PDA

Volledige versie bekijken : Pixmania.be???

Dimitri
12 april 2005, 07:06
Hey allemaal,

Hebben jullie ervaringen met deze online-winkel? De prijzen vallen blijkbaar nogal goed mee, maar is volgens mij nog niet vernoemd door jullie. Andere goedkope online-winkels zijn ook welkom. Mijn vorige camera heb ik gekocht bij topfoto. Alvast bedankt.

Dimitri

Edit mod Johan:
Vraag gaat niet specifiek over camera's. Dus verplaatst naar "algemeen"

VANCAMPENHOUTDIRK
12 april 2005, 07:38
Vriendin geeft les, heeft deze winkel leren kennen via leerlingen.
Heeft er probleemloos besteld (je kan bestelling tracen)
Geloof dat ze eigenlijk vanuit Frankrijk opereren. Er zou binnenkort ook een afleverpunt in België (en andere Europese steden) worden geopend.
Let wel op; gebruiksaanwijzing van de coolpix 8800 bvb was enkel franstalig!!!
Vergelijk je prijzen echter ook met www.cameranu.nl of andere prijzen in NL
bvb met http://www.vergelijk.nl/cgi-bin/s.cgi

ajuin
12 april 2005, 09:13
doe een search op 'pixmania' of 'pixmania.nl', en je vindt heel wat reacties...

Supernova
12 april 2005, 20:31
En op twee dagen geleverd!

Haai8
12 april 2005, 20:39
Hou er wel rekening mee dat je zelden een Nederlandstalige handleiding ontvangt van hen, meestal Frans & Engels...
Zelf geen ervaring met hen, enkel ervaring met het lezen van comments van mensen die wél ervaring met pixmania hadden of hebben ... :clown:
Op gebied van prijzen zijn er minder dure webshops me dunkt

Jense
12 april 2005, 20:51
Geen evaring met pixmania maar ik kan je wel 3 andere shops aanraden:

Foto Konijnenberg (http://www.fotokonijnenberg.nl) NL
AC-Foto (http://www.ac-foto.com) DE
Top-foto (http://www.topfoto-online.de) DE

Met alle 3 ervaring, alle 3 scherpe prijzen en alle 3 goeie service :G

Galdie
12 april 2005, 21:22
www.geheugenkaart.be
(http://www.geheugenkaart.be)
www.cornevaniperen.nl (http://www.cornevaniperen.nl)

Ook de moeite, allebei. Zééér scherpe prijzen en een service om u tegen te zeggen...

robdewild
13 april 2005, 06:12
Ik heb zelf mijn fuji E510 bij Pixmania besteld [omdat het behoorlijk wat scheelde met in de winkel]
Meestal staat bij de uitleg in welke taal de gebruiksaanwijzing is. Nou vond ik Engels niet zo erg daar kom ik wel uit maar ik kreeg dus net een Duitse handleiding. Nu zeggen hun dat je makkelijk een handleiding bij fuji kan krijgen maar dat is dus niet zo. Daar moet je voor betalen. Misschien is het bij andere merken wel makkelijk te krijgen.

Ik heb wel via via een Nederlandse handleiding kunnen bemachtigen dus kan nu redelijk veel van de camera.

Ze waren netjes binnen de twee dagen. Alles netjes afgehandeld. Je mag je pakje open maken of alles compleet is enz enz. Dan betaal je pas.
Ze staan je netjes te woord als je een vraag heb.
Ik heb een goede ervaring met Pixmania.
En zal ook zo weer een keer daar wat bestellen.

Groetjes Sandy

Testedoene
13 april 2005, 17:29
Op 7 april heb ik het geld voor mijn Canon IXUS 50/SDcard/DCC60-tasje naar www.top-foto.de overgemaakt. Dit voor een bedrag waar ik hier in veel winkels de camera alleen nog niet voor heb! Het toestel werd vandaag afgeleverd en het bevalt me super!
+ europese garantie
+ zeer goed verpakt
+ snelle levering (wordt opgestuurd nadat het geld op hun rekening staat)
+ uitbater spreekt nederlands
+ snelle beantwoording van informatie-mailtjes
- Duitse handleiding (maar de Engelse is te downloaden via de Canon-site)

Enfin, ik zou je allesinds aanraden om informatie in te winnen op diverse forums en dan de pro en contra's es af te wegen. Zo heb ik het gedaan en voor mij kwam www.top-foto.de er het beste uit!

