Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldscherm/Monitor optimaal kleurbalans

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldscherm/Monitor optimaal kleurbalans

    Hoe weet ik of mn monitor perfect staat afgesteld voor mijn foto's. Als ik via PS ga sleutelen en het op de site zet komt hij op mijn werk weer anders uit. Hoe weet ik dat iedereen het thuis op de forum net zo ziet als hoe ik het wil?

  • #2
    Re: Beeldscherm/Monitor optimaal kleurbalans

    Dat zul je nooit zeker weten omdat iedereen z'n monitor weer anders ingesteld heeft

    Het beste wat je kunt doen is jouw monitor hardwarematig calibreren. Dan weet je in ieder geval dat jij zo dicht mogelijk bij de waarheid zit.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Beeldscherm/Monitor optimaal kleurbalans

      Is hier software voor nodig. Of hoe kan ik het makkelijkst alles goed calibreren. Zijn er standaard instelling o.i.d.

      Comment


      • #4
        Re: Beeldscherm/Monitor optimaal kleurbalans

        Als je met google of hier met de search optie zoek op monitor + calibration zul je een ongelooflijke hoeveelheid links tegenkomen, variërend van gratis software tot peperdure hardware.

        De makkelijkste software optie vond ik tot nu toe die van Photoshop. Het heet Adobe Gamma en zit in het configuratescherm van Windows.

        De beste die ik uit eigen ervaring ken is de colorvision spyder. Dat is een hardware oplossing die aanzienlijk nauwkeuriger is dan software en nog enigzins betaalbaar.

        Aan jouw de keuze
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment

        Working...
        X