Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afrduk fastlab

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afrduk fastlab

    in het verleden stuurde ik mijn foto's steeds door naar FASTLAB om af te drukken. het resultaat was altijd prima. nu heb ik een nieuwe laptop en als ik de afdrukken vergelijk met de orginele opnames zijn ze veel te geel afgedrukt. heeft iemand hier ondervinding mee? enkele tips voor andere labo's?

    greetz
    karl

  • #2
    Re: afrduk fastlab

    Oorspronkelijk geplaatst door karlsmet
    in het verleden stuurde ik mijn foto's steeds door naar FASTLAB om af te drukken. het resultaat was altijd prima. nu heb ik een nieuwe laptop en als ik de afdrukken vergelijk met de orginele opnames zijn ze veel te geel afgedrukt. heeft iemand hier ondervinding mee? enkele tips voor andere labo's?

    greetz
    karl
    Denk niet dat het aan FASTLAB ligt Maar aan de kleurinstellingen van je laptop
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: afrduk fastlab

      Denk het ook. Even zoeken op scherm calibratie en je bent een hoop wijzer
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: afrduk fastlab

        ik heb dat reeds nagekeken en m'n beeldscherm staat toch op beste kwaliteit. 32 bits????? hoe kan ik dit anders nakijken op optimaal maken?

        Comment


        • #5
          Re: afrduk fastlab

          Ik denk dat je kleurinstellingen niet goed staan. Daar bedoel ik mee kleurtemperatuur en de balans tussen blauw, groen en rood. Waarschjinlijk is je scherm te weinig geel waardoor je gaat over compenseren en de centrale te geel afdrukt.

          Kan je toch adviseren om even op calibratie te zoeken. Er zijn al diverse topics over geweest met hele goede info over hoe zoiets aan te pakken.

          P.s. heb even gezocht : http://forum.belgiumdigital.com/sear...earchid=256629

          De links varieren van hardwarematig tot softwarematige calibratie.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: afrduk fastlab

            Oorspronkelijk geplaatst door karlsmet
            ik heb dat reeds nagekeken en m'n beeldscherm staat toch op beste kwaliteit. 32 bits????? hoe kan ik dit anders nakijken op optimaal maken?
            Lees alvast deze even door: http://forum.belgiumdigital.com/show...ght=calibratie
            Het komt er vooral op neer dat je er in eerste instantie voor moet zorgen dat je beeldscherm "correcte" kleuren weergeeft, en dat kan in eerste instantie via softwarematige calibratie en in 2de instantie via hardwarematige.
            Dat heeft trouwens weinig tot niets te maken met 32 bits of andere zaken die je kunt instellen via de VGA-kaart, maar eerder met de instellingen van de kleuren zelf. Neem maar even de proef op de som en speel eens met de instellingen voor helderheid, contrast en gamma... Dan zul je dezelfde foto al meteen op een flink aantal verschillende manieren kunnen aanschouwen
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment

            Working...
            X