Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-300 f/4.5-5.6 Nikkor op D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-300 f/4.5-5.6 Nikkor op D70

    Hallo allemaal,

    zoals zovele d70 bezitters ben ik aant uitkijken naar een lens met een groter bereik dan de standaard kitlens die er op zit. Nu heb ik dit forum eens doorgenomen en overal zie ik: de 70-300 van Nikon niet nemen. Maar kan er mij eens iemand uitleggen waarom niet????( in eenvoudige taal als het kan)
    Ik zie veel D70 bezitters hier met een Sigma 70-300, waarvan mijn dealer zegt dat ie niet zo "stevig" is als pakweg de nikon lens. Zo wordt het natuurlijk moeilijk. En de 70-200 f/2.8 Nikon met stabilisatie aan 2456€ vind ik toch wel wat veel van het goeie voor een gemiddelde amateur.

    Tx voor de reakties en sry om nog eens dit onderwerp op te rakelen, er is al veel over geschreven, maar ik vind niet echt wat ik zoek.

    Greetings

  • #2
    Re: 70-300 f/4.5-5.6 Nikkor op D70

    De Nikon 70-300 is geen hoogvlieger, maar voor het geld zeker geen slechte lens... De kritieken spreken meestal wel voor een eerder middelmatige beeldkwaliteit, maar dat is heel persoonlijk en hangt vooral af van wat je van een lens verwacht.
    Als ik zou moeten kiezen, zou ikzelf wel voor de Sigma 70-300 gaan (laatste variant), omdat ik de beeldkwaliteit toch net wat beter vind. Over deze laatste is hier al veel geschreven...

    Als je toch net dat stapje meer wil, maar niet naar de door jou aangehaalde lens je centen wil uitgeven, kijk dan even naar de Sigma 70-200/2.8. Een keigoede lens, niet al te goedkoop maar heel veel lens voor het geld (én lichtsterk...). Ook deze komt hier regelmatig aan bod...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: 70-300 f/4.5-5.6 Nikkor op D70

      Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan
      Hallo allemaal,

      . En de 70-200 f/2.8 Nikon met stabilisatie aan 2456€ vind ik toch wel wat veel van het goeie voor een gemiddelde amateur.

      Greetings
      hieruit kan ik opmaken dat je nog niet lang op het forum bent en dat je de online shops nog niet kent en nog steeds bij je handelaar op de hoek blijft kopen.
      ====> niet doen dus

      www.cornevaniperen.com is mijn lenzen boer en lees maar na op dit forum die heeft een uitstekende reputatie.
      daar zal je zien dat de 70-200 VR 1519 kost das dus 1000 euro minder.


      kijjk eens naar de nikkor 80-200 die kost rond de 800 euro

      de 70-300 is een goeie lens als je in volle zon staat en je f kunt dicht draaien naar 6 of hoger

      Comment


      • #4
        Re: 70-300 f/4.5-5.6 Nikkor op D70

        Je moet die 70-200 VR f/2.8 natuurlijk niet in België kopen
        In Nederland kost deze maar 1500 eurokes, das al heel wat minder.

        Comment


        • #5
          Re: 70-300 f/4.5-5.6 Nikkor op D70

          Bedankt voor de hulp, na eens naar de prijzen van aangehaalde online shop gekeken te hebben zal mijn dealer op de hoek aan mij niet veel meer verdienen.

          Comment


          • #6
            Re: 70-300 f/4.5-5.6 Nikkor op D70

            Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan
            Bedankt voor de hulp, na eens naar de prijzen van aangehaalde online shop gekeken te hebben zal mijn dealer op de hoek aan mij niet veel meer verdienen.
            ik ken dat gevoel... als ik een Nikkor 50mm 1.8 zou willen kopen bij Corné kost die mij 99euro... bij de lokale dealer is de basisprijs 189 euro
            https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

            Comment

            Working...
            X