PDA

Volledige versie bekijken : Corné versus Top-Foto

Fatje
24 maart 2005, 15:00
Vergis ik mij, maar is Corné over het algemeen gezien nog iets goedkoper dan Top-Foto? Hoe zit het met de service bij deze twee? Alle ervaringen uit eerste hand zijn welkom.

Aragorn
24 maart 2005, 15:04
Topic 3621 in de reeks Corné vs *****

Doe eens een search, je zal al veel topics vinden.

Kort samengevat: beide zaken leveren imho een schitterende service, en beide hebben zeer scherpe prijzen. Vaak is het een kwestie van vergelijken, voor sommige zaken zal de ene net iets voordeliger uitkomen dan de andere.

PS. Vanaf een bepaald bedrag (dacht 750€) komt Corné je materiaal persoonlijk aan huis brengen! Topfoto is altijd verzending via post/courier

In elk geval, mijn mening is dat je met geen van beide de bal kan misslaan.

Hellcat
24 maart 2005, 15:04
die twee zijn elkaar waard, allebei prachtige service en wie het goedkoopst is dat hangt van het product af
Ze zijn allebei de beste :p :G ;)

edit: aragorn was me voor ;)

huibke
24 maart 2005, 15:24
Heb laatst nog een camera besteld bij topfoto. Mail gestuurd als ze het geld hadden ontvangen, geen antwoord. Mail doorgestuurd naar Ingo, half uur erna telefoon van Ingo dat het geld binnen was en dat het pakje diezelfde dag verstuurd werd. Dag erna ontvangen.

Van Corné heb ik op het forum hier niets als lof gehoord. Waren goedkoper dan topfoto voor mijn 20D set en geen verzendingskosten en het wordt persoonlijk geleverd. Prima contact via mail. Nu nog wachten totdat alles binnen is. (hopelijk zo snel mogelijk)

WP
24 maart 2005, 15:28
Al van beiden iets gekocht, en van allebei even tevreden!:G

wingske
24 maart 2005, 15:35
Idem dito ,reeds met beide Heren gehandeld en uiterst tevreden :G

wingske :D

Al van beiden iets gekocht, en van allebei even tevreden!:G

CooMa
24 maart 2005, 16:25
Idem dito ,reeds met beide Heren gehandeld en uiterst tevreden :G

wingske :D

Idem hier... :G

ksaelen
24 maart 2005, 16:28
Ook ik ben zeer tevreden van de service die beide heren leveren. Soms is de ene wat goedkoper, soms de andere. Heb gelukkig nog geen gebruik moeten maken van de after sales service. Maar een vriend van me heeft een keer een defecte batterij gehad die gekocht was bij Top Foto en die heeft Ingo zonder problemen vervangen door een nieuwe.

Je kan zelfs geen onderscheid maken op basis van gastvrijheid: ben zowel bij Top Foto als bij Corne al spullen gaan afhalen en heb bij allebei koffie gekregen :clown:

Kris.

seppuku
24 maart 2005, 16:45
Je kan zelfs geen onderscheid maken op basis van gastvrijheid: ben zowel bij Top Foto als bij Corne al spullen gaan afhalen en heb bij allebei koffie gekregen :clown: Dan wordt het wachten op de vergelijkende test tussen Corné's en Otto's koffie. :D

DigiCam
24 maart 2005, 18:10
Dan wordt het wachten op de vergelijkende test tussen Corné's en Otto's koffie. :D

:confused: Als Corné thuis komt leveren brengt hij dan ook koffie mee :D ?

On topic : Alletwee goede service, hoewel die van Corné iets persoonlijker is. Topfoto heeft dan weer een uitgebreider gamma. Boven de 750 € kies ik Corné, maar dan weegt mijn persoonlijke voorkeur door om het materiaal thuis geleverd te krijgen door de handelaar zelf.

yowan-kenobi
24 maart 2005, 20:25
toestel bij topfoto gekocht, uitstekende en snelle service. binnen de 7 dagen was alles rond, van bestelling tot betaling tot levering. prima! :G

net een lens + CF2'ke + crumpler besteld bij Corné. Betaald via paypal langs z'n site. Nu wachten op levering vooraleer ik een oordeel kan vellen. Wel snel antwoord op een email (niet binnen het uur ofzo, maar toch diezelfde dag nog antwoord, da's al heel wat tegenwoordig, in vgl met andere zaken :G )

Edit: top-foto leverde geen bakje koffie mee met de taxipost vracht.
misschien corné wel via ups vracht :clown: ;)

ksaelen
24 maart 2005, 20:29
Alleen voor bestelling boven de 1000 EUR :clown:

On topic en misschien niet relevant voor mensen die nieuw zijn op BD, maar naast het thuis brengen van je bestelling, mag je ook niet vergeten dat Corne vorig jaar die schitterende lenzendag heeft georganiseerd. En dat was toch ook niet niks. Ik hoop dat hij in de toekomst nog van die initiatieven neemt.

