Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeerde foto...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkeerde foto...?

    Hoe zit het daarmee? Als een verkoper een foute foto plaatst bij een product wat dan?

    Zou je dan in principe kunnen eisen dat je het getoonde product wil in plaats van het omschreven product...?

    Link

    Op deze pagina staat een Sigma 24-70 f2.8 getoond maar de uitleg weet anders...


  • #2
    Re: Verkeerde foto...?

    Er zal wel ergens in kleine lettertjes staan.. dat ze niet verantwoordlijk zijn voor fouten op hun website....
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Re: Verkeerde foto...?

      Dat heb ik nog nie gevonden...

      Comment


      • #4
        Re: Verkeerde foto...?

        Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
        Dat heb ik nog nie gevonden...
        M'n Frans is niet zo goed maar ik lees dit:
        Nous apportons le plus grand soin à la conception et la mise à jour régulière de nos pages web. Toutefois, nous n%u2019assumons aucune responsabilité quant au caractère actuel, correct ou complet ou à la qualité des informations fournies.

        Comment


        • #5
          Re: Verkeerde foto...?

          Ok, dan heb ik niks gezegd...

          Comment


          • #6
            Re: Verkeerde foto...?

            Ja, helaas zijn de meeste bedrijven wel door schade en schande wijs geworden.

            Comment


            • #7
              Re: Verkeerde foto...?

              zijn er hier geen mensen die rechts studeren of 'recht' als vak gehad hebben?

              winkels proberen zich maar al te vaak ' in te dekken ' door kleine lettertjes maar dat is zelden bindend.

              ik dacht wel dat de tekst belangrijker was als een illustratie, maar hoe het wettelijk zit...
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: Verkeerde foto...?

                Ben zelf geen rechtsgeleerde, maar weet wel (in Nederland in ieder geval) dat indien er sprake is van een duidelijke vergissing die de klant redelijkerwijs kan veronderstellen, er geen rechten ontleent kunnen worden aan de aanbieding van het produkt.

                M.a.w. als je een nieuwe mercedes voor € 8.000,- ziet staan die normaal € 80.000, - kost, krijg je hem echt niet mee voor die prijs Er was laatst ook nog een relletje met Dell die een Sigma 50-500 aanbood voor een onwaarschjinlijk lage prijs. Ook dat is met een sisser afgelopen.

                Volgens mij kun je alléén rechten ontlenen aan een aanbod dat redelijkerwijs als normaal en correct beschouwd kan worden. Een foute afbeelding of omschrijving zal niet voldoende zijn, door een fout prijskaartje een paar tientjes goedkoper dan elders wel. In het laatste geval kun je eisen dat de verkoper z'n aanbod gestand doet.
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: Verkeerde foto...?

                  idd

                  doch heeft dell (dacht ik) hier in be een aantal pcs spotgoedkoop moeten verkopen doordat ze een foutje gemaakt hadden.
                  Last edited by parakiet; 16 maart 2005, 09:37.
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verkeerde foto...?

                    idd.

                    ik ben een van de gelukkigen die zo een exemplaar op de kop konden tikken. De prijs was toen ongeveer de helft van een vergelijkbaar product en de actie liep slechts enkele dagen. Dell heeft wel geprobeerd er onderuit te geraken (verkoop met verlies) maar dat bracht te veel slechte reklame voor hun en uiteindelijk was de prijs wel laag maar niet "duidelijk fout".

                    steven
                    EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                    EOS 10 Glas 28-105 70-210

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verkeerde foto...?

                      In de VS heeft Dell een anderhalf jaar terug ook een foefje gehad met de prijs van de Canon 70-200/2.8IS. Die had de prijs gekregen van dezelfde lens zonder IS... En ze hebben ze dus allemaal mogen uitleveren voor die prijs
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verkeerde foto...?

                        En ik heb 2 jaar terug bij Dell België een laptop gekocht waarbij het wel erg goedkoop was om RAM geheugen uit te breiden. Nadien hebben ze van de ene dag op de andere die upgrade met meer dan 200€ verhoogd .

                        P.S. en dit was geen actie, de HD werd al gratis met 10Gb uitgebreid.
                        Last edited by vermeulen; 16 maart 2005, 21:14.
                        http://www.jvermeulen.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verkeerde foto...?

                          Ik heb een aantal jaren geleden gehoord van een meubelzaak bij ons in de buurt dat er een zitbank-ensemble in de etalage stond met de slogan "voor een appel en een ei" erbij.

                          Een man is letterlijk met een appel en een ei binnen gelopen met de vermelding dat ie voor het "salon " kwam...

                          Hij heeft , na het winnen van een rechtzaak, dan ook de zitbanken gekregen voor die "prijs"...

                          Comment

                          Working...
                          X