Good luck!

vitarake
13 april 2005, 20:48
Yep topfoto rules wat mij betreft.Voortreffelijke service !!

marcelgodderis
15 april 2005, 07:15
Ik heb begin deze week de Coolpix 8400 besteld bij
cameranu.nl tegen een ongelooflijke prijs, €640
Als BTW plichtige hoef je ook de BTW niet te betalen bij aankoop in het buitenland. 640- 19% + verzending

Galdie
15 april 2005, 09:32
Als BTW plichtige hoef je ook de BTW niet te betalen bij aankoop in het buitenland. 640- 19% + verzending

Dat laatste klopt toch niet helemaal. Als BTW-plichtige ben je verplicht om dan de BTW te betalen in je eigen land. Je ben immers BTW-PLICHTIGE...:confused: :confused:

ajuin
15 april 2005, 09:53
particulier: betaalt de BTW in land van aankoop (EU dan toch)

hier: als je via een bedrijf koopt, moet je idd geen BTW betalen. dus hopen op een toffe baas

Haai8
16 april 2005, 16:45
Blijkbaar toch niet zo'n goede SERVICE (http://www.tweakers.net/shopsurvey/3534) :eek:

pascalst
18 april 2005, 20:27
Heb ook lang getwijfeld om via pixmania te komen, maar heb toch uiteindelijk voor topfoto gekozen, na niets dan positieve reacties hierover te hebben gelezen ... ben zelf wel tot in Duren gereden ... wilde toch het toestel vasthouden en de winkel en de verkoper zien ... heb ooit slechte ervaring gehad met aankoop van (kleine) aankoop (gsm-oortje) via internet, waarbij men beweerde het te hebben opgestuurd en nooit iets heb ontvangen ...
daarom kies ik voor de voordelen van internet (vooral de lage prijzen) maar niet de nadelen ... en haal ik het toch nog zelf af ... en gezien dit bij pixmania niet kan, ben ik bij topfoto.de terecht gekomen ...
Groetjes,
Pascal

Baron
19 april 2005, 14:07
Dat laatste klopt toch niet helemaal. Als BTW-plichtige ben je verplicht om dan de BTW te betalen in je eigen land. Je ben immers BTW-PLICHTIGE...:confused: :confused:

Idd. iemand betaalt wel degelijk BTW. De houder van de BTW-nummer vermeldt op de factuur krijgt de BTW aangerekend via verrekening van zijn BTW-aangifte. De BTW wordt op die manier betaald (wel niet onmiddellijk). Daarom kan je ook alleen maar een zgn. 'intracommunautair factuur' zonder BTW krijgen als er een (correct) BTW-nr. van een BTW-plichtige uit een ander EU-land wordt vermeld. En dan ook nog alleen maar als er kan worden aangetoond dat het goed het land van oorsprong heeft verlaten en is toegekomen op het adres op de factuur. Die dingen worden echt wel gecontroleerd!

marcelgodderis
23 april 2005, 08:58
Als de camera als KOST kan geboekt worden hoef je de BTW niet te betalen. Als je deze gebruikt om je vakantie foto's te nemen is dat dus niet het geval. Als je het toestel beroepshalve kunt gebruiken krijg je van de staat de BTW terug. Bij aankoop in het buitenland hoef je de BTW niet te betalen of voor te schieten.
Ik heb ondertussen de Camera ontvangen. Coolpix 8400 voor €550 , zonder btw, inclusief verzendingskosten.

Ben trouwens bijzonder gelukkig met deze multifunctionele compacte camera.

fotopolis
23 april 2005, 11:34

Ook Pixmania heeft een pro-afdeling waarbij je geen btw. hoeft te betalen:

http://www.pixmania-pro.be/

Testedoene
23 april 2005, 16:51
Idd. iemand betaalt wel degelijk BTW. De houder van de BTW-nummer vermeldt op de factuur krijgt de BTW aangerekend via verrekening van zijn BTW-aangifte. De BTW wordt op die manier betaald (wel niet onmiddellijk). Daarom kan je ook alleen maar een zgn. 'intracommunautair factuur' zonder BTW krijgen als er een (correct) BTW-nr. van een BTW-plichtige uit een ander EU-land wordt vermeld. En dan ook nog alleen maar als er kan worden aangetoond dat het goed het land van oorsprong heeft verlaten en is toegekomen op het adres op de factuur. Die dingen worden echt wel gecontroleerd!

