Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blauwe pixel???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • blauwe pixel???




    wie weet wat dat blauw puntje is in het midden van het cirkeltje? als ik es mn vorige fotos bekijk dan zie ik dat hij bijna overal tevoorschijn komt, altijd op de dezelfde plaats maar hij is neit altijd te zien, hangt beetje af van de achtergrond kleur! op zon 50% van mn fotos is hij toch echt zichtbaar

    iemand een oplossing?

  • #2
    Re: blauwe pixel???

    Dat is een "Hot" pixel.
    Vooral in donker zones (bij langere belichtingstijd ) zal je die zien.
    Enige oplossingen :
    1 ) er leren mee leven
    2 ) Jee kan die hotpixels verwijderen (op de foto, niet in de camera ) met software. Of manueel met Photoshop e.d.
    3) Nieuwe CCD . (Dure oplossing)


    Skitch
    Last edited by Skitch; 10 april 2005, 13:08.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: blauwe pixel???

      inderdaad, de "ge-infecteerde" fotos zijn bij lange sluitertijd...

      kzal er maar mee leren leven zeker?

      Comment


      • #4
        Re: blauwe pixel???

        Geen garantie ?
        natwork.be

        Comment


        • #5
          Re: blauwe pixel???

          mn toestel is al van eind januarie 2004 dus bijna 15 maand oud, garantie is maar een jaar op een 10D als ik me niet vergis... (belgische aankoop)

          Comment


          • #6
            Re: blauwe pixel???

            Ze kunnen die pixel ook hermappen bij Canon, maar dat is nog altijd redelijk duur. Minder duur dan een nieuwe sensor te laten zetten, maar nu hij niet meer onder garantie valt zal dat toch wel iets kosten. Het is waarschijnlijk beter er mee te leren leven en die pixel weg te klonen in de foto's waar hij op te voorschijn komt.

            Comment


            • #7
              Re: blauwe pixel???

              Als iemand de canon service software heeft...

              (Remapping word gewoon met software gedaan, voor Nikon loopt er op het net ook soft rond, dus...)
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #8
                Re: blauwe pixel???

                Der bestaat ook software die de hot-pixels bij het bewerken van de foto's wegwerken zoals deze freeware van Mediachance of de shareware Pixelzap van Tawbaware.
                Misschien eens uitproberen?
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment

                Working...
                X