Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's laten afdrukken: verlies?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's laten afdrukken: verlies?

    Hoi
    Heb eens gehoord dat indien je foto's maakt met een dig. camera dat er stukken van de foto verloren gaan bij het afdrukken ervan. Indien je een 10X15 wil dan zou je rekening moeten houden dat er een bep. stuk van je foto weg is!
    Klopt dit?

    Bedankt!
    Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

  • #2
    Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

    Je moet inderdaad rekening houden met een verschil in formaat.
    De gewone digitale compacts hebben een beeld-verhouding van 3:4 als ik me niet vergis.(net als van een computerscherm) Een DSLR daarentegen heeft een beeld-verhouding van 2:3.
    Als foto worden afgedrukt is 10x15 een courant formaat (verhouding 2:3 dus).
    Afhankelijk van het gebruikte toestel moet je dus inderdaad al of niet croppen ...

    www.dedycker.be

    Comment


    • #3
      Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

      Bij heel wat afdrukcentrales wordt tegenwoordig NIET meer gecropt. De verhouding van de aangeleverde foto wordt behouden. Ofwel krijg je dan een 10/15 (2:3 verhouding) ofwel een 10/13.3 (3:4 verhouding).

      seppuku.



      P.S. Even naar "Algemeen" verplaatst. Hoort daar beter thuis.

      seppuku [mod]
      Last edited by seppuku; 3 april 2005, 08:40.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

        Weet je misschien ook welke afdrukcentrales zo werken met 10/13.3 ?

        En dan moet je daar helemaal geen rekening meer mee houden?

        Alvast bedankt!
        Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

        Comment


        • #5
          Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

          Ga eens kijken op de site van Foto.com
          spotgoedkoop, goede kwaliteit en keuze om af te drukken op formaat 11x15cm ( geen verlies dus)
          Enig minpuntje misschien, de betaling gebeurt met een Credit-kaart.

          groetjes
          Dirk C.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

            Bij Photobox drukken ze ook af in 11,5 - 15.

            Nu zit ik met het volgende probleem. Alvorens de foto's in een album te kleven, heb ik de gewoonte om ze in zo'n plastic album met folie te glijden.

            Nu heb ik er nog geen enkel gevonden aan het formaat 11,5 - 15.
            Weet iemand of dat bestaat?

            mvg
            Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

            Comment


            • #7
              Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

              altijd al tevreden geweest van www.pixum.be (of nl of com)
              drukken af zoals je ze aanlevert
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                altijd al tevreden geweest van www.pixum.be (of nl of com)
                drukken af zoals je ze aanlevert
                volledig akkoord met dirtyharry. Mijn foto's komen altijd van bij pixum.
                helaas had de postbode de enveloppe nogal bruut de brievenbus in gepropt, met als resultaat lichte deuk langs één kant.
                Nogtans zeer stevig verpakt door pixum, hun kan ik dus niets verwijten.

                En als die foto's dan nog dienen voor een wedstrijd GRRRRR

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

                  Is er ook een plaats waar ze foto's afdrukken die niet voldoen aan de "normale" groote

                  Zo heb ik een Panorama van een 50 cm breed en 20 hoog kan ik dat ergens laten afdrukken ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Byzas
                    Is er ook een plaats waar ze foto's afdrukken die niet voldoen aan de "normale" groote

                    Zo heb ik een Panorama van een 50 cm breed en 20 hoog kan ik dat ergens laten afdrukken ?
                    goeie vraag, ik zou hier ook best wel iets meer willen over weten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

                      Bij pixum knippen ze ook 1-3 mm van foto af... staat op hun website!
                      Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's laten afdrukken: verlies?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Byzas
                        Is er ook een plaats waar ze foto's afdrukken die niet voldoen aan de "normale" groote

                        Zo heb ik een Panorama van een 50 cm breed en 20 hoog kan ik dat ergens laten afdrukken ?
                        Ik denk dat je hiervoor best eens bij een fotograaf langsgaat. Op standaard (massaproductielijnen) zal dit niet mogelijk zijn denk ik. De labo's (of minilabs) waarmee fotografen samenwerken hebben meestal wel de mogelijk om buitenformaten af te drukken (maar dan via profwerk). Indien u dan een foto van 50 cm breed heeft zal u waarschijnlijk dezelfde prijs moeten betalen als voor een foto van het formaat 40*50 cm

                        Comment

                        Working...
                        X