Sjust! :G

Loodgieterke
23 april 2005, 19:00
Deze is dicht bij de deur super in zijn prijzen en zeker als je persoonlijk belt dan kan je de dagprijs krijgen en kwa service is er geen betere ;) http://www.geheugenkaart.be/

Xilinx
25 april 2005, 09:46
Ik ben tevreden van volgende e-store in Frankrijk :

http://www.digibao.fr/ :G

(idem site ander adres)

http://www.digital-shopping.fr/

De prijzen zijn soms nog scherper dan Pixmania en je krijgt er de accesoires meestal goedkoper bij!

prutserke
4 mei 2005, 19:16
Heeft er soms iemand ervaring met nomatica.com

Dim
4 mei 2005, 22:52
Ooit bij Pixmania Pentax Optio S gekocht (nog pocketer dan 'pocket').
Was toen scherpe prijs, prima aflevering, geen klachten.

en niet mis te verstaan : 2 (twee) jaar garantie

recent 350D bij mindfactory gekocht. idem alleen 1 jaar garantie.

Succes,

Dim

Jurgentje
8 mei 2005, 18:42
ik heb een aantal bedenkingen bij de bestelling gemaakt bij Pixmania, ik kocht er een Nikon D70 kit met draagtas en 1 GiB geheugenkaart:

:B 1. De bijgekochte cameratas: Bij de aankoop van een toestel van dergelijke grootte (Nikon D70 + 2 lenzen), verwacht ik een tas waar deze producten in passen. Wat ik kreeg, was een piepklein tasje waar je net een compact camera in krijgt. De enige manier om het toestel erin te krijgen, was zonder lens.

:B 2. De CF geheugenkaart toonde na drie dagen al een foutmelding. Ik diende de kaart tot driemaal toe te herfomatteren (nadat er al foto's op stonden, deze ben ik dus kwijt) alvorens opnieuw te kunnen gebruiken. Eergisteren kreeg ik weer een foutmelding op dit kaartje (nog geen foutmeldingen gehad op mijn oudere Sandisk kaartjes), en betwijfel dus de betrouwbaarheid van dit toestelletje. Ik zit nog in mijn "proefshoot" periode, dus nog geen kostbare foto's verloren... maar de toekomst boezemt me geen vertrouwen in.

:B Stiptheid NIET ok: bestelling geplaatst op woensdag 27 april. Levering binnen 2 à 3 werkdagen was beloofd. Betekent voor mij: vrijdag 29 april of maandag 2 mei wordt er geleverd. Gezien het feit dat we op rondreis waren, heb ik dit ingecalculeerd in onze planning: leveringsadres was een familielid in de buurt van onze tijdelijke bestemming. Ik had zelfs een dag marge gerekend (gezien de mogelijke drukte, en omdat iedereen eens een dagje te laat kan zijn). Tot dinsdagavond hebben we gewacht op het toestel. Aangezien de levering niet gebeurd was, moesten we een extra hotelovernachting (65 euro!) boeken alvorens naar Bretagne door te reizen. Bovendien moest de persoon in kwestie door heel deze wansituatie niet twee, maar vier volle dagen van 's morgens vroeg tot 's avonds thuisblijven. Pakket arriveerde vijfde dag, 's avonds om 17u30.

Ondanks mijn tevredenheid over de :G Nikon D70 zelf, ben ik niet te spreken over de dienstverlening van Pixmania.
:B Ik stuurde een mail naar zowel Pixmania als naar DPD (firma die transport regelt) met mijn verzuchtingen. Geen van beiden antwoordden.

