niet?

                  Dat wil dus zeggen dat ik in mijn situatie (freelance webdesigner) honderduizend mensen kan aanklagen omdat ze tegen een vergoeding een bedrijfs-site ineenboksen voor een kennis. Als je tot zo'n praktijken moet overgaan kan je eeuwig bezig blijven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Commerciële foto's massage producten

                    Oorspronkelijk geplaatst door kaebin
                    komaan zeg, om het clichématig te zeggen, er moet toch ook brood op de plank komen. Uit ervaring (niet in fotografie) weet ik dat je zonder het te beseffen al snel in het straatje zonder einde zit, genre "ik heb gehoord van xx dat jij gratis fotos neemt". Dus goeie raad, van in het begin duidelijk maken wat ongeveer je prijs is en eventueel een deel vanaf doen als "vriendendienst".
                    vind je je eigen werk dan al zo sterk dat je zo zeker bent van je zaak en blijkbaar redelijk sterk aan 10 euro per uur werkt?

                    by the way... als je productfotografie doet (waar het hier over gaat), werkt men aan stukprijs...en niet per uur...wat kan het je klant nu schelen hoe lang jij aan je foto werkt...hij wil beelden...geen uren...anders maakte elk fotograaf wel heel veel uren denk ik
                    some toys 4 big boys
                    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Commerciële foto's massage producten

                      Ik waarschuw alleen maar hoor...! Je doet maar...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Commerciële foto's massage producten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Choclat-Moose
                        Ik waarschuw alleen maar hoor...! Je doet maar...
                        Idd je moet heel erg opletten !!! als men er weet van heeft zal je dubbel en dik betalen.

                        Ik zou vragen dat ze je naam vermelden op hun site bij de foto's !
                        Is een goeie 1ste stap !
                        Is goede publiciteit !
                        En misschien een link naar je site, als je een hebt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Commerciële foto's massage producten

                          Wel, ik zie dat hier de meningen duidelijk verdeeld zijn.

                          Ik ben in mijn beroepsleven consultant en dan komen inderdaad vrienden en kenissen af met het volgende: 'Gij kent iets van computers hé, ik heb een paar problemen, kun je eens komen kijken'.
                          Ik, zo stom als ik was, ga eens kijken en het resultaat is meestal het dat je daar zo'n halve dag zit te 'prutsen' totdat alles in orde is, omdat eigenlijk de PC volledig naar de knoppen is. En zo heb ik dit al héél véél gedaan als vriendendienst! Véle dagen heb ik zo doorgebracht...
                          Mensen verwachten dan dat je dit blijft doen, overlaatst ook nog en ik zei dat ik geen tijd had en absoluut het niet meer gratis deed. Resultaat: liet iemand komen van een computerwinkel, gevolg was dat hij véél meer geld kwijt was dan de prijs die ik zou vragen.
                          Ik ben daar dus ook mee gestopt om alles voor niets te doen. Dit is ook zo'n geval, als ik dit als pure vriendendienst doe omdat ik een amateur ben en de foto's vallen goed mee, dan gaan anderen dit ook verwachten. En zo leer ik wel véél bij, maar op een moment is het dan genoeg geweest.

                          Neen, ik doe het niet meer gratis, daar heb ik mijn les wel uit geleerd...
                          Canon 7D + gLas + Flitserke + afstandsbediening + Rugzakske + allerlei....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Commerciële foto's massage producten

                            't is nu eenmaal zo... het MAG gewoon niet momenteel...

                            't zal nog wel veranderen... maar nu...nope...

                            ik heb al verschillende zaken gedaan waar anderen misschien veel geld voor vragen...en telkens er niet voor betaald geweest... dit jaar nog...een volledige reportage van de 43 kamers van een luxe-hotel... 2 keer een volledige dag naar Brugge (van Turnhout...dus 2 uur rijden) ..alles netjes aangeleverd... en dat was voor mij een unieke ervaring! Dat is voor mij veel belangrijker dan die paar stomme euro's die je'r mee gaat verdienen...

                            En dan zeggen dat fotografie een hobby is ... nee...sorry hoor...
                            some toys 4 big boys
                            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                            Comment


                            • #15
                              Re: Commerciële foto's massage producten

                              Oorspronkelijk geplaatst door AlainC
                              Neen, ik doe het niet meer gratis, daar heb ik mijn les wel uit geleerd...
                              Ik zet zware vraagtekens bij commerciele instellingen die gebruik willen maken van amateurs voor het maken van dit soort dingen. Waarom komen ze bij jou? Wat verwachten ze van het eindresultaat? En wat zeggen ze dat ze van het eindresultaat verwachten (da's niet noodzakelijkerwijs hetzelfde ).

                              Anyway, als dit de eerste keer is dat je dit soort dingen doet zul je je moeten beseffen dat je ook de verantwoordelijkheid voor het eindprodukt draagt. Sta je garant voor het eindprodukt, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat er wat tegenover staat (anders dan het vullen van je portfolio). Als amateur zou ik dan echter eerder geneigd zijn het te zoeken in betaling in natura - een paar keer een gratis massage in dit geval bijvoorbeeld. Ben je met die foto's een middag kwijt (4 uurtjes), dan zou ik voorstellen 4 massagebeurten van een uur.

                              Comment

                              Working...
                              X