Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oorlogsfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorlogsfotografie

    Al jaren interesseer ik mij enorm voor oorlogsfotografie en heb altijd enorm veel belangstelling gehad in wereldkwesties (vooral die in de derdewereldslanden en in andere oorlogsgebieden). Ook is het al van kleins af aan een droom om oorlogsfotograaf te worden, klinkt misschien een beetje raar, maar het is echt een roeping.

    Steeds dichter kom ik bij het einde van mijn studies, nog een jaartje ongeveer te gaan. Nu zou ik van mijn droom toch echt wel mijn beroep willen maken. Maar ik zat echter nog met heel veel vragen, om dat ik hier nooit echt onderzoek naar gedaan heb. Ik heb het internet al een beetje liggen afschuimen maar heb helaas niets kunnen vinden. Daarom ga ik ze alvast eventjes op een rijtje zetten, hopelijk kan iemand van jullie mij er wat wijzer in maken.

    - Zijn bepaalde diploma's/getuigschriften vereist?
    - Kennen jullie misschien een oorlogsfotograaf (uit de vriendenkring / familie)? Voor een eventuele babbel ofzo...
    - Met wat voor werkgevers wordt er gewerkt, of is het meestal op freelance basis?
    - Kan dit ook bij de UN or Red Cross ofzo?
    Canon 300D
    Canon 18-55mm
    Canon 70-300mm

  • #2
    Re: Oorlogsfotografie

    Echt niemand? :s
    Canon 300D
    Canon 18-55mm
    Canon 70-300mm

    Comment


    • #3
      Re: Oorlogsfotografie

      onlangs (twee dagen terug of zo), nog een thread met een rare naam, en die man had in soedan gezeten etc., dus ik vermoed wel wat burgeroorlogen (sprak hij ook van op zijn site). ik ga het zoeken, best dat je die persoon eens contacteert als hij 'contact' op zijn site heeft

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Oorlogsfotografie

        Een jaar of twee geleden moest ik een groepswerk doen en toen hebben we Tim Dirven geïnterviewd (ni ik persoonlijk spijtig genoeg, maar twee andere leden van de groep).
        Hij was vlug te vinden voor een babbel. Een toffe pé blijkbaar.
        Hij is niet echt een pure oorlogsfotograag, maar heeft wel al heel wat ervaring in oorlogsgebieden.

        Wat een diploma betreft: om officieel het beroep van fotograaf uit te oefenen in België heb je een diploma nodig aangezien het een geregistreerd beroep is. Maar ik heb al genoeg boeken gelezen om te weten dat enkele bekende fotografen autodidact zijn.
        Dit waren geen Belgen, maar er zal bij ons ook wel een manier zijn om de regels een beetje soepel toe te passen denk ik.

        Meestal gebeurt dit op freelance basis.

        Ik weet zeker dat het Rode Kruis gebruik maakt van fotografen. Daar zeker eens informeren zou ik zeggen!

        Sorry dat ik je niet meer kan vertellen, ma tis toch iets hé

        Greetz
        Nikon F80 te koop...
        Volledige doka-uitrusting te koop...
        http://dimitri-ferrest.skynetblogs.be

        Comment


        • #5
          Re: Oorlogsfotografie

          Bedankt alvast voor jullie informatie.

          @ Ajuin : het zou geweldig zijn moest je die site terugvinden
          Canon 300D
          Canon 18-55mm
          Canon 70-300mm

          Comment


          • #6
            Re: Oorlogsfotografie

            voila, bij deze. het is geen echte oorlogsfotograaf in se, maar heeft wel in vele van die landen gezeten, en ook oorlog weergegeven.



            bj deze...

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Oorlogsfotografie

              Ik ben ook erg geinteresseerd in oorlogsfotografie, ik kan je wel niet helpen aan fotografen die ik persoonlijk ken ofzo, maar er zijn wel enkele bekende namen waar je eens meer info kan over opzoeken.

              james nachtwey (verschillende recentere oorlogen)
              robert capa (wo2)

              Foto's van de vietnamoorlog www.vietnampix.com

              Vorig jaar heb ik ook een tentoonstelling gaan bekijken in parijs van de franse pers, met heel wat oorlogsfoto's in, mss daar eens achter zoeken.

              Waarschijnlijk ken je al die kerels al, maar kwou toch mijn steentje bijdragen

              Succes

              Comment

              Working...
              X