Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer kopen

    Ik wil graag een printer kopen voor mn digitale camera. Ik zou graag mezelf vast willen houden aan een Pixma Canon printer. Heb echter een aantal vragen

    - is het kopen van een printer voor digitaal foto rendabel. is het puur gebruik voor je mooie speciale foto's of ook goed voor series 10/15. of liever die 10/15 via een drukkerij en de pixma alleen je speciale foto's.
    - welke serienummer 4000/5000 of gelijk naar duur 8500
    - wat print je zoal

    Het komt er op neer dat ik voldoende informatie kan krijgen positief en negatief om mezelf de overweging te maken van wel of niet kopen. Twijfel namelijk nogal erg tot aanschaf. (geld speelt ook een rol, kwaliteit ook)

    Alvast bedankt voor commentaar en tips
    Tjie

  • #2
    Re: Printer kopen

    Heb zelf een pixma 4000 aangeschaft + inkt a-la 2euro 't stuk + Aldi fotopapier (6Euro > 50 vel blinkend!!)= alles samen.

    Wat een hemelsbreed verschil met pakweg 3 jaar terug, ook op $$$

    Ik druk nu mijn 'beste' foto's nu ook al op a4 en moet toegeven =
    (maar 't zijn ook goede foto's )

    Comment


    • #3
      Re: Printer kopen

      Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
      Heb zelf een pixma 4000 aangeschaft + inkt a-la 2euro 't stuk + Aldi fotopapier (6Euro > 50 vel blinkend!!)= alles samen.

      Wat een hemelsbreed verschil met pakweg 3 jaar terug, ook op $$$

      Ik druk nu mijn 'beste' foto's nu ook al op a4 en moet toegeven =
      (maar 't zijn ook goede foto's )
      TeddyBear, klinkt erg aantrekkelijk. Kan je iets uitgebreider een en ander toelichten zodat ik zeker op budget basis meer weet. Ik heb nu een 4000 gezien voor ruim 136 euro. Wat bedoel je met 2 euro inkt. En is die Aldi papier echt 6 euro voor 50 vel. Is dat 10x15 formaal of a4.

      Verder klopt het dat de 4000 serie 10x15 kan afdrukken en de 5000/8500 geen 10x15 functie hebben. Want dan weet ik sowiezo dat ik voor de 4000 ga.

      Ik kan nu voor 0,15 cent 50 foto's laten drukken. als jij voor 6 euro zelf kan drukken en de foto's zijn dan weet ik genoeg. paaskadootje gaat pixma 4000 worden

      Comment


      • #4
        Re: Printer kopen

        Ga voor die 4000 en je zit snor, kan véle formaten drukken + randloos!

        Inkt = idd 2Euro per kleur bij http://www.mvcd.com/shopnl.htm, volgens 'MIC &anderen 'de beste keuze.

        Op papier is het wachten op een volgende Aldi-actie. is idd 6euro>50vel A4!!

        'k heb nooit meer plaats om dan nog petatten in mijn winkelkar te doen ..

        Comment


        • #5
          Re: Printer kopen

          Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
          Ga voor die 4000 en je zit snor, kan véle formaten drukken + randloos!

          Inkt = idd 2Euro per kleur bij http://www.mvcd.com/shopnl.htm, volgens 'MIC &anderen 'de beste keuze.

          Op papier is het wachten op een volgende Aldi-actie. is idd 6euro>50vel A4!!

          'k heb nooit meer plaats om dan nog petatten in mijn winkelkar te doen ..
          50 vel A4
          Heb je ook nog een adresje voor papier 10x15. Voor mn gewone fotos. Te mooi om waar te zijn die 4000.

          Comment


          • #6
            Re: Printer kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotonewbie252
            50 vel A4
            Heb je ook nog een adresje voor papier 10x15. Voor mn gewone fotos. Te mooi om waar te zijn die 4000.
            Die zal de dan op de a4 moeten zetten en vervolgens afsnijden.

            >>Of je snijt ze op voorhand!

