Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trage sluitertijd - Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trage sluitertijd - Nikon D70

    Nikon D70.
    Ik ben laatst weer beginnen fotograferen met het invulflitsje.
    Tot mijn verbazing gaat de sluitertijd pas één sec. later af als dat ik indruk ( of nog langer ).
    Voor zover ik mij herinner heb ik dat voríg jaar niet gehad.
    Ik heb intussen natuurlijk al diverse instellingen veranderd... en weet dus niet of het daar kan aan liggen.
    Heeft iemand dat ook voor handen gehad.?...... en hoe is dit op te lossen.?.
    Eerst dacht ik dat het lag aan de instelling " pas afgaan als alles scherp ingesteld staat ". Dat heb ik er dus afgehaald... maar daar lag het dus niet aan.
    Weet iemand hoe de instelling dan wel moet.?..
    Daniël,

  • #2
    Re: Trage sluitertijd - Nikon D70

    Staat mirror lock-up soms aan?
    Staat cam niet ingesteld op timer?

    Alleen maar een paar ideetjes...

    Bedoel je dat de camera een seconde later fotografeert nadat je ingedrukt hebt (sluitertijd???)?
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Trage sluitertijd - Nikon D70

      Heb je de flitsstand niet op rode ogen staan? Dan doet hij eerst enkele voorflitsen en maakt dan pas de foto.
      http://www.myricreaties.be

      Comment


      • #4
        Re: Trage sluitertijd - Nikon D70

        Ja CooMa, hij fotografeert pas enkele tellen later. Zonder flits geen enkel probleem..... met flits wél.
        Dit voorval is enkel bij " M ", " A ", " S " en " P".
        Vandaar dat ik vermoed dat het aan één of andere instelling gaat.
        Daniël,

        Comment


        • #5
          Re: Trage sluitertijd - Nikon D70

          Beste vrienden.... ´t is OPGELOST.
          Inderdaad stond de " RODE OGEN " instelling aan.... ofschoon ik daar eigenlijik nog nooit gebruik heb van gemaakt... .
          Maar hoe dan ook... Rikkie.... herstikke bedankt voor het meedenken... .
          Maar ik heb naderhand wel een verklaring.... .... zoonlief is er vorige maand mee op pad geweest ( feestje )... en een andere verklaring heb ik daar niet voor... .
          Ikke hardsikke blij.... ´t IS OPGELOST. .
          ( ´k Zal het maar niet aan m´n vrienden vertellen.... ben even door Rikkie gered van den afgang..... . Dank je wel, Rikkie.
          Groetjes Daniël,

          Comment


          • #6
            Re: Trage sluitertijd - Nikon D70

            Altijd blij als ik iemand kan helpen
            http://www.myricreaties.be

            Comment


            • #7
              Re: Trage sluitertijd - Nikon D70

              je bent hier toch afgegaan hoor...............


              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: Trage sluitertijd - Nikon D70

                na een paar weken ga je door een checklist

                met oa op:

                ISO checken, eV correctie, flitscorrectie, ->WITBALANS<-,...
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Trage sluitertijd - Nikon D70

                  @Ajuin en @ parakiet... allé jongens.... ik heb het er nog moelijk mee... .
                  Hoe dan ook.... men kent mij hier geeneens.. .. dus ik heb er hier geen last van... .... .
                  Ik laat mij gewoon even enkele weekjes wegzakken.. en ´t is zo vergeten .
                  En inderdaad.... niet onverstandig om alvorens te fotograferen even eerst een checklist af te werken ( op zijn Amerikaans )..... LIJST afgewerkt... vogel gaan vliegen... .
                  Maar we kunnen er beter eens mee lachen... mijn probleem is toch opgelost... .
                  Groetjes Daniël,

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trage sluitertijd - Nikon D70

                    ik denk totaal niet in termen van afgaan enzo.

                    wou je gewoon een tip geven voordat je er zelf achter kwam.

                    in RAW kan je al veel verhelpen maar als je enkel in JPEG werkt.

                    men schandelijke verhalen:
                    avond ervoor op men bureau gespeeld met D70 en autootjes. witbalans op neon. dag erna het bos in...zonder witbalans te veranderen.

                    dagje ervoor wat macros geflitst, door omstandigheden eV op +0.7 gezet.
                    dagje erna buiten in mooi weer getrokken...eV vergeten terug te schroeven

                    iso valt gelukkig mee..als je plots constant aan 1/1000 en hoger moet trekken dan wéét je dat er iets niet klopt, doch de eerste 4 keer vroeg ik me eerder af wat de beuckelair met men sensor gedaan had

                    edit nog eentje: flits op D70. maar ik wou de batterijtjes opladen: die waren dus uit de flits. als je dan fotos wilt nemen dan gaat je D70 naar slaapstand...zonder wakker te worden. krijg je effe hartkloppingen totdat je de flits weer eten geeft.


                    zonder te zeveren: voor je vertrekt of als je net aangekomen bent dan check je je meest gebruikte functies.
                    een klein atomaschriftje met potlood doet ook wonderen
                    Last edited by parakiet; 26 maart 2005, 09:40.
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment

                    Working...
                    X