Spanjaart
8 mei 2005, 19:06
Het lijkt mij knap stompzinnig om zo kort van te voren te bestellen en dan ook nog te laten leveren richting een tijdelijk adres. Dat is toch vragen om problemen? Wat ik van je verhaal kan maken is dat het een dag later kwam dan verwacht! Kon toch slechter?
En met geheugenkaartjes kan weleens iets zijn, je noemt ook het merkt niet?
Bijgekochte cameratas lijkt me erg raar maar je vertelt er niet bij of de keuze door pixmania was voorgesteld of dat je zelf gewoon niet op de maat hebt gelet?

noenkelMi
8 mei 2005, 19:27
hoi,
heb mijn KM Dimage Z20 gekocht bij Digitalstreet http://www.digitalstreet.nl/catalog/index.php in Beuningen,Nederland. Was daar toch in de buurt.
à € 228, hier in Brugge € 349!
Wel enkel Engelstalige handleiding.
Klein winkeltje, maar véél volk.
Vriendelijke bediening.

Jurgentje
9 mei 2005, 16:53
Tja... je hebt daar natuurlijk wel een punt: laten leveren elders en zo kort van tevoren... het kon inderdaad erger.

Maar hoe zit 't dan als we allebei uit werken zijn? Dan kunnen ze ook niet leveren? Fin ja, akkoord. Goh ja, we hebben wel gewacht op het vastzetten van onze locaties tot we per mail een bevestiging kregen dat het pakket op de baan was (dat was de vrijdagmorgen). Transportbedrijf claimt de opdracht pas de maandag gekregen te hebben... Foert, ik ga er niet zielig over doen. (of doe ik dat al?) Gewoon even mijn verzuchting kwijt... en aantonen dat niet alles happy is.

De tas... was een 'totaalpakket' zonder beschrijving. Hier (http://www.pixmania.be/be/nl/79379/art/nikon/d70-af-s-dx-18-70-compact.html) heb je de link naar het product, daar ook de beschrijving.

De CF-kaart, (idem link hierboven) had geen beschrijving. Dus als ze "huismerk" leveren, mag ik ervan uitgaan dat er na drie dagen al schrijfproblemen mogen zijn?

:clown: Ik zal dan maar den domsten zijn :)

scalll
10 mei 2005, 13:50
Maar hoe zit 't dan als we allebei uit werken zijn? Dan kunnen ze ook niet leveren? Fin ja, akkoord. Goh ja, we hebben wel gewacht op het vastzetten van onze locaties tot we per mail een bevestiging kregen dat het pakket op de baan was (dat was de vrijdagmorgen). Transportbedrijf claimt de opdracht pas de maandag gekregen te hebben... )

Ik heb gisteren ook een bestelling gedaan bij Pixmania (met overschrijving) en ik vraag me af hoe zij mij gaan laten weten op welk exact tijdstip ze de camera leveren?

Bellen/SMS-sen ze je daarvoor? (ze hebben mijn GSM-gegevens)
Je kan wel de bestelling volgen via internet, maar is dat wel correct?

Wij zijn nmlk ook weg gaan werken, maar ik woon slechts een paar km van mijn werk, dus ik kan het gauw efkens gaan ontvangen. Maar daarvoor moeten ze mij bellen natuurlijk.

'k ga een briefke op de voordeur gangen met de melding om mij op te bellen & hopen dat ze dat willen doen natuurlijk...

Ik ben ne keer curieus...

dePAUL
10 mei 2005, 14:26
Ik heb gisteren ook een bestelling gedaan bij Pixmania (met overschrijving) en ik vraag me af hoe zij mij gaan laten weten op welk exact tijdstip ze de camera leveren?

Bellen/SMS-sen ze je daarvoor? (ze hebben mijn GSM-gegevens)
Je kan wel de bestelling volgen via internet, maar is dat wel correct?

Wij zijn nmlk ook weg gaan werken, maar ik woon slechts een paar km van mijn werk, dus ik kan het gauw efkens gaan ontvangen. Maar daarvoor moeten ze mij bellen natuurlijk.

'k ga een briefke op de voordeur gangen met de melding om mij op te bellen & hopen dat ze dat willen doen natuurlijk...

Ik ben ne keer curieus...

