Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksfotograaf - aug 2006??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huwelijksfotograaf - aug 2006??

    Mijn vriendin en ik(Alleen zou nogal stom zijn... ) gaan de grote stap zetten in augustus 2006. We zijn volop begonnen aan de voorbereidingen en we zijn nu op het punt gekomen dat we een fotograaf zoeken. We zijn er vroeg bij, maar we willen goed kunnen vergelijken en niet voor een gedwongen keuze komen te staan. Ik vroeg mij af of er hier niet een aantal goede fotografen tussenzitten die al ervaring hebben met huwelijken.
    Kan je voorbeelden van foto's tonen? Prijzen? Prijzen voor bijbestellingen?...

    Mocht er hier geen te vinden zijn(ik betwijfel het), kan er mij dan iemand een idee geven van wat een goede fotograaf moet/mag kosten?

    Bedankt
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

  • #2
    Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

    Ik kan u wel een huwelijkskontrakt bezorgen !!

    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

    Comment


    • #3
      Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

      Ik zag onlangs in dit ( klik hier ) topic de site van lieven lens met een paar mooie trouwfoto's

      Comment


      • #4
        Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

        Een professionele fotograaf vraagt al naargelang of hij/zij weet of ie goed is. Wat wil zeggen: een goeie vraagt meer omdat ie weet dat hij toch werk gaat hebben.

        De meesten werken dan volgens pakketten. Meestal is dat dan een vast bedrag voor 65-85-100 foto's.

        De albums die ik ondertussen gezien heb leren me dat 85 een mooi getal is. Niet te weinig maar ook nie saai veel.(dat gevoel had ik bij 100 wel)

        Qua prijs verschilt het dus per fotograaf maar hier bij ons in de buurt (dit geldt voor de gevestigde waardes in de buurt dus hè!) zaten die rond de 600 à 650 € voor 85 foto's. Je moet dan nog wel je album hier bij tellen en daar ben je vanaf 150€ aan kwijt...tot 350 ongeveer.(naargelang het gebruik van handgeschept papier en dergelijke)

        Dit lijkt veel maar als je de uren telt die hij/zij er in steekt (zo zou het toch moeten) dan ligt het uurloon serieus laag vind ik. En voor deze prijs heb je dan ook wel hééééle mooie foto's van een dag die je de rest van je leven nooit meer vergeet. Daar mogen de foto's dan wel mooi van zijn denk ik hè!?!

        Hopelijk heb je er iets aan...

        groetjes Geert

        Comment


        • #5
          Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

          Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
          Ik kan u wel een huwelijkskontrakt bezorgen !!

          Yvan
          Kan dat voor mij ook? wat kost dat?

          Comment


          • #6
            Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

            Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
            Kan dat voor mij ook? wat kost dat?
            Ge gaat toch niet trouwen zeker ????
            Natuurlijk kan dat ook voor U.
            Maar dan moet ge naar Tongeren komen.
            Wat dat kost is afhankelijk van wat je wil !
            Laat maar iets weten !
            janssen.yvan@scarlet.be
            Greetz
            Yvan
            Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

            Comment


            • #7
              Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

              .....zaten die rond de 600 à 650 € voor 85 foto's
              pfu..., da's spotgoedkoop. Hier mag je gemakkelijk X2 doen

              Jo(han)
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

                Al bedankt voor de reacties. We hebben nu een fotograaf gevonden die voor 1000€ alles zou doen. Dus dit houdt dan in, 110 foto's, met album, waarvan 1 foto over 2 pagina's van het album, 7 foto's over ongeveer de helft van een pagina van het album, en al de rest op gewoon formaat.
                We vonden dit eerst nogal veel maar als ik de prijzen hier lees valt dit dus nog best mee.