Kris.

hvr_oosterzele
24 maart 2005, 22:26

Je draait de zaken om, jij moet voor hém een bakje koffie klaar zetten volgens de regels van het fatsoen :D.

Prima service :G

teddy-bear
24 maart 2005, 22:32
Je draait de zaken om, jij moet voor hém een bakje koffie klaar zetten volgens de regels van het fatsoen :D.

Prima service :G

Bwah... mat de car die ie nu rondhost, is er volgens mij minstens één ingebouwde koffiezet app. in.. :D :cool:

Carola
25 maart 2005, 05:33
Bwah... mat de car die ie nu rondhost, is er volgens mij minstens één ingebouwde koffiezet app. in.. :D :cool:

Dit riep bij mij het visioen op van de "de car van Peeters-Govers" :p
(mogelijk alleen een begrip voor diegene die uit de Kempen komen)
Kunt ge U voorstellen ... in plaats van conserven, groenten en fruit ... flitserkes, lenskes, body's ... en daar komen ze zomaar voor uw deur mee staan!

Wellicht de natte droom van iedere BD-er! :D

Wim.Vanmaele
25 maart 2005, 07:35
Ik heb ook al beide heren aangesproken en bij beiden een top service.
Bij Corné moet je wel effen oppassen, en dat bedoel ik niet negatief.
1) Corné respecteert de wet op het internetkopen. maw, je krijgt 7 dagen bedenktijd om je eventuele bestelling te annuleren.
Dit betekent, dat ten vroegste je bestelling bij hem aanvaard is 7 dagen na plaatsen van de opdracht.
2) Corné, zoals vermoedelijk Top-Foto, heeft niet alle lenzen in voorraad en ook hij moet bestellen. Dus, reken daar dan ook nog maar eens een dag of 14 bij.
3) Vanaf een bepaald bedrag brengt Corné, het bestelde materiaal aan huis. Nu, hij kan niet overal tegelijkertijd zijn, dus, het kan nog een paar dagen extra wachttijd vergen. Nu, met de post is dat ook wel zo.
Besluit: Indien je dringend materiaal nodig hebt, spreek je dit best eerst af met Corné, anders heb je zoviezo die eerste 7 dagen wachttijd aan je been. Bij Top-foto kan dat sneller.
Nu, als je eenmaal glas koopt, dan heb je daar meestal al een paar nachten over geslapen en ik kan me dan ook niet voorstellen dat je dan echt geen drietal weken kan wachten eer je je materiaal ontvangen hebt.
Buiten de eventuele iets langere wachtijd bij Corné, zou ik echt niet weten tussen wie van de twee ik kiezen moet, indien de prijs dezelfde is ?

teddy-bear
25 maart 2005, 09:12
Dit riep bij mij het visioen op van de "de car van Peeters-Govers" :p
(mogelijk alleen een begrip voor diegene die uit de Kempen komen)
Kunt ge U voorstellen ... in plaats van conserven, groenten en fruit ... flitserkes, lenskes, body's ... en daar komen ze zomaar voor uw deur mee staan!

Wellicht de natte droom van iedere BD-er! :D

Ja ik ken die kar, die staat iedere wo voor de deur hier, die bestuurder eet hier steeds zijn boterhammen op.

Neen die car van Corné is wel wat bescheidenen van grote, maar het gaat al die richting uit! :D

Trouwens... hij is net St.Niklaas als ie zijn deuren opendoed... al die pakjes... al dat lekkers... Dus Corné heeft de "home-delivery-sercice" al een tijdje uitgevonden en onze droom is al een realiteit, de slimmerd.

Verder heb ik in het verleden al eenmaal een ernstig defect gehad aan een lens en weet nu dat C. achter zijn klanten staat en er voor gaat, héél ver zelfs!

@Wim
Ik denk echt niet dat je zo lang moet wachten op de bestelde gear, op een week kan het, het hangt er volgens mij wel vanaf welke de uiterstte besteldag is in de week bij hem :confused:

Ik heb ook begrepen dat je ook zelf je spullen kan ophalen.

-Laat ons ook 'onze OTTO' niet vergeten he, ken hem niet persoonlijk, maar hoor dat leden tevreden zijn over zijn service.

-Over Top-foto ben ik totaal niet tevreden(zie kaarten-gate kleun), hij noemt het een misverstand, ik noem het woordbreuk en slechte afspraak&service, die ziet 'mij' nooit terug en vertrouwen is totaal weg! :B

LJ Tom
25 maart 2005, 09:35
-Laat ons ook 'onze OTTO' niet vergeten he, ken hem niet persoonlijk, maar hoor dat leden tevreden zijn over zijn service.

inderdaad! al enkele malen iets besteld en zeer goede en snelle afhandeling.

gisteren (24-03-05) om 10.10h een lens besteld, vandaag (25-03-05) om 10.10h geleverd!

