Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze 2 lenzen(28 tot 200) met 20D????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze 2 lenzen(28 tot 200) met 20D????

    Voor op een 20D drie mogelijkheden:

    1 De kitlens 18-55 EF-S (goedkoopst)
    2 Canon 17-85 EF-S IS 4-5.6 (momenteel in kitvorm te koop)
    3 Sigma 18-55 2.8 EX DC (prijs kwaliteit???)

    Welke zou jij kiezen? Wie heeft ervaring met één of meerdere van deze lenzen?
    Last edited by Fatje; 23 maart 2005, 17:20. Reden: titel aangepast
    Grtz Fatje

    - EOS + EF -

  • #2
    Re: Keuze standaardzoom?

    Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
    Voor op een 20D drie mogelijkheden:

    1 De kitlens 18-55 EF-S (goedkoopst)
    2 Canon 17-85 EF-S IS 4-5.6 (momenteel in kitvorm te koop)
    3 Sigma 18-55 2.8 EX DC (prijs kwaliteit???)

    Welke zou jij kiezen? Wie heeft ervaring met één of meerdere van deze lenzen?
    20D kopen en er dan een plastieken lenske als de 18-55 op zetten?

    ga dan eerder voor de 350D met een deftige lens

    Comment


    • #3
      Re: Keuze standaardzoom?

      De kitlens is prima om mee te beginnen. Z'n geld in ieder geval veel meer waard dan de 17-85. Met de Sigma heb ik geen ervaring.
      Gijs
      Canon apparatuur

      http://gijsvo.fotopic.net/

      Comment


      • #4
        Re: Keuze standaardzoom?

        Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
        Voor op een 20D drie mogelijkheden:

        1 De kitlens 18-55 EF-S (goedkoopst)
        2 Canon 17-85 EF-S IS 4-5.6 (momenteel in kitvorm te koop)
        3 Sigma 18-55 2.8 EX DC (prijs kwaliteit???)

        Welke zou jij kiezen? Wie heeft ervaring met één of meerdere van deze lenzen?
        De 20D met een Canon 24-70 f2.8 L USM, lijkt me wel een goede combinatie!

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Keuze standaardzoom?

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          De 20D met een Canon 24-70 f2.8 L USM, lijkt me wel een goede combinatie!

          MVG, Jeff
          Mij ook, maar of de portomonee dat gaat trekken
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Keuze standaardzoom?

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            De 20D met een Canon 24-70 f2.8 L USM, lijkt me wel een goede combinatie!

            MVG, Jeff

            Ja maar ik had graag van 28 tot 200 (35mm equivalent) met twee zoomlenzen gehad. De andere zoom wordt 70-200 van Sigma f2.8 of de Canon f4. Commentaar over de laatste twee lenzen is ook welkom. Bedankt op voorhand.
            Grtz Fatje

            - EOS + EF -

            Comment


            • #7
              Re: Keuze standaardzoom?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
              Ja maar ik had graag van 28 tot 200 (35mm equivalent) met twee zoomlenzen gehad. De andere zoom wordt 70-200 van Sigma f2.8 of de Canon f4. Commentaar over de laatste twee lenzen is ook welkom. Bedankt op voorhand.
              En wat dacht je van de combinatie van de Canon 17-40/4.0 en een 70-200 (ofwel Canon 4.0 ofwel Sigma 2.8)... Hoeveel kun/wil je er eigenlijk aan uitgeven?
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: Keuze standaardzoom?

                Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                En wat dacht je van de combinatie van de Canon 17-40/4.0 en een 70-200 (ofwel Canon 4.0 ofwel Sigma 2.8)... Hoeveel kun/wil je er eigenlijk aan uitgeven?
                Ik had gedacht aan een budget tussen de €2000 en de €2500. De 20D inbegrepen welteverstaan. Weet je prijs van die 17-40 f4? Nog een klein vraagje, zijn f2.8 lenzen echt hun meerprijs waard of niet?
                Last edited by Fatje; 23 maart 2005, 16:45.
                Grtz Fatje

                - EOS + EF -

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze standaardzoom?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
                  Ik had gedacht aan een budget tussen de €2000 en de €2500. De 20D inbegrepen welteverstaan. Weet je prijs van die 17-40 f4? Nog een klein vraagje, zijn f2.8 lenzen echt hun meerprijs waard of niet?
                  €685 bij Corné (thuis geleverd...)

