Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een showcase voor "AvantGardisten"?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een showcase voor "AvantGardisten"?

    Binnen dit forum zitten een aantal rare vogels, die zich niet altijd in dit bos thuis voelen. Ze maken plaatjes die ietwat "grensverleggend" zijn en waar ze vooraf van weten dat het overgrote deel van de goegemeente ze niet of moeilijk zal smaken.
    Ook vernieuwers hebben een klankbord nodig, kunst is communicatie! Zo'n showcase zou een goeie trefplaats zijn, een stimulans voor de nieuwlichters en een inspiratiebron voor de geïnteresseerden!

    Ik zou er in elk geval graag mijn ding op kwijt geraken! Wie nog?

  • #2
    Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

    echt NIEMAND?

    Comment


    • #3
      Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

      Ik vind dat er nu al te veel verschillende showcases zijn waardoor het soms moeilijk kiezen is waar je moet posten. Ik zie ook dikwijls posts die IMO beter onder een andere rubriek zouden staan. Less is more in dat geval

      Comment


      • #4
        Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

        Nou, ik ben geen Avant-Gardist, maar heb wel eens rare neigingen, ja.
        Dus, Carola, ik denk met je mee, hoor!
        Groets, Gerhard
        Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

        Comment


        • #5
          Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

          Oorspronkelijk geplaatst door Thor
          ...maar heb wel eens rare neigingen...
          Een verwittigd man...
          https://waltertalboom.be-
          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

          Comment


          • #6
            Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

            Voor mij mogen de avantgardistische macro's gewoon bij Showcase Macro's

            Voor mij is een goede foto een goede foto, of die nu avant-gardistisch, neo-kubistisch of vroeg-gotisch is...

            Comment


            • #7
              Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

              Ik denk dat ik Carola begrijp en treed haar volkomen bij. In dergelijke reeks word je verplicht je traditionele visie omtrent 'technisch goede' fotografie te laten varen en je meer te concentreren op de inhoud, op de bedoeling van de fotograaf. Er zijn hier inderdaad zo een aantal mensen (en wellicht nog meer, maar die durven niet posten) die met gefronste wenkbrouwen bekeken worden omwille van hun postings. Zij krijgen ook dikwijls commentaren van ofwel onbegrip ofwel nietszeggende beoordelingen.
              En om dan maar onmiddellijk de knuppel in het hoenderhok te werpen, ik denk dat velen de foto's van Carola gewoonweg niet begrijpen, want 'technisch' zijn ze altijd perfect, dus moeten we naar de 'inhoud' kijken en dat zijn we blijkbaar nog niet zo gewoon. Méér nog, de foto's van Hendrik zijn voor de meesten helemaal niet begrijpbaar als je ze afzonderlijk ziet, maar als je ze allemààl ziet, krijg je ineens een ander beeld van Hendrik's kijk op fotografie.
              Tenzij natuurlijk er een duidelijk standpunt komt van de mods waar die mensen wél met hun ding terecht kunnen. Het feit dat de vraag gesteld wordt duidt erop dat er toch enige onduidelijkheid is m.b.t. deze 'AvantGardisten'.

              Comment


              • #8
                Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

                Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
                Voor mij mogen de avantgardistische macro's gewoon bij Showcase Macro's

                Voor mij is een goede foto een goede foto, of die nu avant-gardistisch, neo-kubistisch of vroeg-gotisch is...
                Wie sprak er over Macro's ?