Met een ocerschrijving duurt het een tijdje tegen ze je geld ontvangen (dit gaat via een tussenbedrijf). Typisch 2 a 3 werkdagen.
Eens Pixmania het pakketje heeft uitgestuurd, hangt het ervan af welke firma je gekozen hebt om de levering te doen. Als dat de Post is laten ze een briefje achter en kun je je pakje gaan afhalen op het postkantoor.
Ik had gekozen voor ChronoPost en daarbij kun je kijken waar je pakketje overal reeds is gepasseerd (via een website met het tracking nr van je pakketje). Van zodra erbij staat het pakketje in Brussel langsgeweest is, duurt het niet lang meer tot ze aan je deur staan. Ze komen max 3 keer langs.

Bert_300D
10 mei 2005, 17:07
Hallo

Een tweetal maanden geleden had ik een rugzak van lowepro besteld.

Volgens de site was het in stock. Ik had ook de 24h levering aangevinkt (koste maar 2€ meer) . Het werd echter een 240h levering.

Ik had op een donderdagavond besteld. Dus ik hoopte dat men op zijn minst tegen maandag zou leveren. Maandag en dinsdag ,nopes , (nochtans was er steeds iemand thuis)

Woensdag was er dan blijkbaar toch iemand langs geweest maar toen was er juist niemand thuis (was maar 10min weg , maar ja de wet van murphy). Men had echter geen boodschap nagelaten dat er iemand was langsgeweest 'k had er dus het raden na , en bleef daarvoor de hele dag thuis voor niks.

Donderdag gebeld naar pixmania. Die vertelde me dat ze contact gingen opnemen met hun transporteur en dat ze me terug gingen bellen voor afspraak.

Niet gehoord van hen. Maandag opnieuw naar pixmania gebeld en daar vertelde ze me dat ik best met hun transporteur zelf zou bellen voor een afspraak. Dit gedaan en de dag nadien EINDELIJK bestelling thuis gekregen.

DIt vind 'k echt geen doen , ik koop niets bij hun transportfirma hé , ik vind dat pixmania ZELF alle administratie moet doen en moet controlleren of hun transporfirma goed werk levert.

Antwoord van pixmania , we kunnen niet elk pakket controleren of het wel goed word afgeleverd. IK vind dat dat één van hun prioriteiten zou moeten zijn.

Kortom absoluut NIET tevreden van pixmania !!!! :B :B

scalll
10 mei 2005, 21:39
Kortom absoluut NIET tevreden van pixmania !!!! :B :B

Allez, ge hebt mij écht gerustgesteld ;)

Ik heb op de site van Chronopost gelezen dat ze de pakjes ook afleggen in een naburige afleverpost (dagbladhandelaar bvb.)

Dus 'k ga een groot papier op de voordeur hangen met instructies:
1. indien ik niet thuis ben, gelieve te bellen...
2. indien dit niet mogelijk is gelieve 't pakske af te leggen in naburige afleverpost. (kunt ge checken op hun site).
Minpunt is dat ge niet kunt controleren of het pakket volledig is...

Als't dan nog verkeerd afloopt dan zijn ze gewoon van slechte wil !

Ik hou jullie op de hoogte :rolleyes:

Jurgentje
11 mei 2005, 07:23
Idem hier: levering was beloofd voor vrijdag of maandag.
Levering is gebeurd op woensdag.
Toen ik woensdagmorgen belde om te vragen of ze al een exacter leveringsmoment konden doorgeven, was 't antwoord: vandaag... en na lang aandringen, heeft de dame in kwestie naar de chauffeur gebeld, en wist ze te vertellen: "waarschijnlijk na de middag". (uiteindelijk was het 17u30)

Het idee van het papier aan de brievenbus, met verwijzing naar afleveringspunt vind ik wél een goed idee.

Goh ja... als Pixmania zo goedkoop wil zijn, zullen ze wel érgens op moeten snoeien hé. Blijkbaar is 't op hun dienstverlening.

Jay
11 mei 2005, 07:30
Zo goedkoop zijn ze niet meer vind ik, prijs van de D-70 is laatste dagen al weer 30 euro gestegen! Ik zal toch in Duitsland bestellen denk ik, het is er stukken goedkoper en geen klachten.

Galdie
11 mei 2005, 08:55
Goh ja... als Pixmania zo goedkoop wil zijn, zullen ze wel érgens op moeten snoeien hé. Blijkbaar is 't op hun dienstverlening.

't is misschien daarom dat ze een slechte quotering krijgen op idealo.de (of was het nu ergens anders dat ik het gelezen heb???)

