Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop + BTW inbrengen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkoop + BTW inbrengen

    Hoi allemaal

    Ik zou heel graag investeren in een nieuwe camera maar heb geen zin om de hoge Belgische prijzen te betalen.

    Vandaar had ik gedacht aan een tripje naar Luxemburg of Duitsland en daar een toestel aan te schaffen.

    Nu is mijn vraag of ik, als ik een toestel in het buitenland koop, ook BTW moet betalen (ik heb een Belgisch BTW nummer). Of kan ik de betaalde BTW inbrengen?

    Mvg
    /dot


  • #2
    Praat misschien eens met je boekhouder.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Import/export tussen landen in europa is steeds zonder BTW. Dus geen BTW betalen als je natuurlijk een BTW nummer hebt.

      Comment


      • #4
        Dus geen BTW betalen en ook niet inbrengen op BTW aangifte. Maar wel afschrijven?

        Comment


        • #5
          Originally posted by /dot
          Dus geen BTW betalen en ook niet inbrengen op BTW aangifte. Maar wel afschrijven?
          Je moet geen BTW betalen, maar je moet wel je faktuur opnemen in de BTW aangifte. (Je moet het BTW bedrag zelfs dubbel invullen. 1 maal af te trekken en 1 maal te betalen)
          Indien je een faktuur wenst in het buitenland (EG) zonder btw kan je best eerst de leverancier contacteren, daar deze zeker uw gegevens zal willen controleren. (als deze niet juist zijn mag hij alsnog de btw betalen)
          En indien je toch geniet van aftrek van BTW kun je best in België eerst rondkijken. Het verschil zonder BTW is meestal klein.

          Comment


          • #6
            Wat als ik de BTW wel betaal? Mag ik die dan gewoon inbrengen op de BTW aangifte?

            Comment


            • #7
              Originally posted by /dot
              Wat als ik de BTW wel betaal? Mag ik die dan gewoon inbrengen op de BTW aangifte?
              Als dat een beroepsuitgave is dan is dat geen probleem, lijkt me toch logisch! Anders moet je wel even opletten bij BTW-controle!
              eMJeke
              website

              Comment


              • #8
                Originally posted by /dot
                Wat als ik de BTW wel betaal? Mag ik die dan gewoon inbrengen op de BTW aangifte?
                BTW betaald in het buitenland kun je nooit aftrekken van de belgische btw-aangifte.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by /dot
                  Dus geen BTW betalen en ook niet inbrengen op BTW aangifte. Maar wel afschrijven?
                  Wél melden op je BTW-aangifte, maar dan onder intracommunautair verkeer. Ben enigszins vergeten hoe dat gaat want ook hier gaat heel de zooi naar de boekhouder.

                  Frank Vandenberghe

                  Comment

                  Working...
                  X