                Maar als het goedkoper kan mag dit altijd hé
                Last edited by Speedy; 4 april 2005, 17:21.
                Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                Comment


                • #9
                  Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

                  Onze fotografe op onze trouw was Hilde van http://www.fotocollier.be .
                  Ook zoiets rond de 1000€ betaald (was wel met speciaale kaft voor boek)
                  Wij waren zeer tevreden van haar werk.
                  Heel orginele foto's en heel verzorgde en vernieuwende mannier van inplakken.
                  Niet snel snel de foto's erin maar echt verzorgt en orgineel.
                  Had nog nergens zo'n fotoboeken gezien.

                  Daarom dat zij nu ook onze geboortekaartjes zal verzorgen achtereen.

                  gr,
                  Dave
                  Nikon CP 5700
                  Sony Cybershot P71

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

                    M'n zus haar trouw is gefotografeerd door Vergauwe uit Eeklo
                    Welkom op de website van Foto Vergauwe. Met een originele fotoreportage maken wij van jullie huwelijk een prachtige ervaring om nooit te vergeten. 09 377 60 47


                    Ongelooflijk hoe mooi die foto's zijn en hoe artistiek ze in een boek geplakt zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

                      Hi Speedy,

                      Gefeliciteerd !

                      Ken geen fotograaf, maar heb wel advies: beding dat je de negatieven in handen krijgt.

                      Elke fotograaf weet wat een "normale bijbestelling is" en zal, als hij die gekregen heeft, de negatieven wel willen overhandigen.

                      Neem geen genoegen met "wij doen dat niet", "dat is een afspraak onder fotografen", "jij bent de eerste die dat vraagt"... enz...

                      Net zolang onderhandelen tot je ze hebt. Digitaal of analoog. Zeg nu zelf, wat gaat die fotograaf met jouw huwelijksnegatieven doen de volgende 50 jaar ?

                      mvg,
                      DPaul
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
                        Hi Speedy,

                        Gefeliciteerd !

                        Ken geen fotograaf, maar heb wel advies: beding dat je de negatieven in handen krijgt.

                        Elke fotograaf weet wat een "normale bijbestelling is" en zal, als hij die gekregen heeft, de negatieven wel willen overhandigen.

                        Neem geen genoegen met "wij doen dat niet", "dat is een afspraak onder fotografen", "jij bent de eerste die dat vraagt"... enz...

                        Net zolang onderhandelen tot je ze hebt. Digitaal of analoog. Zeg nu zelf, wat gaat die fotograaf met jouw huwelijksnegatieven doen de volgende 50 jaar ?

                        mvg,
                        DPaul
                        Bedankt! Dat ga ik zeker vragen!
                        Ik zie ook niet in wat een fotograaf met de negatieven zou kunnen doen, maar denk wel dat de meesten deze niet zomaar willen meegeven. Maar we gaan er zeker achter vragen.
                        Bedankt voor de tip!!
                        Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Speedy
                          Ik zie ook niet in wat een fotograaf met de negatieven zou kunnen doen, maar denk wel dat de meesten deze niet zomaar willen meegeven.
                          Idd, wij hebben ze in elk geval NIET gekregen !! Ge weet ook waar we geweest zijn, hebben verschillende keren de vraag gesteld en zelfs aangeboden ze te kopen maar wou ze niet lossen.


                          Koen
                          Nikon D7000 + Nikon D70s + Tamron 17-50 f/2.8 + Tamron 70-200 f/2.8 + Nikon 18-70 + Nikon 50mm 1.8 + Nikon 18-105VR + Sigma 18-200 OS + Sigma 70-300 + Nikon SB600 + Nikon SB900

                          Comment


                          • #14
                            Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

                            wie nog een fotograaf nodig heeft PM maar gerust

                            Comment


                            • #15
                              Re: Huwelijksfotograaf - aug 2006??

                              Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
                              Ken geen fotograaf, maar heb wel advies: beding dat je de negatieven in handen krijgt.
                              Ik vraag mij eerlijk gezegd af welke fotograaf dit zal doen... Ik doe het in alle geval nooit... Weet dat een fotograaf -net als een garagist op het onderhoud van een wagen- graag nog wat verdient aan de nabestellingen...

                              Groetjes,

                              Tim
                              Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                              http://www.timdebacker.be

                              Comment

                              Working...
                              X