D'r zijn ondertussen blijkbaar meer mensen ontevreden dan tevreden...

Ik zal het nog eens opzoeken...

scalll
12 mei 2005, 23:15
Ik heb op de site van Chronopost gelezen dat ze de pakjes ook afleggen in een naburige afleverpost (dagbladhandelaar bvb.)

Dus 'k ga een groot papier op de voordeur hangen met instructies:
1. indien ik niet thuis ben, gelieve te bellen...
2. indien dit niet mogelijk is gelieve 't pakske af te leggen in naburige afleverpost. (kunt ge checken op hun site).
Minpunt is dat ge niet kunt controleren of het pakket volledig is...

Als't dan nog verkeerd afloopt dan zijn ze gewoon van slechte wil !

Ik hou jullie op de hoogte :rolleyes:

Zo gezegd, zo gedaan...
Vandaag kreeg ik een mailtje om mij te informeren dat mijn Dimage om 7u11 al onderweg was (maandag besteld met overschrijving).

Instructies hingen op de voordeur, dus ik was min of meer gerust...

Nog steeds geen telefoontje tegen de middag, dus heb ik naar het afleverpunt eens gebeld...ook niets...

Om 16u45 kom ik thuis en wat blijkt? Ze hebben het pakje gewoon achter de tralies van ons gesloten hek gelegd ! (daarvoor moet men er bijna overklimmen)

Dus ik heb niets moeten ondertekenen, niets kunnen controleren.
Het pakje was slecht verpakt in een afgeleefd karton doosje en lag dus gewoon buiten, bloot op onze oprit. (Wat als het regent ?!? :confused: ).

Langs den andere kant was ik blij dat ik de camera in mijn bezit had + dat alles in orde was, maar dit is toch geen manier van werken vind ik...
Zulke dingen zijn waarschijnlijk schering & inslag bij die transportfirma's.

Hun producten zijn inderdaad veel goedkoper, maar het blijft toch altijd bang afwachten op een deftig afgeleverd pakje. :B

Testedoene
13 mei 2005, 08:01
Dus ik heb niets moeten ondertekenen, niets kunnen controleren.
Het pakje was slecht verpakt in een afgeleefd karton doosje en lag dus gewoon buiten, bloot op onze oprit. (Wat als het regent ?!? :confused: ).

Tsja, 'k ken dat gevoel.

Ik heb zo eens mijn ACER-adapter opgestuurd via UPS. Na een week of twee kom ik thuis en ligt er een opengescheurd pakje aan mijn brievenbus. Na enkele telefoons naar zowel ACER als UPS bleek dat er iemand anders uit den blok (ik woon in een flatgebouw) een krabbel gezet had en meer hadden die mannen niet van doen. Of die persoon 't gepikt heeft of gewoon onveilig achtergelaten heeft weet ik niet en daar spreek ik mij ook niet over uit.
Enfin, om tot de clue te komen: ik bel naar UPS en daar blijkt dat ('t zijn hun woorden) dat 1% van de zendingen problemen oplevert. De kleine onbelangrijke zendingen worden door eender wie afgetekend en achtergelaten.
Ik vraag dus: "wat is een kleine onbelangrijke zending??"
Het antwoord: "och, een pakje onder de 2.000€ mijnheer."
Ik: "????"
"Tsja, een pak van 10000 euro laten we uiteraard niet zomaar achter"
Ik:"???"

Na wat zoekwerk heb ik ook enkele verhalen gelezen van pakjes die gewoon op het gras achtergelaten worden. De eigenaar komt na enkele uren (in het beste geval) thuis en vindt een doorweekt pakje.

Blijkt dat het voor "hen" goedkoper is om een schadeclaim te betalen dan om 3 keer terug te rijden zeker???

Ik moet er wel bijzeggen dat mijn pakje vergoed is en dat ik na enkele maanden (ondertussen al lang een adapter mogen gaan kopen => 79€) een nieuw exemplaar toegestuurd gekregen heb.

Raad: hang een briefje aan de deur/bel dat ze bv bij iemand je pakje mogen gaan afleveren (buurman, bakker, slager, whatever) of vraag hen een papiertje achter te laten waarop je een volgend bezoek kan plannen of ... bel en geef een nieuw afleveringsadres op (bv: gepensioneerde ouders, ...)