Naast Corné en Top-Foto is Otto ook wel top :-D

Wim.Vanmaele
25 maart 2005, 10:40
@Teddy-bear
inderdaad, het kan soms sneller, vaker, dat heb ik ook wel geschreven hoor. Ik wil gewoon niet de indruk geven dat het altijd supersnel is. Teveel mensen zijn meer en meer de mening toegedaan dat alles snel kan en moet. Vandaag bestellen en gisteren zou het er al moeten geweest zijn. Indien het dan eens een paar dagen later is, schreeuwen ze moord en brand.
Het doet helemaal geen afbreuk van de vriendelijkheid en de supergoede service van hem. Hij is trouwens mijn hofleverancier als het op galswerk aankomt. :G

Hellcat
25 maart 2005, 16:16
Ik heb ook al beide heren aangesproken en bij beiden een top service.
Bij Corné moet je wel effen oppassen, en dat bedoel ik niet negatief.
1) Corné respecteert de wet op het internetkopen. maw, je krijgt 7 dagen bedenktijd om je eventuele bestelling te annuleren.
Dit betekent, dat ten vroegste je bestelling bij hem aanvaard is 7 dagen na plaatsen van de opdracht.
2) Corné, zoals vermoedelijk Top-Foto, heeft niet alle lenzen in voorraad en ook hij moet bestellen. Dus, reken daar dan ook nog maar eens een dag of 14 bij.
3) Vanaf een bepaald bedrag brengt Corné, het bestelde materiaal aan huis. Nu, hij kan niet overal tegelijkertijd zijn, dus, het kan nog een paar dagen extra wachttijd vergen. Nu, met de post is dat ook wel zo.
Besluit: Indien je dringend materiaal nodig hebt, spreek je dit best eerst af met Corné, anders heb je zoviezo die eerste 7 dagen wachttijd aan je been. Bij Top-foto kan dat sneller.
Nu, als je eenmaal glas koopt, dan heb je daar meestal al een paar nachten over geslapen en ik kan me dan ook niet voorstellen dat je dan echt geen drietal weken kan wachten eer je je materiaal ontvangen hebt.
Buiten de eventuele iets langere wachtijd bij Corné, zou ik echt niet weten tussen wie van de twee ik kiezen moet, indien de prijs dezelfde is ?
Corné kan ook heel snel zijn hoor. Had een keer heel dringend een rugzak nodig (zie hier (http://forum.belgiumdigital.com/showpost.php?p=565762&postcount=16))
en een dag later had ik mijn photo trekker al thuis staan om negen uur smorgens, dus niets als lof over Corné, hij houdt echt persoonlijk rekening met de klant :G

Svenmichiels
25 maart 2005, 16:27
Ik heb zo m'n eigen redenen waarom m'n lenzen en toebehoren van corné komen en de body uit belgië ;)

Sven

Fatje
25 maart 2005, 16:29
Ik heb zo m'n eigen redenen waarom m'n lenzen en toebehoren van corné komen en de body uit belgië ;)

Sven
En wat zijn die redenen dan als we mogen weten? Heeft het te maken met garantie? Hoe staat het trouwens met de garantie bij Corné? Wordt alles geleverd met factuur en Belgische garantie? Heel wat vragen, wie weet een antwoord? Oei weer een vraag :D :D

sailor
25 maart 2005, 19:28
Hoe staat het trouwens met de garantie bij Corné? Wordt alles geleverd met factuur en Belgische garantie? Heel wat vragen, wie weet een antwoord? Oei weer een vraag :D :D
Bij Corné factuur:G , garantie (http://www.cornevaniperen.nl/faq.php?view=3#qid4):G en heb je een BTW-nummer (http://www.cornevaniperen.nl/faq.php?view=2) ;) , en ter aanvulling: bij Top-Foto is het ook allemaal:G

Geachte klant!
Wij verheugen ons op uw bezoek aan onze Homepage (http://www.topfoto-online.de/).
Wij bieden u hier de belangrijkste informatie voor uw aankopen bij ons, en de leveringsvoorwaarden naar Belgie.
Onze prijzen zijn inklusief 16 % BTW.Wij leveren direkt naar Belgie tegen vooruit-betaling. Voor het geval dat U in het bezit bent van een BTW-nummer, dan kunt u zonder BTW inkopen.
Dus, service, garantie, vriendelijkheid en goed advies krijg je bij allebei!:G

Hangt er van af wat je koopt: prijzen vergelijken!

Gr,

sailor

Svenmichiels
25 maart 2005, 20:19
En wat zijn die redenen dan als we mogen weten? Heeft het te maken met garantie? Hoe staat het trouwens met de garantie bij Corné? Wordt alles geleverd met factuur en Belgische garantie? Heel wat vragen, wie weet een antwoord? Oei weer een vraag :D :D

Als je al meer dan 2 maanden op BD zit, weet je volgens mij wel welk mijn redenen zijn. :p:G:p

Anders zoek je maar eens naar de tread met de meeste post en het meest bekeken.

mvg Sven