Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoi hoi!! Ofwel: Wat had ik het mis zeg :)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoi hoi!! Ofwel: Wat had ik het mis zeg :)

    Ik heb hier op het forum al eerder gemeld dat ik (met mijn voorliefde voor kleine camera's) zou blijven wachten op een zeer kleine compacte camera, die eventueel zelfs nog MP3-tjes ofzo kan afspelen en toch nog een fatsoenlijke hoeveelheid megapixels wist te bieden. Liefst alles voor een acceptabele prijs. Ik meldde erbij dat dat waarschijnlijk voorlopig nog niet het geval zou zijn...

    En wat zat ik verschrikkelijk mis zeg. Zie de bijgevoegde foto van de advertentie van de nieuwe Planet Internet Magazine, die zomaar op mijn bureau lag. Mijn gebeden zijn NU AL verhoord, hoi hoi!!! Nog geen 500 euro... Jammer dat dat ding weer geen divx-videootjes schijnt te snappen


  • #2
    WOW ERIK!

    20 Miljoen pixels, da's dus een, een ... 20MP!!!!
    EN voor geen 500 Euro.
    Canon kan nu wel inpakken mep de 1Ds met slechts 11 MP ...

    LOL

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Neenee jaja, 20 megapixels, da's speelgoed....

      Dit is 20 MILJOEN MEGAPIXELS.....

      Ik ga trouwens toch even informeren of je daar niet gewoon een 8 MB CF-kaartje bijkrijgt ofzo, anders gaat het toch nog wat meer centjes kosten om de foto's op te slaan (eh, ééntje zou al mooi zijn )

      Erik

      Comment


      • #4
        Erik, 20 miljoen pixels die maar 190 gram wegen; ik heb 6 miljoen en die wegen maar liefst 860 gram!? Tslonge waar gaat dat heen zeg!

        Jan
        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Erik, als je er eentje gaat bestellen, bestel er een extra voor mij je kan het altijd opsturen met de post : 499 euro + 0.42 euro voor de postzegel (dat kan toch wél in een omslag hé ?)... dat is toch geen geld !!
          We zitten hier dan wel met een probleem : de BD-badges zijn waarschijnlijk veel groter en kunnen dus niet op de - zonder twijfel bijgeleverde super-de-luxe lederen - draagtas genaaid worden... ai ai ai... het houdt niet op !
          Jan
          www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

          Comment


          • #6
            Originally posted by jamonadap
            Erik, 20 miljoen pixels ...
            Nee Jan, niks 20 miljoen pixels. Toy Department. Dit is, lees mee,

            20 MILJOEN M E G A PIXELS....

            Da's dus 20 miljoen miljoen pixels, dus 20.000.000.000.000 pixels. Met deze beauty kun je het Vaticaan op ware grootte afdrukken, niks A3 formaat of posters voor bushokjes. En het mooie is: Nog geen 500 euro.

            En het allermooiste: En nog MP3 afspelen ook nog

            Erik

            Comment


            • #7
              Originally posted by Erik Mansvelders
              Met deze beauty kun je het Vaticaan op ware grootte afdrukken, niks A3 formaat of posters voor bushokjes. En het mooie is: Nog geen 500 euro. En het allermooiste: En nog MP3 afspelen ook nog
              Dus die 'urbi et orbi' in 135 talen die zet je er toch gewoon bij
              Jan
              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

              Comment


              • #8
                Sorry Erik, ben klaarblijkelijk te slaperig: maar dan is het gewicht eigenlijk verwaarloosbaar klein!!! Niks geen krachttraining meer noodzakelijk, maar gewoon foto's maken: Joecheiii!!!

                Jan

                PS: heb mijn vrouw nog maar niets verteld, de S2 is ook nog maar pas in ons midden hè en ze begon er al aan te wennen! Plotselinge ccd-stilstand, zou dat aannemelijk klinken???
                You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  mhhh. er zijn nu ook al 320 giga harde-schijven.
                  1 fotoke nemen van 20 miljoen megapixels in TIFF formaat en die is meteen vol.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by janVA1966
                    Erik, als je er eentje gaat bestellen, bestel er een extra voor mij je kan het altijd opsturen met de post : 499 euro + 0.42 euro voor de postzegel (dat kan toch wél in een omslag hé ?)... dat is toch geen geld !!
                    Hee Jan (VA), no problem,

                    Ik heb even geinformeerd. De totale prijs wordt:

                    camera: 499,00 euro
                    postzegel: 0,42 euro
                    CF-kaart (goed voor 4 full-size foto's): 647.699,00 euro

                    Ik heb blijkbaar een klein tijdelijk probleempje met de bank. Kun je het bedrag van tevoren overmaken?

                    Erik

                    Comment


                    • #11
                      Hey Erik, zwijg me over 'tijdelijke probleempjes bij de bank'... weet ik alles van... ik ging me net een CyberShot U aanschaffen, maar die is maar '13 miljoen megapixels' of zo... en ik weet bij god nog altijd niet WAAR ik dat CF-kaartje moet insteken ??!
                      Jan
                      www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

                      Comment


                      • #12

                        20 MILJOEN M E G A PIXELS....
                        En het allermooiste: En nog MP3 afspelen ook nog
                        Staat er nergens hoeveel mp3-tjes er afgespeeld kunnen worden???
                        Als ik ZOOOOOOOVEEEEEELLLLL MEGA-pixels heb (Erik hoeveel foto's zijn dat??? ) dan wil ik natuurlijk ook de hele top 2000 achter elkaar af kunnen spelen en dat zijn wel een paar cd's

                        Dag dag
                        Vonne
                        The only real failure is to give up trying!

                        http://www.yvonnew.com
                        http://www.vonne.web-log.nl
                        and HFC forever!

                        Comment


                        • #13
                          Ik moet je een beetje teleurstellen Vonne, de aanduiding 20 miljoen megapixels duidt op één foto , eigenlijk net als die prullen die we vroeger kochten, waarbij 3, 4 of 5 MP de maat voor één foto is. Hier ook dus

                          Maar op dat CF-kaartje dat ik voor Jan VA heb besteld, kijk, daar past de top 2000 aller tijden op (wat heet top, als je niet hoger gaat dan 128 kbps (mono natuurlijk) past alles erop wat ooit is verschenen). Ik kan korting krijgen op die kaartjes als ik er meer bestel, zal Jan ook leuk vinden. Het voordeel voor jou zal zijn Vonne: Je kunt met dat ene kaartje heel Japan op de foto slingeren (en zeker met dat nieuwe supertoestel), gewoon vanuit het vliegtuig vóór de landing één foto vanuit het raampje en later kun je alles croppen . Mocht er nog iets zijn dat je toch ook nog vanuit een andere hoek wilt hebben, het kaartje is nog niet vol met die ene foto

                          ps: Ik las die advertentie en keek er in eerste instantie zelf ook overheen, hoewel, 20 MP was al de moeite waard om te posten, maar 20 TB (of is het 20.000 TB en hoe heet dat dan?) pixels? Ik viel letterlijk uit mijn stoel van het lachen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jamonadap
                            Sorry Erik, ben klaarblijkelijk te slaperig: maar dan is het gewicht eigenlijk verwaarloosbaar klein!!! Niks geen krachttraining meer noodzakelijk, maar gewoon foto's maken: Joecheiii!!!
                            Heeee, dat zou dan het toestel voor mij zijn ....
                            Nikon / Tamron

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb mij laten vertellen dat dat "geluidscommentaar bij foto's" een soort van gekreun is dat weerklinkt terwijl het ding een foto aan het opslaan is.
                              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                              Comment

                              Working...
                              X