Xilinx
13 mei 2005, 14:51
Laat me dit een Pixmania getuigenis noemen. :G

Woe 11 mei 2005 , 11PM Panasonic DMC-FZ5 besteld op pixmania.
Levertermijn : Op voorraad

Voor 2 Euro meer een 24h bestelling want ik vertrek naar Italië de Ma 16de...

Op de site om Donderdag 11h staat de camera nog steeds in "Verwerking"...
Om 16h staat er plots levertermijn méér dan 10 dagen.
Dus bel ik naar het betalend pix-070 nummer en daar laten ze me weten dat de camera vertrokken is met Crono Post. Dat ik geluk had de laatste ofzo te hebben... :eek:

Crono Post 5:50PM, Donderdag in Parijs
Vrij 3AM in Brussel
Vrijdag morgend om 11AM geleverd bij mij thuis in West Vlaanderen.

Verpakking : 10/10 :G
Inhoud : 10/10 :G

Dus wat is er mis met pixmania? voor mij niet meteen iets...

Haai8
13 mei 2005, 21:11
Ik vrees dat er hier 2 zaken "gemixed" worden, nl de webwinkel enerzijds en het transportgebeuren anderzijds...meeste problemen zijn transport-gerelateerd en daar kun je de webwinkel niet echt rechtstreeks schuldig voor achten, mss enkel onrechtstreeks...

Als je weet dat wij allen (of de meesten toch :clown: ) zo goedkoop mogelijk alles willen aanschaffen tegen de laagste prijs...dan weet je dat er érgens bespaard moet worden...in het geval dat er een deel van die besparingen bij het transportgebeuren liggen zal elk transportbedrijf z'n prijzen zo laag mogelijk trachten te maken (de concurrentie hier is weeral es moordend, net zoals in vele andere bedrijven) en dit uit zich onder andere in de personeelskost (lees maandloon) dat die sukkelaars van koeriers "verdienen", lever zo véél mogelijk pakjes af met alle risico's van dien...ik vrees dat de jobrotatie onder de koeriers redelijk HOOG is :eek:

We zijn met z'n allen zélf deels schuldig aan dit soort situaties, immers de industrie geeft ons wat de markt vraagt, anders kun je beter je winkeltje sluiten, just my thought :(

Jay
14 mei 2005, 08:02
Ik vrees dat er hier 2 zaken "gemixed" worden, nl de webwinkel enerzijds en het transportgebeuren anderzijds...meeste problemen zijn transport-gerelateerd en daar kun je de webwinkel niet echt rechtstreeks schuldig voor achten, mss enkel onrechtstreeks...

Je slaat de nagel op de kop, vanaf moment dat de webwinkel het product aan de transporteur heeft overgeleverd, is die laatste aansprakelijk voor wat er mee gebeurt. Dus als je pakje is open gescheurd of helemaal doorweekt in het gras ligt, ben je er niets mee als je de website contacteert, de vervoerder is de enige die instaat voor de "goede aflevering".

