Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teken tablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teken tablet

    Hallo,

    ik overweeg om een tekentablet te kopen. Heeft er hier iemand ervaring met van die 'gevallen'?
    Mijn oog viel op een Wacom Graphite Studio ofwel de XL versie.
    Zijn er hier mensen die zo'n klein model hebben? De studio is een A6 en de XL is een A5.
    Mijn grote dilemma is dus of zo'n A6 eigenlijk wel praktisch werkt.

    Alvast bedankt en moest je nog tips hebben.... ik hoor ze graag

    Tuur
    Time is a precious little thing....

  • #2
    Re: Teken tablet

    Een gouden tip:
    Search-functie op wacom
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Teken tablet

      Ik werk op een A6 Wacom Intuos 2. Prima formaat, werkt handig. Mijn instelling is absoluut, maw A6 komt overeen met scherm. Meer detail nodig? Gewoon inzoomen.
      Vroeger heb ik een grote SummaSketch gehad en dat was bijlange niet zo handig.

      Comment


      • #4
        Re: Teken tablet

        Heb zo'n wacom dingetje gekocht bij aldi voor 33€. Denk dat het A6 formaat is (staat er niet)

        Werkt perfect. (zie signature in mijn foto's)

        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Teken tablet

          Wacom Graphire I A6 here. Perfect... handy size, easy to use. Easy to store.

          Regards. Trebs.

          Comment


          • #6
            Re: Teken tablet

            Ik werk intussen 12 jaar met een Wacom A5 formaat (beroepshalve doe ik nogal wat tekenwerk daarmee), er zijn geen betere! Ik heb ooit bij mijn overstap van serieel naar USB, in een vlaag misplaatste gierigheid, een grote Trust-tablet gekocht. Fout, Fout, fout! de enige kernel-panics die mijn eMac ooit heeft gehad werden veroorzaakt door dat ding!
            Dus uiteindelijk dan toch maar weer een USB-Wacom aangeschaft, eerst een kleintje (zoals ze nu bij Aldi verkopen) omdat die relatief goedkoop zijn. Nu werk ik terug op een A5 (reëel formaat = ongeveer een A4) omdat dat aangenamer werkt, maar ze zijn prijziger (kostprijs +/- € 300,00).
            (Mijn kleine Wacom neem ik nog wel altijd mee op (werk)reizen met v.b., de trein/vliegtuig -> lekker klein)

            Comment


            • #7
              Re: Teken tablet

              Ik werk met een A6 Wacom Graphire en om eerlijk te zijn kan ik niet zonder. Een aantal jaar geleden werkte ik veel voor me werk in 3D en moet zeggen dat het voor mij de perfecte afwisseling is van de hand. (teken met links, muis met rechts)

              Zonder tablet kan ik ook niet mooi 'tekenen' of bij painten op de pc. Wel werkte ik op de zaak met een A5 en thuis met een A6. A5 is prettiger, maar mijn budget liet dat toen helaas niet toe.

              Na aanschaf zal je een tegenslag krijgen wat veel mensen hebben die voor het eerst met een tablet werken, want alles lijkt in het begin makkelijker tegaan met de muis, zet even door en de voordelen komen echt naar boven!
              Canon 10D eos - Sigma 15-30mm EX Aspherical IF - Sigma 18-55mm 3.5-5.6 DC - Sigma 55-200mm 5.6 DC - Canon Speedlite 420EX

              Comment


              • #8
                Re: Teken tablet

                gebruik ook een Wacom, A5 dacht ik. Geweldig ding. De precisie in werken is zoveel beter dan een muis dat het z'n geld dubbel en dwars waard is voor mij
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: Teken tablet

                  Ik heb de indruk dat ik met mijn tablet meer druk zet op de pen...waardoor mijn vingers beginnen te verkrampen op den duur...

                  Als ik hier fel op let is het beter maar dan nog... Dat vind ik de enige tegenvaller tot nu toe...

                  Ah ja, ik werk ook met de Dataline van de Aldi (=Wacom Volito Actieve gebied 13x9.5)...

                  Comment

                  Working...
                  X