Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukken Hema

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukken Hema

    Vraag aan iedereen die bij de Hema foto's heeft laten afdrukken.
    Uit diverse test blijkt Hema afdrukken hoog te scoren.
    Enige weken geleden 120 laten afdrukken ,waarvan 40 afdrukken oranje/geel.
    Ik meende dat dat kwam omdat de afdrukken van 3 verschillende camera's waren.
    Vorige week zo'n 220 afdrukken van mijn Canon 300D en weer waren meer dan 20 afdrukken afschuwelijk oranje/geel.
    De afdrukken die ik zelf maak met mijn HP 930 printer zijn stukken beter dan van de Hema.
    In het verleden waren de afdrukken perfect en steeds iets beter dan door mij uitgeprint
    Ik schaam mij om te zeggen dat mijn afdrukken gemaakt zijn met apparatuur die € 2500 heeft gekost.
    Hoewel de Canon 300D een 2 bij 3 sensor heeft wordt toch van foto afgesneden,zelfs aan de lange kant.
    Volgens mij wordt de foto iets groter afgedrukt om het afsnijden makkelijker
    te maken.
    Wie heeft een betere fotoafdrukcentrale.
    Hema zou mij precies vertellen waarom de afdrukken bij hen zo overdreven
    oranje/geel zijn en dit is niet gebeurd

  • #2
    Re: Afdrukken Hema

    Zoals bij vele( goedkopere) afdrukcentrales is de kwaliteit niet altijd constant.
    Elka Belgie en de Ierse afdrukcentrale zijn dat wel.
    Ik ben lang tevreden geweest bij Schlecker .com ; maar omdat die ook niet reageren op een reactie stap ik terug over naar Pixum.
    Maar als ik foto's voor iemand anders laat afdrukken gaan ze naar Elka of Photobox

    Comment


    • #3
      Re: Afdrukken Hema

      Ik gebruik zowel www.Photoays.com als www.Photobox.ie
      Beiden zijn niet echt de goedkoopsten, maar wel altijd dezelfde hoge kwaliteit afdrukken op hoogkwaliteit Fuji-papier...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Afdrukken Hema

        Ik heb nog nooit foto's laten afdrukken bij Hema, maar ik heb iets gelijkaardigs voorgehad bij Kruidvat. De foto's die ik binnenshuis had genomen en laten afdrukken had bij Kruidvat waren allemaal te geel. Sindsdien gebruik ik Pixum en daan ben ik wel tevreden over. Getrouwe kleurweergave naar mijn gedacht (Je moet daar wel de automatische scherpstelling afzetten!) en afgedrukt op 'AGFA Prestige paper'.

        Comment


        • #5
          Re: Afdrukken Hema

          Oorspronkelijk geplaatst door aadg
          Vraag aan iedereen die bij de Hema foto's heeft laten afdrukken. Uit diverse test blijkt Hema afdrukken hoog te scoren.
          Ik vraag met het nut van zulke tests al lange tijd af.
          Als je bijvoorbeeld kijkt op http://www.ad.nl/redactie/static/fototest/fototest.html dan zie je dat veel shops zaken doen met maar enkele grote afdrukcentrales (Kodak, Agfa, Fuji en CeWe). Uit deze test komt MediaMarkt ("heel klein beetje te groen") als beste uit de bus (maakt gebruik van centrale CeWe) en bijna helemaal onderaan zie je op plaats 38 Mijn Album ("Echt te veel magenta, slecht gedaan."), ook met CeWe. Mijn vraag is dus: heeft elke shop bij een afdrukcentrale altijd de beschikking over dezelfde printer? Zo ja, dan hebben die tests misschien zin, anders zou die opmerking over magenta en groen een volgende keer zomaar andersom kunnen zijn. Zolang ik hierover geen duidelijkheid heb neem ik zulke tests dus met grote korrels zout.

          Comment


          • #6
            Re: Afdrukken Hema

            ik kies steevast telkens voor pixum voor al mijn afdrukken.
            Reeds een 400-tal foto's laten afkomen in verschillende formaten.
            De foutmarge is max 1 à 2%.

            Comment


            • #7
              Re: Afdrukken Hema

              Je moet gewoon je foto's is door photoshop laten gaan..zodat er in de exif ook je kleurencorrcties staan...en je foto's zullen prima zijn.
              Als je ze rechtstreeks van je kaartje doorstuurd..doen zij een auto correctie...en die kunnen soms vreemde resultaten geven.

              Groetjes Ronny

              Comment


              • #8
                Re: Afdrukken Hema

                Foto's waren allemaal met Photoshop bewerkt.
                Kunnen thuis prima uitgeprint worden.
                Volgens mij laten ze allerlei bewerkingen er automatisch op los.
                Foto's die ik zelf scherper had gemaakt met Photoshop waren bij de eerste afdruk nogmaals behandeld en leken wel of ze met een spijker op papier waren gekerft met ook nog een overmaat geel/oranje

                Comment


                • #9
                  Re: Afdrukken Hema

                  Van kleurzweem bij Hema nog nooit geen last gehad.

                  Wel heb ik al regelmatig last gehad van "bijsnijden" door centrale. Dit vnl. bij formaat 18x13cm.

                  Alhoewel ik altijd Photoshop gebruik op alle foto's en bijv. afbeeldingsgrootte instel op 18x13cm en 300dpi (d.i. een formaat aangeboden door hema) komen de foto's terug als 18x12cm ... waarom weet ik niet.
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afdrukken Hema

                    Wel heb ik al regelmatig last gehad van "bijsnijden" door centrale. Dit vnl. bij formaat 18x13cm.

                    Dat bijsnijden is hier logisch.
                    2 bij 3 verhouding is 18x12

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afdrukken Hema

                      probeer hier eens

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afdrukken Hema

                        @ aadg: OK da's waar maar dan moeten ze het ook zo vermelden op hun website, vind ik!
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afdrukken Hema

                          Staat duidelijk op hun website.
                          Kies 2:3 of 3:4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afdrukken Hema

                            @ aadg: bedankt ... 'k had dit over het hoofd gezien.
                            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afdrukken Hema

                              ik gebruik altijd picoprint nergens last van.


                              Groeten Nico
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X