Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotootjes aan zee: dslr beschermen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotootjes aan zee: dslr beschermen?

    is het echt nodig der een plastic zak overheen te trekken, of kan een dagje zo geen kwaad?

    ben hier wat aan het proberen en ik ben al een probleempje tegengekomen: wat met de neckstrap...
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: fotootjes aan zee: dslr beschermen?

    heb mijn toen indertijd mijn slr nooit mee durven nemen op het strand (altijd zo een compactje) bang voor een
    objectief te verwiselen ge weet wel stof en zand.heb er dik wijls spijt van gehad
    en nu eerlijk gezegd zou ik het noch niet durven met een dslr.
    heb nu wel een prosumer(voorlopig maar daar komt verandering in alleen ik weet nog niet wanneer)(zou ook niet weten wat ik nu zou moeten kopen)
    die dingen zijn zo gevoelig voor stof dat denk ik toch?
    eigenlijk kan ik geen duidelijk antwoord geven maar voorzichtigheid is toch de boodschap
    misschien dat andere bd ers met een dslr meer kunnen zeggen
    gr.erik
    gr, eb

    Comment


    • #3
      Re: fotootjes aan zee: dslr beschermen?

      Ook een (D)SLR is een gebruiksinstrument. Om te gebruiken dus, niet om in de kast te laten liggen .

      Anyway, er zijn aan 't strand eigenlijk 3 "extra gevaren": zand, zout en zonnebrandcreme. Tegen zand en zout helpt een UV filtertje ('t is een beetje zonde als de coating van je objectief gezandstraald wordt ) en proberen zo min mogelijk objectieven te wisselen. Verder helpt het je apparatuur in een goede tas mee te nemen en daar je apparatuur zo veel mogelijk in te houden als je 't niet gebruikt. Twee handoeken mee, eentje voor onder / om de tas als je 'm ergens neerzet en de tweede om je handen mee schoon te maken voor je je apparatuur aanpakt.
      Een regencape of een plastieken tas is eigenlijk alleen nodig als 't regent. Tegen (fijn) zand werkt 't misschien, maar als het zand tegenhoudt was dat zand ook niet in je camera terecht gekomen. En andersom, als het alsnog door de zak heen komt komt 't ook wel je camera in...

      Comment


      • #4
        Re: fotootjes aan zee: dslr beschermen?

        'k ga regelmatig met mijn d-70 op het strand gaan wandelen.... en tot nu toe, toch nooit problemen gehad.... zonder iets speciaal van bescherming mee te nemen..... Die toestellen van vandaag kunnen wel tegen wat.... 'k vraag me gewoon af, hoe spatwater vast dat de body's en de lenzen zijn.... 'k heb toch altijd wat schrik als het zo juist begint te druppelen.
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: fotootjes aan zee: dslr beschermen?

          Oorspronkelijk geplaatst door jdm
          'k ga regelmatig met mijn d-70 op het strand gaan wandelen.... en tot nu toe, toch nooit problemen gehad.... zonder iets speciaal van bescherming mee te nemen..... Die toestellen van vandaag kunnen wel tegen wat.... 'k vraag me gewoon af, hoe spatwater vast dat de body's en de lenzen zijn.... 'k heb toch altijd wat schrik als het zo juist begint te druppelen.
          Zout water is veel gevaarlijker voor elektronica dan een paar regendruppels. Vandaag heb ik ook een hele tijd buiten in de regen gestaan om foto's te maken (het regende wel niet zo heel erg hard ). De externe flitser heb ik toch maar terug in de fototas gestopt, want hoogspanning + water vertrouw ik toch niet echt.

          En de zandkorreltjes die overal tussen kruipen als je op het strand fotografeert, die zijn ook niet zo goed voor de mechanische delen van de lens.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: fotootjes aan zee: dslr beschermen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Zout water is veel gevaarlijker voor elektronica dan een paar regendruppels. Vandaag heb ik ook een hele tijd buiten in de regen gestaan om foto's te maken (het regende wel niet zo heel erg hard ). De externe flitser heb ik toch maar terug in de fototas gestopt, want hoogspanning + water vertrouw ik toch niet echt.

            En de zandkorreltjes die overal tussen kruipen als je op het strand fotografeert, die zijn ook niet zo goed voor de mechanische delen van de lens.


            I know...... Maar wat heb je aan een fototoestel als je het thuis moet laten, omdat het beschadigd kan geraken ????? de moment dat je de duinen over bent heb je helemaal zoveel last niet meer van rondvliegend zand (daar waar het zand nat is ), en indeed zout maakt water veel geleidender...... maar zo dicht ga ik ook niet bij de zee.... de regen die aan de zee valt, is volgens mij dezelfde als degene die in de ardennen valt (hij is toch even nat )
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: fotootjes aan zee: dslr beschermen?

              bah al dat gezever.

              ganse dag mee rond gewandeld... geen zand of water derop zien komen.
              ding doet nog alles wat het moet doen.


              toevallig in oostende nog een of andere dode-vissersceremonie tegen gekomen..'k stond der wat raar met een klet van een lens maar heb prolly een paar leuke shots
              foto als spiegel of als venster?

              Comment

              Working...
              X