Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lang leve (??) fuji! *ironisch*

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lang leve (??) fuji! *ironisch*

    Beste mensen!

    Op 08 Juli kocht ik mij dus een Fujifilm Finepix S602 aan, na reeds een maand vakantiejob te doen.
    Na 2 dagen merke ik een grote fout op, op mijn foto's..
    (http://users.pandora.be/X-Qwatzy/crop.jpg) Een echte fotokenner moet je niet zijn om te weten dat wellicht een fabricagefout is in de chip. Direct mailde ik alvast al mijn fotowinkel (Focilux Gent) om dat te melden... Omdat fuji blijkt te werken op een zaterdag, besloot ik maar om mijn toestel op Maandag 12 Juli binnen te geven voor reparatie...
    In Focilux weliswaar schatte de verkoper op een termijn van een week dat ik mijn toestel zou moeten missen...
    Na een week ongeveer vroeg ik mij af waar mijn toestel was... Dus belde ik even naar de technische dienst van fuji... Na dit enkele keren elke dag te doen besloot ik eens te bellen naar focilux, daar bleek dus dat Fuji normaal het toestel enkele dagen na de 12de mijn toestel moest komen halen, maar dat bleek een week later te zijn...
    Ondertussen had ik ook al de technische dienst van fuji kunnen bereiken via mail... Ik verzond op 21 Juli dan maar een mail, waarop ik 2 dagen later deze mail ontving:
    Geachte,

    Vandaag 23/08/2002 hebben we nog steeds uw toestel niet ontvangen!
    Helaas staan wij persoonlijk niet in voor het transport.
    Van zodra wij het toestel hebben ,zullen we onmiddelijk overgaan tot de herstelling.

    Vriendelijke groeten
    (Wat ben ik nu met vriendelijke groeten, ik wou mijn toestel terug!)
    enfin, 3 dagen later (26/08/2002) ontving ik deze mail:
    Geachte,

    Vandaag 26/08/02 is uw toestel aangekomen!

    Wij gaan direkt over tot de herstelling
    Ik laat u iets weten wanneer het toestel vertrekt uit onze dienst

    Vriendelijke groeten,

    Heireman Elie
    Was ik blij! Na maar liefst 14 dagen was mijn toestel aangekomen en ging fuji er onmiddellijk aan beginnen!
    Op de 27ste mailde ik nog een aanmoediging, waarin ik zei ik wel dacht dat het een fout in de CCD-chip was...
    Waarop ik deze mail kreeg:
    Geachte,

    Uw opmerking was terecht
    Wij zijn er mee bezig
    Zodra uw toestel hersteld is laat ik iets weten
    Groetjes,

    Heireman Elie
    WAAAW, was ik blij dat ze het ook al doorhadden...
    De 29ste ook eens een mailtje gestuurd over waar mijn 2800z eigenlijk zat (is een ander verhaal, die had een stamp gekrijgen, en de lens essay was gebroken, gelukkig in garantie (ook na een tijd) terug gehad)
    Dan kreeg ik deze mail:
    Geachte,

    Uw finepix 2800!

    Binnengekomen op 08/08/02
    Hersteld en opgestuurd op 23/08/02
    Lens assy hersteld!

    Uw S602, zijn er mee bezig
    Eerstdaags!!

    Vriendelijke groeten,
    Wil ik dan even de nadruk leggen op het woord "Eerstdaags!!" DUS ! Ook al zeiden ze in vorige mails dat ze al de fout gevonden hadden, en ermee bezig waren... Toch waren ze er die dag maar NET aan begonnen... (hopelijk snap je mijn point)

    op 07/09 stuurde ik nog's een mail met als vraag waar mijn toestel nu in godsnaam zat, waarop ik 09/09 een mail kreeg waarin stond "Is reeds opgestuurd" en nog wat groetjes, ook al hadden ze mij beloofd te mailen vanaf die verzonden zou worden....

