Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje ( off topic)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje ( off topic)

    Beste BDers,
    Ik zit met een vraagje...
    En het heeft niets te maken met digitale fotografie.
    Maar ik heb het aan jaja gevraagd of het mocht.

    Ik ben namelijk webmaster van verschillende sites... ( Zomaar voor 't plezier)
    En nu ben ik namelijk iets aan 't proberen.
    Ik wil een stukje video laten zien op een site. Automatisch een mpeg afspelen dus.
    Maar deze Mpeg is 700 kb groot.
    Met ADSL en Telenet zal er geen probleem zijn. Maar wat met een gewone modem??? En kan iedere computer dit aan.
    Ik ben dus wat aan het experimenteren.
    En ik weet dat dit forum geweldig hulpvaardig is en de BDers nogal snel reageren.
    Daarom mijn vraag: Willen jullie eens naar deze Web-site surfen en zien of je de MPEG video kunt zien?
    Hij moet normaal helemaal bovenaan de knoppenbalk staan.
    Verschrikkelijk bedankt voor jullie hulp.
    En als ik ergens mee van dienst kan zijn...zeg 't maar.
    De site URL is:
    http://www.cargo-karting.be/

    Mic

  • #2
    Mic, picobello hier, maar ik heb dan ook ADSL. Slechts een paar seconden na het laden van de pagina start het filmpje al. Ik zal maandag op het werk ook eens proberen. Daar surfen we via een server die in Zwitserland staat....
    I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

    Comment


    • #3
      Wow al bedankt...Ben ik toch een beetje gerust...

      Comment


      • #4
        Met telenet dus ook geen probleem, alleen in Netscape 6.xx zag ik nikske...

        Toen ik daarentegen in IE probeerde verschoot ik me een ongeluk met het plotse razende geluid van carts, volume stond nochtans niet zooo hoog... misschien een fade-in gebruiken ? Kwestie van minder bruusk te zijn ?

        Maar verder wel leuk als intro en sfeerbeeld ! Zie je direct waar het over gaat.
        Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

        Comment


        • #5
          Hallo, veel hangt af van de snelheid waarop je streamt. Mocht iedereen breedband (telenet of adsl hebben) dan zou het geen enkel probleem zijn om op hoge kwaliteit, 750 kilobit/seconde, te streamen. Echter, een gewone analoge modem kan slechts 56 kilobits/sec aan, zonder dan nog overhead van atm en zo mee te rekenen. Als je wil dat iedereen de video kan bekijken mag je dus maximaal aan zo'n 40 kilobit/seconde streamen. Je boet dan natuurlijk in aan kwaliteit.
          Groeten,
          Patrick
          http://www.pvhsdw.be

          Comment


          • #6
            Een raket Mic, wel met Telenet!

            Comment


            • #7
              hier krijg ik niets te zien, alleen een placeholder. om een of andere
              reden onderschept mijn download manager dat filmpje (wat hij anders
              nooit doet) en downloadt het zelf, ipv het te tonen.

              Comment


              • #8
                Oef, bedankt mannen en vrouwen.
                Iedereen op de chat vanavond kon het zien... en er waren er ook bij met een gewone V90 modem. Dus alles is OK. Dat hij niet met Netscape gaat is niet zo erg....

                Nog eens bedankt he... ik kan morgen wat verder experimenteren.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by pieter jelle
                  hier krijg ik niets te zien, alleen een placeholder. om een of andere
                  reden onderschept mijn download manager dat filmpje (wat hij anders
                  nooit doet) en downloadt het zelf, ipv het te tonen.
                  Normaal moet het vanzelf in het rechthoekje waar de vlag staat starten. Dat hij de mpeg bij jou download zal wel aan je internetinstellingen liggen...
                  Alvast bedankt.

                  Comment


                  • #10
                    Ha Mic,

                    Hier ook even nog gekeken, althans even, het duurde ongeveer 3 minuten nietsdoen eer dat er iets verscheen linksboven... Maar we wisten dat er iets moest komen, dus ik denk dat deze 'niet-streaming'( bij ISDN althans) niet direct binnenkomt...

                    Comment


                    • #11
                      Hallo Mic
                      Krijg alles snel binnen/te zien
                      Zit op kabel
                      Groetjes Jan
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

                      Comment


                      • #12
                        Hi mic, hier gaat het snel.....(ADSL)
                        Mooi filmpje
                        "Alive and Kicking"

                        http://www.pbase.com/tinnew

                        Comment


                        • #13
                          geen probleem hier ( kabel),maar ja het moet ook niet van ver komen ( Genk- Genk );werkt prima dus
                          Peter

                          http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                          http://www.photoblog.be/peterwarson

                          Comment


                          • #14
                            Met adsl zeer snel
                            Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
                            www.D-Noizz.be
                            wim.proot@gmail.com

                            Comment


                            • #15
                              Mic
                              Even voor jou getest: met ADSL lijn perfect (zie vorige posters) het filmke begint al bijna onmiddelijk te spelen!

                              Met de laptop (Toshiba Pentium III - 64MB met interne modem Toshiba V.90) en een gewone telefoonlijn Belgacom (24.00bps):

                              ...duurt het 7 min en 40 sec om je homepage te laden (de 5 laatste foto's komen trouwens niet door). Maar na het laden van de foto's begint het filmpje te spelen en werkt perfect.

                              Even ter vergelijking getest:
                              Mijn homepage (http://users.skynet.beMJS2002/) met ook veel foto's doch kleine thumbnails) volledig laden op de laptop duur 2.20 min

                              En Belgium Digital met toch ook veel items op de hmepage: 2 min

                              Ik hoop dat je hier wat mee geholpen bent.
                              Succes!





                              eMJeke
                              website

                              Comment

                              Working...
                              X