                Comment


                • #9
                  Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Josy
                  Ik denk dat ik Carola begrijp en treed haar volkomen bij. In dergelijke reeks word je verplicht je traditionele visie omtrent 'technisch goede' fotografie te laten varen en je meer te concentreren op de inhoud, op de bedoeling van de fotograaf. Er zijn hier inderdaad zo een aantal mensen (en wellicht nog meer, maar die durven niet posten) die met gefronste wenkbrouwen bekeken worden omwille van hun postings. Zij krijgen ook dikwijls commentaren van ofwel onbegrip ofwel nietszeggende beoordelingen.
                  En om dan maar onmiddellijk de knuppel in het hoenderhok te werpen, ik denk dat velen de foto's van Carola gewoonweg niet begrijpen, want 'technisch' zijn ze altijd perfect, dus moeten we naar de 'inhoud' kijken en dat zijn we blijkbaar nog niet zo gewoon. Méér nog, de foto's van Hendrik zijn voor de meesten helemaal niet begrijpbaar als je ze afzonderlijk ziet, maar als je ze allemààl ziet, krijg je ineens een ander beeld van Hendrik's kijk op fotografie.
                  Tenzij natuurlijk er een duidelijk standpunt komt van de mods waar die mensen wél met hun ding terecht kunnen. Het feit dat de vraag gesteld wordt duidt erop dat er toch enige onduidelijkheid is m.b.t. deze 'AvantGardisten'.
                  Dank je Josy, je begrijpt perfect wat ik bedoel!
                  Het gaat om foto's die omwille van hun uitgangspunt niet aan het geijkte verwachtingspatroon voldoen en daarom vaak onterecht bakken kritiek over zich heen krijgen (of totaal genegeerd worden).
                  In een aparte showcase, kunnen diegene die dat willen een "statement" neerzetten ... bezoekers weten ook meteen dat ze daar niet de meest doordeweekse beelden zullen vinden.
                  Omdat daar andere fotografische criteria zouden kunnen gelden, ben ik van mening dat het voor velen een bron van inspiratie en creativiteit zou kunnen zijn!

                  (PS Hendrik heeft inderdaad zeer mooie foto's op zijn site staan!)
                  Last edited by Carola; 23 maart 2005, 08:04.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

                    Ja ik ben het met Carola en Josy eens.

                    Hoewel het momenteel op BD wat dat betreft nog zo slecht niet is, in het verleden waren er veel meer mensen hier die een foto alleen technisch konden zien en beoordelen. Zal geen namen noemen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Carola
                      Wie sprak er over Macro's ?
                      Je kan eruit afleiden dat voor mij de avantgardistische ZW in Showcase ZW mogen, de ag-mensenfoto's in Showcase Mensen etc...

                      Had niet zoveel zin om ze allemaal op te noemen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
                        Je kan eruit afleiden dat voor mij de avantgardistische ZW in Showcase ZW mogen, de ag-mensenfoto's in Showcase Mensen etc...

                        Had niet zoveel zin om ze allemaal op te noemen

                        Moeten we daar uit afleiden, dat we niet te veel moeten verwachten van de BD-forumbazen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Carola
                          Moeten we daar uit afleiden, dat we niet te veel moeten verwachten van de BD-forumbazen?


                          Dat is nu ook wel kort door de bocht,ik denk dat de BD-forumbazen meer doen dan jij verwacht
                          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                          www.langenacker.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

                            iemand het eenvoudige al eens overwogen?

                            je kan altijd "warnings" voor een post- of threadtitel zetten.

                            [AV] of zo.

                            zoals men vroeger 56k gebruikers waarschuuwde voor grote fotos of andere grote bestanden in een thread.

                            gezien hier toch een grote sociale controle is moet het mogelijk zijn bij een [AV]thread mensen met verkeerde commentaar onmiddelijk op hun plaats tre zetten.
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een showcase voor "AvantGardisten"?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Carola
                              Moeten we daar uit afleiden, dat we niet te veel moeten verwachten van de BD-forumbazen?


                              Je zou eens moeten weten wat de crew allemaal voor een inspanningen doet om het iedereen op BD naar zijn zin te maken.

                              Het is misschien niet zo duidelijk terug te vinden in het archief, maar het forum is in de loop van de jaren toch al een aantal keren flink veranderd om aan de wensen van de gebruikers tegemoet te komen. En de mensen die hieraan meehelpen doen dit ook allemaal in hun vrije tijd, naast de drukke banen en het gezinsleven.

                              Feit is nu eenmaal, dat je het nooit iedereen naar zijn zin kan maken, want behalve een eventueel forum voor avantgardisten, zijn er nog wel meer subfora te bedenken. De vraag is alleen of het wel zin heeft om nog meer subfora te maken, want dat komt de overzichtelijkheid ook niet ten goede.
                              Zoals Erik al zei, kun je een avantgardistische foto gemakkelijk in een ander forum plaatsen.
                              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                              --------

                              Comment

                              Working...
                              X