Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hosting voor forumleden/bezoekers?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hosting voor forumleden/bezoekers?

    Gezien er veel mensen op zoek zijn naar een hosting voor het opladen van foto's e.d., even een vraagje:

    Zou er interesse zijn mocht SiteHosting een speciale formule samenstellen met 'enkel' webspace en bvb een subdomeinnaam in de vorm van http://naamnaarkeuze.sitehosting.be.

    Voordeel; dichter bij huis dan bvb Pbase, snellere servers, meer bandbreedte (ter info, dit forum wordt gehost door SiteHosting, zo heb je reeds een idee van de snelheid/betrouwbaarheid), mogelijkheid om met een overschrijving te betalen i.p.v. Visa, ...

    Nadeel; *enkel* diskspace (voor foto's en evt site), geen speciale foto-beheerssoftware of mailadressen, geen Visa, ...

    ---
    Om ergens een voorstel/richtlijn te hebben:
    Bvb: 80MB, wat lijkt u daarvoor een correcte prijs/jaar?
    ---

    't Is maar even aftasten dat ik doe, er zijn absoluut geen verplichtingen, maar ik wil de mogelijkheid eens bekijken om de mensen van dit forum die over geen webspace beschikken op een 'eenvoudige' manier aan webspace te helpen. Ik kan uiteraard ook niet garanderen dat SH op mijn vraag zal ingaan, maar kan het wel proberen (zullen ze waarschijnlijk wel overwegen als er enkele tientallen personen interesse zouden hebben).

    Als niemand potentiële interesse heeft, ook geen probleem uiteraard . Vragen en reageren op deze topic kost geen geld

    [disclaimer]
    Deze vraag komt van mij *persoonlijk* en is daarom niet noodzakelijk gesteund door het BD Team.

    Groetjes,
    Sven
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

  • #2
    ik heb daar zeker interesse voor. Ik werkte tot voor kort met de gratis abonnementen van Yucom, maar nu zie ik dat het een grote knoeiboel is bij Yucom. Ben nu ah redden wat er te redden valt. Had reeds al over de 2600 foto's op mijn site staan: www.lttl.be

    Mocht je prijzen hebben, laat maar komen, ik ben geinteresseerD.

    greets
    Orc@
    http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

    Canon EOS 10D
    Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

    Comment


    • #3
      boh, voor 75MB met een goeie 5 gigabyte bandbreedte per maand zou ik een €75 / jaar vragen...
      mvg,
      Dieter

      Comment


      • #4
        Allee, de kop is er af
        Nog potentiële kandidaten / voorstellen / raadgevingen?
        --
        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

        Comment


        • #5
          Voor 60€/? kun je mij er ook bij zetten, heb alleen een ftp upload nodig en html
          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

          Comment


          • #6
            Potverd... Gisteren net 23 Dollar betaald aan PBase..
            Dus als ik het goed begrijp krijg je 80 mb ruimte op een server voor een bepaald bedrag per jaar?
            Daar kan je dan je homepage en foto's opzetten...
            Mmmm hangt ervan af hoeveel ze vragen per jaar. Want m'n 50 mb Bij Planet is bijna vol. Daarom heb ik ook PBase genomen.
            Ik betaal bij PBase 23 Dollar... Dus zou ik zeggen 25 Euro per jaar voor 50 MB ????

            Comment


            • #7
              Ik volg mic in zijn redenering : mijn 50mb bij Planet is ook bijna vol vandaar
              Jan
              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

              Comment


              • #8
                Als de server ook Server Side Scripting zoals PHP, ASP en/of Perl en ondersteuning voor databases heeft zou het wel aantrekkelijk zijn. Het is dan ook heel goed mogelijk om een script te maken wat een Pbase functionaliteit heeft.

