Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax optio 230/verschillende soorten JPG ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax optio 230/verschillende soorten JPG ?

    Hallo Allemaal,

    Ik heb sinds vorige week dus mijn pentax optio 230.
    Deze heeft een Av aansluiting.
    Ik zou nu graag vakantiefoto's afkomstig van verschillende fototoestellen op TV, of op het fototoestel zelf, willen tonen.
    Ik plaats hiervoor dus verschillende JPG files op de geheugenkaart, sluit aan op TV, en zou vertrokken moeten zijn.
    Resultaat:
    Pentax foto's: geen probleem
    Fujji 2400 zoom foto's: geen probleem
    Kodak DC 290 foto's: pentax ziet de file, maar geeft aan 'cannot read file', ik heb het aantal pixels ook al kleiner gemaakt als 1600 x 1200 maar dit helpt niet.
    Enkele analoge, gedigitaliseerde foto's (ook jpg) geven een nog vreemder resultaat.
    Als ik deze bekijk op de geheugenkaart met ACDsee dan zijn ze gewoon zichtbaar (dit is ook zo in alle vorige gevallen)maar als ik ze bekijk op het fototoestel dan krijg ik geen foto maar ook geen foutmelding (net of ze niet op de geheugenkaart zouden staan).

    Heeft iemand dit al aan de hand gehad, of iets analoogs ?
    Zou het kunnen dat het iets met de metadata te maken heeft ? (kan ik de verwijderen en/of editeren ?

    Groetjes Pietje

  • #2
    Hallo alweer,

    Enkel om het onderwerp nog eens naar boven te halen.
    Heeft er echt niemand een ideetje ?

    Groetjes Pietje

    Comment


    • #3
      Hallo alweer,

      Ik heb nog wat geexperimenteerd vandaag.
      Als ik een eigen foto, genomen met de pentax dus, open in fotopaint of beeldvue, en vervolgens zonder te bewerken terug opsla in de pentax als jpg, dan geeft hij reeds de foutmelding 'cannot display image'.
      Ik had hier ook nog enkele foto's gemaakt met een Leica digilux 4.3 (idem als finepix ?) op mijn harde schijf staan.In hoogste resolutie zelfs.Deze naar de CF in de pentax verplaatst, ze worden zonder probleem op het scherm weergegeven.
      Kunnen jullie mij enkele onbewerkte JPG foto's doormailen van bvb Nikon,Canon,minolta, etc.Liefst nog met de originele Filenaam die het toestel geeft.
      Dan kan ik er misschien achter komen waar dat de verschillen zitten.
      Ik weet momenteel dat Fuji en pentax geen probleem zijn.
      Kodak lukt echter niet.(deze had ik er het liefst opgekregen)
      Ik heb geprobeerd met de foto van JAJA's D60 op de startpagina, maar ik vermoed dat deze al ergens door een programma gepasseerd is.Ik kan hem alleszins niet weergeven.

      Groetjes Pietje

      Comment


      • #4
        Nog een laatste opmerking (net ontdekt)

        De door de Pentax genomen foto's worden gespreid over het hele schermpje weergegeven en kunnen digitaal gezoomd worden.
        Deze afkomstig van de Leica/ Fuji worden in het centrum van het schermpje, kleiner weergegeven, en kunnen niet digitaal gezoomd worden (zelfde foutmelding 'cannot display image')De resolutie van de foto speelt hier geen enkele rol, want de Leica foto's zijn 4.3 MP)

        Nog eens groetjes allemaal.

        Comment


        • #5
          Yow,

          Vroeger ook wat gespeeld met mijn Nikon990.

          Probleem is dat de JPG van de camera een soort 'eigen' jpg is, en die file is een tikje anders dan bv. een jpg van PS. Dus als ik oude foto's terug via de camera op TV wou bekijken, moest ik zorgen dat het originele foto's waren zonder enige bewerking. Zelfs de filenaam veranderen mocht dus niet.

          Gebruik deze funtie eigenlijk niet meer. Ben van plan om meer met Video CD en DVDplayer te werken voor 'TV albums'. En hier kan natuurlijk wel de foto bewerkt worden alvorens ze op te nemen in de slideshow.
          Software hiervoor is bv. PictureToTV (zie www.picturetotv.com).
          greetings,
          Erik

          Comment


          • #6
            Originally posted by Pietje
            Hallo Allemaal,

            Ik heb sinds vorige week dus mijn pentax optio 230.
            Deze heeft een Av aansluiting.
            Ik zou nu graag vakantiefoto's afkomstig van verschillende fototoestellen op TV, of op het fototoestel zelf, willen tonen.
            Ik plaats hiervoor dus verschillende JPG files op de geheugenkaart, sluit aan op TV, en zou vertrokken moeten zijn.
            Resultaat:
            Pentax foto's: geen probleem
            Fujji 2400 zoom foto's: geen probleem
            Kodak DC 290 foto's: pentax ziet de file, maar geeft aan 'cannot read file', ik heb het aantal pixels ook al kleiner gemaakt als 1600 x 1200 maar dit helpt niet.
            Enkele analoge, gedigitaliseerde foto's (ook jpg) geven een nog vreemder resultaat.
            Als ik deze bekijk op de geheugenkaart met ACDsee dan zijn ze gewoon zichtbaar (dit is ook zo in alle vorige gevallen)maar als ik ze bekijk op het fototoestel dan krijg ik geen foto maar ook geen foutmelding (net of ze niet op de geheugenkaart zouden staan).

            Heeft iemand dit al aan de hand gehad, of iets analoogs ?
            Zou het kunnen dat het iets met de metadata te maken heeft ? (kan ik de verwijderen en/of editeren ?

            Groetjes Pietje

            Je Pentax is ontworpen om plaatjes van die Pentax te kunnen weergeven (o.a. op de TV) en niet on files van andere fabrikanten te kunnen weergeven. Je vraagt dan om moeilijkheden. Stop die kaart maar eens in reader, elke verschillende camera maakt hierop nieuwe map aan.
            Groetjes
            John

            Comment


            • #7
              Hallo alweer,

              Ik begrijp wat John zegt, en vermoed dat Fuji, en Leica waarschijnlijk op dezelfde manier JPG opslaan als pentax.
              Bestaat er nu een manier om kodak (de vakantiefoto's die ik graag op tv zou vertonen) te converteren naar JPG pentax ?
              Heeft iemand hier ooit mee geexperimenteerd.

              Groetjes Pietje

              Comment

              Working...
              X