            Comment


            • #7
              Re: Printer kopen

              Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
              Die zal de dan op de a4 moeten zetten en vervolgens afsnijden.

              >>Of je snijt ze op voorhand!
              Dat was mijn 2e keuze

              Nog een vraagje. Mocht ik de 5000 kwa budget kunnen kopen. Is hij dan (hoger serienummer) beter voor foto's of zeg je toch maar voor de 4000 gaan. Ja ja ben eigewijs
              Met name ink/aanschaf/kwaliteit verhouding

              Comment


              • #8
                Re: Printer kopen

                Ik heb vorige week de Pixma IP5000 gekocht, maar die kan ik niet vergelijken met de Pixma IP4000.

                Volgens de folders van Canon print de 5000 veel kleinere druppeltjes, en daardoor zouden de kleuren nauwkeuriger zijn en de details beter uitkomen.

                Tegenover mijn vorige printer (Canon S500) is dit wel degelijk een flinke verbetering .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Printer kopen

                  De Canon Pixma IP5000 kan Max. 9600 x 2400 dpi
                  De Pixma IP4000R kan Max. 4800 x 1200 dpi
                  En volgens de website van Canon kan de 5000 ook 10x15 aan en zelf rechtstreek op je CD of DVD printen

                  Zou niet twijfelen voor de IP5000
                  Last edited by Aiki; 25 maart 2005, 20:17.
                  Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
                  Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Printer kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aiki
                    En volgens de website van Canon kan de 5000 ook 10x15 aan en zelf rechtstreek op je CD of DVD printen
                    Dat gaat volgens de folder die ik hier heb liggen met de Pixma IP4000 ook .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Printer kopen

                      Dat gaat volgens de folder die ik hier heb liggen met de Pixma IP4000 ook .
                      Interdaad maar niet met een resolutie van 9600 x 2400 dpi
                      Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
                      Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Printer kopen

                        Hoe gaat het in zn werk. ik heb dus 10x15 papier. verkleint de printer de foto nu automatisch naar 10x15 formaat. Ook op de 5000 serie?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Printer kopen

                          Hoe gaat het in zn werk. ik heb dus 10x15 papier. verkleint de printer de foto nu automatisch naar 10x15 formaat. Ook op de 5000 serie?
                          Via de software dat bij je canon zit of via printer instelling van je programma.
                          De software van Canon zou normaal enkele extra's toegevoegd hebben bij je printer instellingen.
                          Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
                          Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Printer kopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fotonewbie252
                            Hoe gaat het in zn werk. ik heb dus 10x15 papier. verkleint de printer de foto nu automatisch naar 10x15 formaat. Ook op de 5000 serie?
                            Je kan zelfs een voorraadje 10x15 onder in de schuif steken en A4 bovenaan (of omgekeerd) en dan kan je vanaf de pc kiezen welk papier er gebruikt moet worden

                            De software zorgt ervoor dat de foto op het papier past, maar het bijsnijden in de juiste verhoudingen doe ik zelf gewoonlijk vooraf. Voor 10x15 is dat niet nodig (DSLR heeft een verhouding 2:3) maar om een A4 randloos te printen zorg ik ervoor dat die al juist bijgesneden is (de verhouding 1:1,41 werkt prima).
                            Maar het is ook mogelijk om de foto via de pritersoftware juist op het blad te krijgen. Als de foto te hoog of te breed is, dan kan je die vooraf verschuiven om te kiezen welk deel er wegvalt.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Printer kopen

                              Ik bezit ook de IP4000 en zeg het nogmaals
                              @Fotonewbie252 de 10X15 kan je randloos printen zonder je foto te verkleinen. Ik gebruik ook papier van Aldi en ben er goed tevreden over.
                              Voor Inkt deze bestel ik altijd bij http://www.q-inkshop.nl/ Deze is weer goedkoper in verzendkosten zelfs voor Belgie zijn deze kosten gelijk als voor Nederland, en achteraf betalen, niet goed geld terug grantie.

                              mvg, drh
                              Mvg, drh

                              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                              Comment

                              Working...
                              X