                Het script staat er dan standaard op (of moet je zelf via FTP uploaden, maar dat zal voor enkele mensen toch wel ingewikkeld blijken) en kan dan gewoon als een soort Pbase worden gebruikt. De wat meer gevorderde gebruikers zouden het script zelf kunenn aanpassen en/of uitbreiden zodat er uiteindelijk verbeterde/verschillende versies ontstaan die weer beschikbaar kunnen worden gesteld aan anderen.

                Voor 80 MB, zonder extra's zoals PHP support emailadressen, eigen domein, gegarandeerde uptime enz. Zal je niet te veel kunnen vragen.

                Lycos.nl bied 50 mb + FTP + PHP + MySQL database + emailadres, helemaal gratis. Ze laten hotlinken toe, heeft een beheer & uploadfunctie in de browser en is helemaal gratis! (Ze plaatsen wel reclame maar die is door het toevoegen van welgeteld 7 karakters aan de code weg te halen).

                En waraom voor Pbase betalen als er gratis alternatieven zijn zoals http://www.digitalpics.us/ ?
                <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                Comment


                • #9
                  ASP en Perl zouden in voorkomend geval sowieso aanwezig zijn, gezien deze op alle SH servers aanwezig zijn.

                  Waarom geen gratis website kiezen? Tja, om o.a. problemen zoals bij Yucom te vermijden? Ik heb de indruk dat veel mensen niet meer super enthousiast zijn over die 'gratis' hosting ...

                  Ieder moet dat uiteraard voor zich uitmaken, ik doe enkel een (extra) mogelijkheid uit de doeken.
                  --
                  Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                  Comment


                  • #10

                    Het succes van Pbase is niet alleen door het ter beschikking van webruimte maar ook omdat
                    foto's uploaden heel gemakkelijk is. Moest er zoiets bestaan die even gemakkelijk is als pbase om foto's up te loaden alssook layout opmaak dan zie ik het zeker zitten....
                    ('k ben geen zo'n crack op computergebied, toch niet om webpagina's te maken)
                    Prijs ...?
                    daar moet ik nog eens over nadenken, iets zoals men vraagt bij Pbase ?
                    Vince
                    daVinci
                    www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                    Comment


                    • #11
                      Neem hier eens een kijkje.

                      Ik denk zelfs als je gaat resellen dat het nog goedkoper is.

                      http://www.hostrocket.com/products/shared.htm

                      Comment


                      • #12
                        Da's dus de bedoeling niet, ik kan ook een linuxservertje van 50.000 fr in een datacenter gaan zetten en de bandbreedte 10x verkopen, maar liever niets dan dat dus (waarmee ik niet zeg dat dit het geval is bij de url die jij geeft, maar dat is veelal het probleem). En dan de mensen maar klagen
                        --
                        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb helemaal geen banden met HostRocket ofzo. Een collega van mij heeft daar een abo en die is er heel tevreden over.

                          Ik de US is bandbreedte een heel stuk goedkoper dan in Europa. Vandaar de lage prijs tov hier...

                          En ik denk niet dat ze gewoon ff een linuxbakske staan hebben in de living met een ADSL lijntje:

                          http://www.hostrocket.com/corporate/center.htm

                          Ik gaf de link maar als informatie.

                          Comment


                          • #14
                            waarmee ik niet zeg dat dit het geval is bij de url die jij geeft, maar dat is veelal het probleem). En dan de mensen maar klagen
                            /dot -> zie boven hee, ik heb me niet uitgesproken over die firma, maar in het 'algemeen'
                            --
                            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                            Comment


                            • #15
                              als asp een standaard functionaliteit is/wordt, schakel ik al mijn sites over naar jullie.
                              heb iets teveel zever met mijn hostingcompany nu.
                              toen ik vorige week dit topic bekeek, heb ik jullie site al eens bezocht en de plannen zagen er deftig uit.

                              komt daarbij dat als ondersteuner van BD en verkoper van een groothoeklens ik wil vertrouwen heb in Sven en sitehosting.

                              dus, in 't kort, ja, ik ben ook geïnteresseerd.
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

                              Comment

                              Working...
                              X