Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afscheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afscheid

    Gepost in BD mededelingen

    Hier zou ik toch graag enkele opmerkingen en ophelderingen willen horen, wie wat en hoe wordt de selectie gemaakt, ik bedoel hiermede op het aantal views, reply's ?, niemand schijnt de normen te kennen en dit kan tot .... lijden. Wat wel reeds een feit is dat men vermeld "gepubliceerd in showcase" daar waar nu week 14 een foto staat vanuit fotodiscussie die dus duidelijk niet tot showcase behoort...
    dus een duidelijke norm zou zeker in de toekomst gewrevel kunnen voorkomen.
    Met beleefde groeten roland


    Antwoord
    Welke criteria precies gebruikt worden, gaan we niet openbaar maken, dat heeft geen zin. Bovendien willen we vermijden dat fotografen hierop gaan inspelen en enkel nog bepaalde foto's gaan posten om in de HoF te geraken.
    En inderdaad, sinds enkele weken hebben we ook de andere forums opgenomen omdat we gemerkt hebben dat er bijzonder fraaie foto's gepost worden die best onder de aandacht mogen geplaatst worden. De sticky in HoF werd in die zin vandaag aangepast.

    Gewoon verder foto's posten dus, en wie weet kom je ook eens in de Hall of Fame terecht.


    Reply 1

    ____Beste Hombre, bedankt voor het antwoord, in ben helemaal niet geïnteresseerd om in de hall off fame terecht te komen ( ik zit er al in )
    dus .... maar één duidelijke en juiste info mogen wij toch vragen hé alhoewel ik het wel wat erg vind dat u de criteria aan de leden niet kenbaar wil maken, ik leg er mij natuurlijk bij neer maar denk toch dat ik het recht heb deze opmerking te maken
    ______________

    Finale:

    We zijn hier voor onze hobby en niettegenstaande ik uit sympathie 2 (twee) lidmaatschappen betaal niettegenstaande ik hier “te gast ben”en steeds actief deelnam aan activiteiten, postings enz. moet ik nu afscheid nemen, ik kan en wil dergelijke antwoorden niet aanvaarden “Welke criteria precies gebruikt worden, gaan we niet openbaar maken” alsook niet “Gewoon verder foto's posten dus, en wie weet kom je ook eens in de Hall of Fame terecht.”

    Ik neem dan ook de meermaals gebruikte leuze voor waarheid” als het je niet aanstaat vertrek dan”

    Het is mooi geweest
    groetjes roland

  • #2
    Re: afscheid

    Inderdaad Roland, daar is iedereen beter mee als ge nie meer komt kijken op BD.

    Alléé, serieus nu!! Wie houdt ge voor de gek. Ge komt hier toch nie op BD voor een paar mods of weet ik veel wat? Ik dacht dat de meesten hier kwamen om een beetje bij te leren of om anderen mensen een beetje bij te brengen en gezellig te keuvelen over foto's van uzelf en anderen en over fotomateriaal. En alles wat daar dan nog eens rond komt kijken...

    Ge laat u nu doen door zo een voorvalleke? Komaan hè! Als dat zo is, wees dan maar op uzelf.

    Comment


    • #3
      Re: afscheid

      He Roland, komaan, we zijn allemaal wel eens boos, verdrietig of teleurgesteld maar om dan zo'n drastische stap te zetten... Je schrijft zelf dat je je erbij neerlegt. Slaap er nog een nachtje over... Please...

      Comment


      • #4
        Re: afscheid

        ik stem volledig in met geertjebeertje (sorry, kben het nog ni verleerd )


        voor dit akkefietje BD verlaten roland.....


        niet iedereen kan in HoF. ook al was de foto mooi, er zijn er meerdere zeer mooi gepasseerd he.. zelfs van dezelfde auteur


        voor de mods is het ook wikken en wegen, en ook moeilijke beslissingen soms. dat ze niet zeggen waarop ze zich baseren, vind ik niet erg. wil ik zelfs niet weten. dan zou je pas gaan nadenken: dat klopt niet, en de mijne past daar beter, en .....!! dan zijn we niet meer voor de lol bezig, maar eerder meteen harde concurrentiestrijd om toch maar in de HoF te geraken. en ja, het zal wel leuk zijn om erkend te worden, maar als je foto net niet in de HoF kwam, zal er ook veel positieve reactie op gekomen zijn, en dus ook erkenning


        waarvoor zijn we hier? (is niet gelijk aan: moeder, waarom leven wij )

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: afscheid

          Bovendien willen we vermijden dat fotografen hierop gaan inspelen en enkel nog bepaalde foto's gaan posten om in de HoF te geraken.
          Dit geloof ik niet, als je als fotograaf hier op gaat inspelen ben je zeker verkeerd bezig. Dan laat je je eigen visie los.

