Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's laten afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's laten afdrukken

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw hier, en een voorlopig totale leek in het digitaal fotografen. Indien dit bericht hier niet zou horen, excuses hiervoor. Nu mijn vraagje:

    Om mijn foto's te laten afdrukken moet men blijkbaar de foto's verkleinen. Als ik rondneus op dit forum krijg ik wel heel wat informatie, maar ik geraak er gewoon niet wijs uit:
    Wat moet men nu eigenlijk doen?

    De hoogte en de breedte verkleinen?
    of
    De dpi/ppi veranderen naar 300?
    of
    Beide.
    of
    ?

    Alvast bedankt

    Krikkev

  • #2
    Re: Foto's laten afdrukken

    Kijk eens even op www.elka.be Hier staat onder informatie of vragen duidelijk beschreven wat U moet doen.
    Bij Elka is 200ppi al voldoende en eerlijk is eerlijk; Hun kwaliteit is constant goed.
    Indien U surft naar www.pixum.nl staat daar ook een goede uitleg. Zij vragen nog steeds 300 ppi
    De kwaliteit is daar ook goed; en hun service nog beter ( Tegoed bonnen indien U foetert op hun kwaliteit.
    Het spijtige is dat deze firma alles laat drukken bij CéWé Color in Duitsland en die wisselen blijkbaar om de week van papier ( Kodak Agfa of Fuji) Dit brengt mee dat ; indien U bijbesteld ; de kans groot is dat de foto's er iets anders gaan uitzien van kleur.
    Blijkbaar is de Ierse Photobox één van de betere ( ook deze site geeft een goede uitleg) maar ikzelf zie geen verschil in het formaat 15-10 indien afgedrukt op Fuji
    Elka drukt nu altijd af op Agfa Sensatis; maar zoals bij alles; smaak verschilt.
    Lees de raad van deze centrales eens door; laat overal een 10-tal foto's afdrukken en kies er dan één uit waar U een tijd trouw aan blijft.
    Succes

    Comment


    • #3
      Re: Foto's laten afdrukken

      Als ik m'n foto's doorstuur naar Photobox verklein ik ze niet. Ik stuur ze zo door naar het labo.
      Je moet dan wel breedband of kabel hebben want als je 100 foto's van 2 a 3 mb doorstuurd...
      Het is online bij bv Photobox waar je de afdrukmaat kiest.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's laten afdrukken

        Beste,

        Bedankt voor de tips.

        Mvg.

        Krikkev.

        Comment

        Working...
        X