Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boeken Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boeken Photoshop

    Wil een boek aanschaffen over Photoshop. Keuze is gevallen op Photoshop Bible CS(NL) of Photoshop Classroom(NL).Wat ik hier gelezen heb is de Bible een mooi naslagwerk en is de Classroom meer in lesvorm met voorbeelden.
    Heb de boeken nog niet kunnen bekijken in de plaats waar ik woon.
    Aanschaf van beide lijkt het me dat ze elkaar erg overlappen (herhaling).
    Misschien zijn er mensen die ervaringen hebben met een of beide boeken en die deze met mij/ons wil delen.

    Groetjes Chris

  • #2
    Re: Boeken Photoshop

    Mullie,

    Heb beide boeken. Mijn mening :

    . Bible : uitstekend als referentiemateriaal maar niet perfect om PS te leren. Staat wel altijd klaar om snel iets in te kunnen opzoeken.

    . CiaB : Allemaal kant en klare lessen. Goed opgebouwd, degelijk boek. Maar toch heb ik last om hiermee PS echt te leren. Het is allemaal een beetje te 'droog' voorgesteld in dat boek. Al blijft het een goede turorial.

    Een beter boek (imho) om PS te leren is volgende :

    Adobe Photoshop CS one-on-one van Deke McClelland. Ook opgebouwd uit aparte lessen. Deze zijn echter veel boeiender dan in CiaB. Er zit ook een cd bij waarin verschillende technieken in video's voorgedaan wordt zodat je nadat je het gelezen hebt ook nog eens kan zien (niet dat dat echt nodig is, uitleg in de tekst is heel goed). Denk wel niet dat dit boek in Nederlands te verkrijgen is.

    Hopelijk breng ik je nu niet meer in verwarring...
    Peter.

    Comment

    Working...
    X