          Kom op Roland, er zijn ergere dingen op de wereld

          Comment


          • #6
            Re: afscheid

            Pas op, d'er is nen zekere Vdb die steeds blijft zeggen dat ie terugkomt .. dus pas maar op
            Albums : http://fotografiepeterderycke.be
            Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

            Comment


            • #7
              Re: afscheid

              Waar zijn we mee bezig...
              Ik vind de hof een prachtig initiatief.Er staan wekelijks pareltjes in.
              Bij mij is nog niet de gedachte in me opgekomen van 'welke criteria' zouden ze gebruiken.Als ik hier een foto post en die komt in de hof zou dat zeker een leuk gevoel geven,maar dat ik nu extra mijn best ga doen om daar binnen te geraken met mijn foto lijkt me wat ver.Het is geen wedstrijd he.Het moet plezant blijven,dus maak je niet druk over de hof criteria voorwaarden en SHOOT!

              groeten,

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: afscheid

                Beste Roland,

                Om voor zoiets BD te verlaten, is jammer, omdat het eigenlijk een vrij onbenullige reden is. Om deze (in mijn ogen onbenullige) reden zie ik niet graag mensen vertrekken van BD. Zelf houd ik mij niet bezig met de HoF en de criteria, maar het aantal views is zeker geen criteria om in de HoF te komen (dan zou zelfs ik nog kans hebben ).

                Het is heel erg lastig om voor zoiets criteria op te stellen, want welke moeten dit zijn? En dan heb je ook nog de smaak van de personen zelf, dat verschilt ook nog. Tot nu toe vind ik de foto's die in de HoF staan terechte keuzes, dus wat dat betreft hebben de keuzemods wel een goede smaak. (nu alleen nog wat betreft het bier, maar dat is weer een geheel ander verhaal ).

                Waarom zou je de criteria willen weten? Stel dat ze openbaar zijn, dan gaat iedereen (die in de HoF terecht wil komen) hiernaar fotograferen, dan krijg je pas uniforme foto's. En dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn; daarmee gaat alle creativiteit weg. Ik denk dat één criteria in ieder geval altijd geldt; en dat is dat de foto technisch goed in elkaar steekt.
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

                Comment


                • #9
                  Re: afscheid

                  Beste,

                  Laat ons het anders zeggen. Er is geen criteria. Voldoet dat beter? Het zijn stuk voor stuk foto's die opvallen, en vooral op het einde van de week blijven hangen. Dit kan de kwaliteit zijn, fotografisch standpunt, orginaliteit, enz...
                  Wie de selectie maakt? De ene week kan het ikzelf zijn, de andere week een of andere moderator (als voorbeeld).

                  Daaruit maakt de persoon van dienst zijn selectie voor een week. En hopen we dat iedereen kan blijven genieten van het werk van collega posters.

                  mvg,
                  peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: afscheid

                    ik zou zeggen "don't worry, be happy". 't Leven is te kort om over zo'n dingen te treuren.

                    dus kop op en voort met de geit
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #11
                      Re: afscheid

                      Roland,
                      Ik ken je niet persoonlijk evenmin als ik mensen in Crew en Mod ken, maar ik wil hier wel beklemtonen dat ik in jou iemand zie die recht door zee gaat en geen onrecht kan zien (underdog defender syndroom). Geloof me ik ken dat gevoelen en het is alsof ik in de spiegel kijk. Mss helpt het je te weten dat ik tot de enkele bevoorrechte "bannelingen" behoor die je hierbij de raad geef bij ons te blijven, niet omdat je met enkelen in de clinch ligt maar wel omdat er 100den anderen zijn die je als vriend niet graag afscheid zien nemen.
                      Henri
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: afscheid

                        Roland, trekt u da al ni aan jong, gewoon blijven schieten en posten
                        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                        Focaldesign

                        Comment


                        • #13
                          Re: afscheid

                          @**********

                          'k zie je hier niet graag weggaan....
                          en als je besluit om toch een BD-"pauze" te nemen.... (een dagje of drie )
                          'k zie je heel graag terugkomen.

                          Met vriendschappelijke groeten.

                          Skitch
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: afscheid

                            We gaan allemaal weg en komen terug. Zit in de aard van het beestje. Ik was indertijd ook nogal op m'n teen getrapt door vdb's posting over 'onfunctionele onscherpe, nietszeggende fotos'. Het verdwijnt na een tijd, je post gewoon minder of niets meer en geniet meer van andere dingen.

                            Als je niet aanvaart dat een andere persoon betere kritieken krijgt of dat ie in de Hall of fame komt of als je vragen stelt hoe dergelijke tribune wordt bepaald kan je beter even afvragen of er geen plezantere en nuttiger dingen in het leven zijn en dan kan je beter even verdwijnen van het forum totdat die vraag beantwoord is.
                            http://www.razziphoto.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: afscheid

                              Roland, vind je dit incident zo erg dat je al die fijne momenten onder de BD-ers nu de rug toekeert? Dat kan ik echt niet geloven.
                              Meningsverschillen zullen er altijd zijn en overal wel eens voorkomen.
                              "Slik ze door, trek een zuur gezicht voor de wrange nasmaak, en zet je morgen terug aan tafel voor een smakelijke maaltijd."
                              En zoals hier eerder gezegd: slaap er eens over, neem een pauze en we zien of horen mekaar binnenkort wel weer!

                              Comment

                              Working...
                              X