Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IK ZOEK

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IK ZOEK

    Ik zoek een programma waarmee je SNEL verschillende foto's op een A4 kan afdrukken. Laat me mijzelf eens verduidelijken aan de hand van een voorbeeld. Ik heb bijvoorbeeld een mapje van 35 foto's en ik wil deze afdrukken op ongeveer 5 pagina's. Nu doe ik dit met MS Publisher waarbij ik iedere foto individueel moet invoegen. Ik moet de foto ook nog op de juiste plaats zetten, verschalen en schikken. Daar ik dat veel moet doen zoek ik een programma waarmee ik gewoon de foto's maar aan te duiden heb en het programma zelf de schikking doet. Ik weet, het is een eigenaardige vraag maar als iemand mij zou kunnen helpen dan zou dit voor mij heel tijdbesparend zijn.
    Bedankt voor de moeite!
    "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

  • #2
    in Photoshop : File-->automate-->contactsheet II
    aantal rijen en kolommen instellen, directory selecteren en laat hem dan maar zijn gang gaan !

    Als alle bladen gemaakt zijn kan je ze afdrukken...

    Let wel : een contactblad is eigelijk bedoeld als "index-print" dus de kwaliteit is inferieur....

    Stef

    Comment


    • #3
      Originally posted by Stef
      in Photoshop : File-->automate-->contactsheet II
      aantal rijen en kolommen instellen, directory selecteren en laat hem dan maar zijn gang gaan !

      Als alle bladen gemaakt zijn kan je ze afdrukken...

      Let wel : een contactblad is eigelijk bedoeld als "index-print" dus de kwaliteit is inferieur....

      Stef
      Hey Stef,

      Merci! Ik probeerde het en da lukt aardig. Het enige wat ik graag zou kunnen instellen is de witruimte tussen de foto's want ik vind die nogal groot en de foto's daardoor te klein. Kan ik alle liggende en alle staande foto's niet scheiden op verschillende bladen?
      Nogmaals bedankt!
      "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

      Comment


      • #4
        die witruimte kan je niet instellen...behalve door meer foto's op een blad te plaatsen...

        wil je de landscapers van de portraits scheiden dan moet je eerst twee floders maken en de twee soorten canvassen elk in hun respectievelijke folders steken

        Stef

        Comment


        • #5
          Originally posted by Stef
          die witruimte kan je niet instellen...behalve door meer foto's op een blad te plaatsen...

          wil je de landscapers van de portraits scheiden dan moet je eerst twee floders maken en de twee soorten canvassen elk in hun respectievelijke folders steken

          Stef
          Das jammer, dan is het voor mij niet bruikbaar, de foto's worden namelijk te klein dan. Zijn er nog mensen die andere programma's kennen die het wel kunnen ?
          Alle hulp welkom!
          "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

          Comment


          • #6
            zoek eens naar fotostation, werk behoorlijk goed

            Comment


            • #7
              Nicodemus, ACDSee is het van het op dit gebied. Kan je bepalen hoeveel per blad en je bepaald zelf ook de witruimte! Breezebrowser ook zéér geschikt ! Doet ongeveer hetzelfde.

              Comment


              • #8
                Originally posted by flurk
                Nicodemus, ACDSee is het van het op dit gebied. Kan je bepalen hoeveel per blad en je bepaald zelf ook de witruimte! Breezebrowser ook zéér geschikt ! Doet ongeveer hetzelfde.
                Hoeveel kosten die programma's of is het shareware die je ergens kan downloaden?
                "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

                Comment


                • #9
                  Ook ik gebruik Photoshop of ACDSee voor dit doeleind.
                  Hier kan je alvast van het laatste een 30-dagen trial downloaden :
                  http://www.acdsystems.com/English/index.htm
                  Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                  Comment


                  • #10
                    Als je windows XP gebruikt kan je ook de standaard foto viewer gebruiken. (Windows picture and fax viewer) Als je een foto daarin opent en je klikt onderaan op het printicoontje, dan krijg je een printwizard met verschillende opties van bladschikking. Misschien is er daar iets bij dat je kan gebruiken.
                    Bart
                    Nikon D90

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Mr.Bluestar
                      Als je windows XP gebruikt kan je ook de standaard foto viewer gebruiken. (Windows picture and fax viewer) Als je een foto daarin opent en je klikt onderaan op het printicoontje, dan krijg je een printwizard met verschillende opties van bladschikking. Misschien is er daar iets bij dat je kan gebruiken.
                      Bart

                      Dat ga ik gebruiken, ziet er hoe uit
                      "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

                      Comment


                      • #12
                        Anders moet je even zoeken naar QImage Pro.
                        Is ook redelijk goed om af te drukken.

                        Comment


                        • #13
                          <font face="Comic Sans MS">Djeezes Nicodemus, moet je nu altijd zo roepen (je gebruik van Caps) als je iets vraagt ? Ik weet dat er op andere forums naar hartelust wordt geflamed, maar hier is dat echt niet nodig. </font id="Comic Sans MS">
                          Joe
                          Nikon D90

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Dobbel Palm
                            <font face="Comic Sans MS">Djeezes Nicodemus, moet je nu altijd zo roepen (je gebruik van Caps) als je iets vraagt ? Ik weet dat er op andere forums naar hartelust wordt geflamed, maar hier is dat echt niet nodig. </font id="Comic Sans MS">
                            Zoek eens de betekening van Caps op en bekijk eens wat ik gebruik (alles behalve caps). Ik gebruik gewoon een groter lettertype, droopie...
                            "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

                            Comment


                            • #15
                              Hallo Nicodemus,

                              Een groter lettertype wordt meestal enkel gebruikt "als het echt nodig is", maar niet voor de gewone postings.
                              Het wordt door de meeste andere forumleden dus ervaren als "roepen", en overdadig gebruik ervan wordt dan ook als storend ervaren.
                              Datzelfde geldt voor hoofdletters in de titel van de topic.
                              Misschien dat je daar voortaan een beetje rekening kan mee houden?

                              Alvast bedankt ...
                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X