Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eten fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eten fotograferen?

    Hello, ik weet niet waar ik het moet plaatsen, dus hier dan maar...

    Ik ben nog een absolute leek in het trekken van foto's, maar we hebben hier wel een D70...

    Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben voor... het trekken van eten! Mijn zus is een echte keukenprinses, en dan trekken we daar fotootjes van... Maar meestal vallen die wat tegen.

    Op de plaats waar we eten is er meestal niet zoveel licht... Hoe neem ik dit het beste aan? Welke instellingen kunnen me al verder op pad helpen (wetende dat ik nu nog op auto trek...)

    (binnen een paar maanden hoop ik een fotocursus te vinden, maar daar zal ik dan nog een vraag over stellen )

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Eten fotograferen?

    Eerst en vooral : ik heb hier ook nog niet mee geexperimenteerd maar ik zou het wel graag eens doen en heb er al even over nagedacht.

    Je hebt zowieso veel licht nodig! Ik zou een reflectiescherm (of zilverpapier eventueel) gebruiken langs één kant. Langs de andere kant zou ik er dan een lamp opzetten zodat je echt overvloedig veel licht hebt (niet teveel natuurlijk hé ).

    Indien je een slaatje ofzo maakt, zou ik proberen er waterdruppels "op te leggen". Er zijn al een paar topics voorbijgekomen hoe je dit kan doen. Als ik het me goed herinner was het een product te verkrijgen bij de apotheek.

    Qua standpunt : Laag, dicht bij het eten. Niet teveel storende achtergrond (kleine scherptediepte). Ofwel een mooi symmetrische foto ... Bord in het midden / eten ook symmetrisch en dan vlak erboven gaan staan en een foto naar beneden trekken...

    Beelden zeggen meer dan woorden
    http://home.planet.nl/~petie014/culinair/ (niet mijn foto's ... asked google)

    Ik kijk er al naar uit om het zelf te doen ... en jouw foto's te zien!
    Much to learn I still have!

    Comment

    Working...
    X