Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communiefoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • communiefoto's

    Ik zie dat er hier wel een aantal mensen zijn die communiefoto's en kaartje verzorgen.

    Ik ben ook gevraagd door iemand, maar heb hier geen ervaring mee. Dus: hoe pak je zoiets het best aan? En wat kan je prijsgewijs vragen voor dergelijk opdracht?

    (nota: ik ben student fotografie, de mensen verwachten een 'schappelijke prijs')

  • #2
    Re: communiefoto's

    niemand?

    Comment


    • #3
      Re: communiefoto's

      Oorspronkelijk geplaatst door sken
      ik ben student fotografie, de mensen verwachten een 'schappelijke prijs')
      ik denk dat het zowiezo al heeeeel moeilijk is om zo'n jobke vast te krijgen.
      Iedereen heeft wel iemand in de familiekring die er toch iets of wat vanaf weet, of die dat denkt . je snapt wel wat ik bedoel he.

      Hoe ik het zou aanpakken: niets vragen, lekker mee-eten met de rest, en tussendoor actie-fotokes maken. Vaak geven de mensen zelf wel iets...
      (zo gaat het toch als ik eens ergens een pc'ke moet gaan repareren)
      (weet niet of de vergelijking ergens op slaat )

      greetz,

      Comment


      • #4
        Re: communiefoto's

        Is je vraag "Hoe pak je zoiets aan?" niet te vaag om antwoorden te verwachten.
        We kennen je fotografische en creatieve talenten immers niet.
        Zoek in de rubriek fotobewerken of je voorbeelden vindt. Je eigen creativiteit moet toch de rest doen.

        Comment


        • #5
          Re: communiefoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door lut
          Is je vraag "Hoe pak je zoiets aan?" niet te vaag om antwoorden te verwachten.
          We kennen je fotografische en creatieve talenten immers niet.
          Zoek in de rubriek fotobewerken of je voorbeelden vindt. Je eigen creativiteit moet toch de rest doen.
          Goh ja, het is eerder praktisch, organisatorisch en technisch bedoeld.
          Ik kreeg een mailtje binnen van een man die me via mijn site gevonden had. Hij vraagt om de foto's voor op het kaartje te verzorgen. Ik heb hier echter geen ervaring mee. Maar dat zoek ik zo wel uit.

          Waar ik echt vast zit is hoeveel ik zou kunnen vragen hiervoor. I gok dat ik een halve dag werk nodig zal hebben. Foto's nemen, en dan een selectie van bv 4 foto's bijwerken, deze voorleggen aan de familie en dan kunnen zij kiezen welke ze willen gebruiken. Maar ik heb dus geen flauw idee wat ik hiervoor kan vragen. Ik weet nog niet of ik effectief het kaartje zelf ook moet ontwerpen, dat dan weer iets langer zou duren.
          Ik reken nu dus voor een halve dag werk: 50 - 100 - 150 euro?
          Wat zijn gangbare prijzen?

          Comment


          • #6
            Re: communiefoto's

            Ik snap de vraag niet goed, moeten wij nu jouw prijs bepalen...
            Werkten alle fotografen maar zo
            LOL

            Een normaal uurloon van 30 euro per uur mag je toch wel tellen...
            En als jij dan denkt er een halve dag aan te werken dan is je rekening toch rap gemaakt tel daar je eventuele kosten van afrukken bij en dan dit totaal natuurlijk x 1.21...

            Comment


            • #7
              Re: communiefoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door wesley
              ... tel daar je eventuele kosten van afrukken bij en dan dit totaal natuurlijk x 1.21...
              Ik hoop dat je afDrukken bedoelde, want die andere bezigheid zal boekhoudelijk gezien moeilijk als 'part of the job' kunnen worden beschouwd
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

              Comment


              • #8
                Re: communiefoto's

                hahahahaha
                www.sportactiefoto.nl

                Comment


                • #9
                  Re: communiefoto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                  Ik hoop dat je afDrukken bedoelde, want die andere bezigheid zal boekhoudelijk gezien moeilijk als 'part of the job' kunnen worden beschouwd
                  Afrukken impliceert natuurlijk WEL gegarandeerde aftrekbaarheid
                  http://www.razziphoto.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: communiefoto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door wesley
                    Ik snap de vraag niet goed, moeten wij nu jouw prijs bepalen...
                    Werkten alle fotografen maar zo
                    LOL

                    Een normaal uurloon van 30 euro per uur mag je toch wel tellen...
                    En als jij dan denkt er een halve dag aan te werken dan is je rekening toch rap gemaakt tel daar je eventuele kosten van afrukken bij en dan dit totaal natuurlijk x 1.21...

                    Bedankt voor je antwoord. Nee je hoeft mijn prijs niet te bepalen. Ik zoek gewoon een referentie waarop ik mijn prijs kan baseren. Ik weet namelijk niet wat gangbaar is. Maar je 30 euro per uur komt ongeveer overeen met wat ik in mijn hoofd had. Bedankt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: communiefoto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                      Ik hoop dat je afDrukken bedoelde, want die andere bezigheid zal boekhoudelijk gezien moeilijk als 'part of the job' kunnen worden beschouwd
                      maar ook vooral

                      Comment


                      • #12
                        Re: communiefoto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door razzi
                        Afrukken impliceert natuurlijk WEL gegarandeerde aftrekbaarheid
                        Hij komt ook nog eens iets zeggen zunne

                        Comment

                        Working...
                        X