Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze

    Ik zit met een verscheurende keuze.

    Wat moet ik doen?
    Ofwel een 300D met kitlens met de sigma 50-500
    ofwel een 20D met de Canon 75-300 en kitlens

    Deze setup moet dienen om outdoor rallysport en autosport te fotograferen alsook natuurshots
    een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

  • #2
    Re: keuze

    Misschien een 350D met 50-500?

    Mijn insziens zal de 20D de snelste autofocus hebben, maar dan moet je wel een lens hebben die daar gebruik van maakt, en dat is de 75-300 nu net niet...
    De 300D vind ik dan (zonder hack) weer wat lastiger om snelle actiefoto's te maken... Dus als het budgetair is zou ik nog net dat beetje wachten op de 350D en die combineren met de 50-500. Die lens heeft ook niet de snelste AF, maar is wel bruikbaar en ook nog de beste om natuurfoto's te maken (tov 75-300)...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: keuze

      Geen 300D Duur fisher price! Ga voor een 20d. Veel meer instelmogelijkheden en veel steviger! Je gaat wel kwaliteit behalen met een 300d maar de snelheid !

      Grtz Kurt
      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
      http://www.racenews.be

      Comment


      • #4
        Re: keuze

        Wacht gewoon even op de 350D , of koop je een tweedehandse 10D met een 80-400 OS van sigma
        http://www.dullaert.net

        Comment


        • #5
          Re: keuze

          Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
          Wacht gewoon even op de 350D , of koop je een tweedehandse 10D met een 80-400 OS van sigma
          Dat wachten op een 350D of een tweedehandse 10D lijkt me een goed idee, maar de 80-400 OS wordt bijna overal negatief beoordeeld i.v.m met zijn trage AF.
          Voor natuurschots mss wel een goede oplossing maar voor outdoor rallysport en autosport te fotograferen, toch iets te langzaan denk ik.

          Geert
          BD0316BE
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: keuze

            Hele moeilijke keuze, maar als je moet kiezen ga dan voor de betere lens. Die body vervang je eerder dan de lens.

            Als het kan (budgetair en qua tijd) wacht dan op de 350D zoals al gezegd. Die heeft wat meer mogelijkheden en minder ruis. Dat kan wel eens de doorslag geven.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: keuze

              Iemand die ervaring heeft met deze lens in combinatie met autosport? Is deze lens te traag hiervoor, of niet?

              De Nikon tegenhanger, 80-400 VR, is ook geen AF-S lens, maar is ze sneller dan de Sigma? Iemand ervaring met beide lenzen?



              Oorspronkelijk geplaatst door CompaCta
              Dat wachten op een 350D of een tweedehandse 10D lijkt me een goed idee, maar de 80-400 OS wordt bijna overal negatief beoordeeld i.v.m met zijn trage AF.
              Voor natuurschots mss wel een goede oplossing maar voor outdoor rallysport en autosport te fotograferen, toch iets te langzaan denk ik.

              Geert
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment

              Working...
              X