                  Och ja, en het kleine vraagje: dat hang van jou af!! Ik weet dat het een gemakkelijk antwoord is, maar je fotostijl heeft daar veel invloed op.
                  Moet je dikwijls fotograferen in donkere omstandigheden, dan ja... Maar de vraagt is: is die 2.8 voor mij het prijsverschil waard???

                  Kijk vb naar het prijsverschil tussen een 16-35/2.8 L en een 17-40/4.0 L: 1265 tegen 685... Daar was mijn keuze snel gemaakt, voor breedhoek heb ik geen hoge lichtopbrengst nodig (landschappen, etc, en zelfs gebruikt voor portretten!!)... Voor tele kan het wel de moeite waard zijn...
                  Last edited by CooMa; 23 maart 2005, 16:49.
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Keuze standaardzoom?

                    Wat denk je dan van de combinatie van Sigma die iets prijsgunstiger uitkomt en (die 2.8 kan mij wel degelijk van pas komen, theaterfoto's zonder flits) 18-50 2.8 €465 en de 70-200 2.8 €745 of zijn die Sigma-lenzen echt zoveel minder goed dan de Canons?
                    Grtz Fatje

                    - EOS + EF -

                    Comment


                    • #11
                      Re: Keuze 2 lenzen(28 tot 200) met 20D????

                      Die Sigma 18-50 f2,8 EX DC is in elk geval heel erg goed, en die werkt prima op een 300D en 20D .

                      Dat heb ik hier al dikwijls geschreven, en toch wil iedereen meer geld uitgeven voor de Canon 17-40L, die minder lichtsterk is, en waarvan ik nog altijd twijfel of die op f4 nog scherper is dan die Sigma (dan moet die Canon wel heel erg goed zijn ).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Keuze 2 lenzen(28 tot 200) met 20D????

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                        Die Sigma 18-50 f2,8 EX DC is in elk geval heel erg goed, en die werkt prima op een 300D en 20D .

                        Dat heb ik hier al dikwijls geschreven, en toch wil iedereen meer geld uitgeven voor de Canon 17-40L, die minder lichtsterk is, en waarvan ik nog altijd twijfel of die op f4 nog scherper is dan die Sigma (dan moet die Canon wel heel erg goed zijn ).
                        Geldt hetzelfde voor de Sigma 70-200 f2.8 t.o.v. de Canon 70-200 f4, iemand hiermee ervaring?
                        Grtz Fatje

                        - EOS + EF -

                        Comment


                        • #13
                          Re: Keuze 2 lenzen(28 tot 200) met 20D????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                          Die Sigma 18-50 f2,8 EX DC is in elk geval heel erg goed, en die werkt prima op een 300D en 20D .

                          Dat heb ik hier al dikwijls geschreven, en toch wil iedereen meer geld uitgeven voor de Canon 17-40L, die minder lichtsterk is, en waarvan ik nog altijd twijfel of die op f4 nog scherper is dan die Sigma (dan moet die Canon wel heel erg goed zijn ).
                          Ik heb op een Fred Miranda forum een testje gezien waarbij de Canon inderdaad scherper is, vooral in de hoeken, en minder barrel distortion heeft.
                          Wat de lichtsterkte betreft; met de korte brandpuntsafstand (en dus relatief lage gevoeligheid voor camera shake), f4 en ISO 800 heb ik prima foto's kunnen maken van vrij donkere interieurs. f2.8 is altijd fijner natuurlijk, maar ik wil alleen maar zeggen dat je met de Canon wat dat betreft een heel eind komt.
                          Gijs
                          Canon apparatuur

                          http://gijsvo.fotopic.net/

                          Comment

                          Working...
                          X