Paulus4605
14 mei 2005, 08:10
Pixmania.....
tja wat zou ik daar over vertellen, Ik heb op een donderdagmiddag via een betaling met visa mijn minolta Dimage A200 gekocht.
inderdaad staat er een paar minuten later op de site dat de bestelling in verwerking is.
wetende dat het weekend voor de deur staat, en ik de gewone levertermijn van 3 dagen had aangekruisd zou het pakje dus ten laatste dinsdag in mijn bezit moeten zijn...helaas het tegendeel is waar.
gedurende het weekend gekeken op de site...geen verandering steeds dezelfde melding uw bestelling wordt verwerkt....????? ondertussen al 1 werkdag verloren.
vervolgens naar het gratis nummer gebeld en daar wisten ze me te vertellen dat er inderdaad iets mis was gelopen maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken het zou die avond verstuurd worden en ik zou een mail krijgen met transportcode. die avond vol verwachting uitgekeken naar deze mail....zonder resultaat. enigste lichtpuntje was dat de status in verwerking veranderd was naar wordt behandeld of zo iets dergelijks. :mad:
dinsdag verschillende keren terug gebeld met iedere keer hetzelfde verhaal mijnheer het wordt vandaag verstuurd en u heeft hem morgen in uw bezit.
dinsdagavond is de status eindelijk veranderd naar wordt verzonden, dus ik dacht ik krijg een mail met mijn transportcode.....dinsdag avond nog steeds geen mail ontvangen.... deze kwam echter dinsdag op woensdagnacht tussen 2 en 3 uur binnen, vervolgens staat er ook op deze mail dat je vanaf nu de zending via de transporteur kunt volgen.....ze vertellen er echter niet bij dat dit pas vanaf 5 uur in de namiddag kan omdat het pakketje eerst moet toekomen bij de transporteur. wederom gebeld en nu maar eens naar de verantwoordelijke klantendienst gevraagd.....was een verloren moeite omdat deze man niet te bereiken is en er blijkbaar ook geen plaatsvervanger(s) zijn waar je als klant je verhaal kunt doen.....zeer goede dienstverlening moet ik zeggen :B :B. toen ik eindelijk s'avonds via de transporteur mijn bestelling kon volgen is alles goed verlopen en heb ik uiteindelijk een week later pas mijn camara in ontvangst kunnen nemen.
het geen dat ook zeer eigenaardig is dat in mijn geval het pakketje van Frankrijk uit naar Duitsland gegaan is, vervolgens van Duitsland naar Belgie en via Aalter toen uiteindelijk op mijn adres is afgeleverd.
zou er in dit geval dan toch voor opteren om het pakketje vanuit frankrijk rechtstreeks naar belgie te verschepen maar dit schijnt niet mogelijk te zijn.

ondanks de goedkope prijzen bij pixmania zal ik nooit meer een bestelling plaatsten bij hen dit vanwege hun fantastische "sarcastisch bedoeld" dienstverlening....daar staat tegenover dat de transporteur alle lof krijgt vanwege de status van verzending die via hun site tot op bijna een minuut nauwkeurig te volgen is

Fabbe
16 mei 2005, 07:24
Ik heb al 2maal besteld bij Pixmania en altijd deftig afgeleverd.Blijkbaar hebben we tegenwoordig weinig geduld en moet alles snel gaan.De prijzen zijn zeer goed alhoewel de handleidingen inderdaad frans,duits of engels zijn.Mijn ervaring is om geen expresslevering te vragen.Pakjes altijd goed verpakt !!
Als je zo'n 200 euro op 1000 kan uitsparen wil ik wel een dagje of 5 wachten.
Ik heb dan ook zeer korte nagels :D:D:D

XP2
21 mei 2005, 19:36
Heb ook slechte ervaring met pixmania. leverden me een reeds geopend pakket met dcs717 zonder batterij, lenskap, lader en geheugenkaart. Ze wilden niets van mijn klacht horen, maakten van mij de oneerlijke en daar kon na maanden gepallaver zelfs Test-Aankoop niets aan verhelpen...ze blijven gewoon weigeren hun verantwoordelijkheid op te nemen!
Goeie raad? ver van wegblijven en bij een dealer kopen, die paar extra euro's zijn het waard(btw: hun levertijd was alles behalve...ze leveren via frankrijk en da's sowieso een paar dagen extra)

hans.couckuyt
24 mei 2005, 12:37
Na al het goeie nieuws over Pixmania, toch een ander verhaal.

Externe harddisk besteld via internet, zaterdag 1 mei. Op 4 mei, 6u 's morgens was mijn pakket vanuit Duitsland al in Aalter (W-vlaanderen). Is sindsdien nog altijd daar. Denk ik.
Blijkbaar een probleem met de code en nu moet Pixmania een transportonderzoek instellen.
Waren wel zo vriendelijk om een mailtje te sturen met de melding "dat het enige tijd kan duren".

Ondertussen loopt mijn interne harddisk langzaam vol. :B

Net zoals de boeren, wacht ik nu verder af... :(

CooMa
24 mei 2005, 16:07
Op 4 mei, 6u 's morgens was mijn pakket vanuit Duitsland al in Aalter (W-vlaanderen). Is sindsdien nog altijd daar. Denk ik.

Opletten, Hans, Aalter is wel degelijk in Oost-Vlaanderen :D :D :D