    Vandaag 11/09 gebeld naar fuji... En toestel was deze ochtend aangekomen... ondertussen om geweest... en mijn nieuwe (1 maand oud nu wel) toestel terug ontvangen in (gelukkig maar) perfecte staat, en een goed werkende chip....

    Dus moraal van't verhaal; altijd eerst uw toestel testen op alle mode's in de winkel, en daar ook de foto's bekijken...

    Die Fuji 2800z was trouwens binnen gestoken de 2de dag van de gentse feesten, en die bleek volgend de "Action Shop" NET binnen gekomen te zijn toen ik belde... dat was 30/08, ook al had fuji gemailt da die verzonden was op 23/08 dus volgens mij had de "action shop" al enkele dagen mijn toestel liggen...

    Verder heb ik mijn Fuji 2800 hersteld terug gehad in garantie MET graties voedselresten op het lenskapje en graties stof en vuil in de viewfinder...

    DANK U FUJI, VOOR DE SNELLE EN NAUWKEURIGE SERVICE !
    .·: Schoonheid heeft twee kanten :·.

    modellen: http://model.ompleya.be

  • #2

    aangekocht op 8 juli en binnengebracht op 12 juli...

    Waarom heeft die winkel dan niet direkt omgeruild voor een nieuwe ????
    Geen goede service van uw dealer !
    Persoonlijk vind ik zelfs dat men tot een mnd na aankoop zou moeten omruilen, zeker als er geen uiwendige tekenen van gebruik zijn.

    Vince
    daVinci
    www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

    Comment


    • #3
      ben akkoord met vince.

      heb de indruk dat de foto-zaken even laks waren als de fabrikant.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        Absoluut geen goede service maar ze zijn niet alleen. Ik heb ook een probleem met men fuji 602 (nieuw gekocht maar CCD of binennkant lens is vuil) Ik ben nu al dagen in discussie met NY -camera waar ik een onmiddelijke omruiling wil want nieuw gekocht en altijd vuil geweest. Maar zij komen af dat het volgens duitse wetgeving mag dat ze eerst 2 x herstellen en dan pas verplicht zijn van een nieuwe te geven. Wat een Bull****. Ze zouden zich moeten verontschuldigen en mij zo snel mogelijk een nieuwe geven ja!

        Comment


        • #5
          Amai moe.... Om NOOIT nog ne fuji te bezien !

          Comment


          • #6
            oeps en ik heb pas zo'n fuji S602Z gekocht
            Peter

            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
            http://www.photoblog.be/peterwarson

            Comment


            • #7
              Originally posted by Peter1
              oeps en ik heb pas zo'n fuji S602Z gekocht
              Treur niet hoor het is een fantastisch goed toestel maar ja als je ccd vuil is als je hem koopt dan heb je pech. Ik heb hem tesamen met een vriend gekocht en de zijne werkt perfect. De mijne ook behalve dat ik steeds een vieze vlek op mijn foto's heb. Redelijk gemakkelijk te corrigeren maar echt niet de bedoeling wanneer je een gloednieuw apparaat koopt.

              Comment


              • #8
                Tja, ...Als je dit zo leest... Geen goede reclame voor Fuji... nooit nog een Fuji

                Comment


                • #9
                  Tjee X-Qwatzy, je bent wel erg ongeduldig hoor. Mogen die mensen van Fuji er niet eens drie weken over doen om een pakketje te openen dat op hun buro ligt? Ik vind een maand zelfs erg snel. Stel dat ze vervolgens een vergelijkbare tijd (relatief dan) nodig hebben om de reparatie daadwerkelijk uit te voeren (nadat ze natuurlijk eerst een maandje of zo nodig hebben gehad om je opmerking over het CCD te verifiëren). Daarna hebben ze hooguit 3 weken nodig om het gerepareerde toestel weer in te pakken. Met een beetje geluk heb je het dan een week of 3 later weer in huis...

                  Dus waarom zo ongeduldig? Je hebt dan nog bijna een maand binnen de garantietermijn om je eerste foto's te maken?

                  Erik

                  Comment

                  Working...
                  X