Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oh My GOD!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oh My GOD!!!!

    Ik heb altijd gefotografeerd met mijn vader's F90X, waarbij een paar zeer goede objectieven bij zitten, zoals die schuifzoom, de 35-70 F2.8 ED (komt zeer goed uit verschillende testen, kostte ook wel wat) en nog een telezoom; 70-210ED. Dan nog een 35mm prime en nog toebehoren....

    Wel, ik koop een 20D met kitlens. Ben aan het sparen voor een betere lens, zei mijn vader ineens: "Waarom heb je geen nikon body gekocht zoals de D100 of D70, je mag mijn materiaal blijven gebruiken, ik doe er toch niets meer mee"

    *SLIK*

    Daar zit ik met die 20D! Verdikke toch!

    Als ik DAT had geweten, dan had het toch inderdaad een nikon geweest...
    Wat moet ik nu doen, 20D met kitlens terug te koop zetten, en een nikon body kopen?
    Ik ga wel verlies hebben dan op die 20D waarschijnlijk....

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Oh My GOD!!!!

    Tsja, verlies op die 20D ga je zeker hebben. Hoe weinig foto's er ook mee gemaakt zijn, het is nu 2e hands

    Je kunt het ook zo bekijken, je hebt winst omdat je geen nieuwe lenzen hoeft te kopen (er vanuit gaande dat de lenzen bruikbaar zijn op de digitale body's van Nikon) Als het echt hele goede lenzen zijn kan de vergelijking toch wel eens uitvallen in het voordeel van Nikon lijkt me Canon 'L' glas is verrekte duur. Als de Nikon lenzen vergelijkbaar zijn...
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Oh My GOD!!!!

      Voor nieuw ga je je 20D niet kunnen verkopen maar als je een tweedehands D70 of D100 kan vinden moet je toch nog een paar euro's overhouden of niet?

      Geert
      BD0316BE
      Canon

      Comment


      • #4
        Re: Oh My GOD!!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door CompaCta
        Voor nieuw ga je je 20D niet kunnen verkopen maar als je een tweedehands D70 of D100 kan vinden moet je toch nog een paar euro's overhouden of niet?

        Geert
        Ik weet niet wat ik moet doen....
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

        Comment


        • #5
          Re: Oh My GOD!!!!

          Is je vader er niet voor te vinden om zijn spullen te verkopen zodat je er glas voor je canon mee kan kopen?
          Als hij dan een fototje wil nemen, zal hij dat met jouw toestel moeten doen.

          Als je een Nikon zou gehad hebben, zou hij ook om de lenzen moeten vragen om nog een een foto te kunnen nemen, in dit geval een heel toestel....


          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Oh My GOD!!!!

            Nog iemand die niet met z'n ouders praat !
            Zie trouwens ook de post van Faan !!
            Jongen toch, zonde van het geld.
            Ik zou de 20D houden, en vaders spullen gebruiken !
            Dan heb je geld voor goede lenzen en een laatste nieuw toestel.

            Yvan
            Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

            Comment


            • #7
              Re: Oh My GOD!!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
              Ik weet niet wat ik moet doen....
              Als die lenzen van je vader echt goede zijn, zou ik zeker overwegen om over te stappen op Nikon.
              De kans is groot dat er een BD-er in je streek is met een Nikon waar je de lenzen mag gaan testen, als deze test positief uitvalt (ondertussen heb je dan ook een D70 of D100 vast gehad ) kan het je beslissing mss vergemakkelijken.
              Bekijk ook even wat het je gaat kosten om vergelijkbare lenzen van Canon aan te schaffen.

              Ik zou ook met pijn ik mijn hart mijn 20D inleveren voor een ander toestel, maar bedenk wel dat je je toestel na twee of drie jaar waarschijnlijk toch gaat vervangen. Als de lenzen goed zijn, ga je ze wel langer als drie jaar bij houden denk ik.

              Geert
              BD0316BE
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Oh My GOD!!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door CompaCta
                Als die lenzen van je vader echt goede zijn, zou ik zeker overwegen om over te stappen op Nikon.
                Geert
                Die 35-70 wordt al vergeleken met een 3 in 1, dus 3 primes.....
                Moet MAW dus een zeer goede zoom zijn....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #9
                  Re: Oh My GOD!!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                  Die 35-70 wordt al vergeleken met een 3 in 1, dus 3 primes.....
                  Moet MAW dus een zeer goede zoom zijn....
                  Voor een Canon alternatief zal je toch vlug over de 1000 euro moeten gaan.
                  Aan de systeem wissel ga je nog geld over houden, voor je "L" glas ga je nog veel geld mogen neertellen.

                  Ik heb net een 135L f2.0 overgekocht van J@n. Een pracht van een lens, maar J@n deed heel zijn handel weg omdat hij ook ging overschakelen op Nikon/Fuji. Hij zit bij een club waar iedereen met Nikon/fuji materiaal werkt, en er kon dus niet uitgewisseld worden. Hij heeft er geld aan moeten toegeven, ik denk dat jij er beter vanaf gaat komen.
                  Het is en blijft een moeilijke beslissing. Een voordeel heb je, het is jou beslissing! Wat je ook kies echt fout kan je niet gaan, beide merken zijn gewoon goed.

                  Geert
                  BD0316BE
                  Canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oh My GOD!!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                    Daar zit ik met die 20D! Verdikke toch!

                    Hint verkoop die aan mij Hint
                    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oh My GOD!!!!

                      Originally Posted by Reservoir_Dog

                      Die 35-70 wordt al vergeleken met een 3 in 1, dus 3 primes.....
                      Moet MAW dus een zeer goede zoom zijn....

                      Maar misschien ook wel niet de meest praktische op een D70 (57mm-105mm), als je breder dan 50mm wil gaan zul je toch nog een extra lens moeten kopen.........
                      Last edited by bramski; 24 maart 2005, 14:13.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oh My GOD!!!!

                        Je kan misschien ook aan je handelaar vragen of hij de 20D wilt terugnemen, en je ter plaatse een D70 aanschaffen. Een beetje fotozaak zal dit wel doen, en je gaat misschien nog een goede deal uit de brand kunnen slepen.
                        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                        Comment

                        Working...
                        X