Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verwarring !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verwarring !!

    De manier waarop hier reacties op posting in de draad worden weergegeven is zeer verwarrend.

    Indien men op een reply reageert, dan behoort die reactie al dan niet met een beetje inspringen, precies achter/onder die eertse posting te komen.

    Hier volgt iedere reactie op welke posting dan ook volledig aan het eind, er is dan totaal niet meer te zien waarop iemand reageert.

    Of er moet automatisch een herhaling van de posting zijn, waarop gereageerd wordt of de reactie moet in het overzicht duidelijk met die posting gerelateerd zijn.

    Werd deze dag een beetje kwaad naar aanleiding van een reply, die nu ik er voor een tweede keer naar kijk, voor mij volkomen onbegrijpelijk is, daar het bericht waar deze reply op gebasserd is, totaal uit niets te achterhalen is,

    jacques.

  • #2
    Wat bedoel je met "draad", je hebt het daar ook over in die topic over naaktfotografie?
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

    Comment


    • #3
      De draad is eigenlijk al de titel van het topic. Wanneer je daarin ook nog threads aanbrengt wordt het pas echt onoverzichtelijk volgens mij.

      gert
      Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

      Comment


      • #4
        Originally posted by jacques

        ...Of er moet automatisch een herhaling van de posting zijn, waarop gereageerd wordt of de reactie moet in het overzicht duidelijk met die posting gerelateerd zijn...
        Jacques, bij een reply met quote, zoals deze, heb je dat probleem niet. Ik wis meestal de overbodige zaken, zoals bv een foto zodat die niet onnodig herhaald wordt, en laat datgene staan waarop ik reageer.

        Zoals in dit voorbeeld,

        Erik

        Comment


        • #5
          Idd Jacques: dit lijkt me echt geen probleem...

          Sommigen zijn wel een "beetje slordig" " en vergeten telkens de quote te verwijderen, zelfs al reageren ze helemaal niet op die bewuste quote. En dan krijg je telkens quotes van een scherm groot...

          Een beetje "orde en netheid" bij het quoten kan veel onnodig plaatsverlies en ellenlange topics met weinig nieuwe info vermijden. Even daar op letten met z'n allen ?
          Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

          Comment


          • #6
            Hallo Jacques,

            Dit is een beetje eigen aan deze forumsoftware - maar gebeurt zo in de meeste forums.
            Als je een antwoord geeft, dan is dat eigenlijk steeds gericht aan de "starttopic".
            Maar als je op een bepaalde "subtopic" wil reageren, dan kan je - zoals anderen reeds terecht suggereerden - beter "quoten".
            Als dan ook nog eens al het overbodige gewist wordt uit de "quote", dan is het voor iedereen duidelijk waarop je reageert.

            Groeten,
            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Aan allemaal,

              Een draad is het zelfde als een thread, een opeenvolging van postings, ze volgen elkaar op en vormen zo een draad van hoor en wederhoor.

              Indien de software reageert op welke posting je als uitgangspunt van je reactie gebruikt, je reactie wordt er dan 'direct' in ingesprongen onder afgebeeld, blijft alles heel overzichtelijk, ook zonder bewaarde stukjes van de reactie waarop je reageert.

              Al die al dan niet gehele originele, die steeds weer in beeld verschijnen, al dan niet met de ingesloten fot's, wel verspilling van bandbreedte en ze maken het geheel onnodig onoverzichtelijk.

              Maar ik begrijp, dat het niet zo eenvoudig is de opbouw van een 'draadje' daar aan aan te passen,

              jacques.

              Zal wat meer op de namen in en de verwijzingen naar letten.

              Comment

              Working...
              X