Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

    Ben vandaag op ander forum deze rare melding tegengekomen:

    hallo,

    Ik moest vandaag een zogezegde shoot doen voor (met) Metamorfose Agency, tot mijn grote verrassing was het blijkbaar een echte amateur, met een klein digitaal toestel achteraan een gebouw in een industriepark!
    Ik weet niet of er iemand ervaring heeft met hun, of mss iets gehoord, maar ik ben het daar afgestapt hoor!

    graag jullie mening!


    groetjes
    Carole
    Ben daarom eens naar deze site gaan kijken van metamorfose agency.

    Jawadde

    [Quote van op de website:]

    Voor beginnende of ervaren modellen bieden wij de mogelijkheid om een digitaal portfolio te laten ontwikkelen:

    *een cd-fotoboek, kostprijs 80 EUR (20 digitale foto's op cd rom)

    *een cd-fotoboek, kostprijs 150 EUR (40 digitale foto's op cd rom)

    [end quote]


    Tja..... prijzen zijn ook nie mis he
    Daarvoor wil ik het ook wel doen zulle

    Is voor mij natuurlijk gemakkelijk om iemand af te breken, maar ben die website eens weest bekijken:
    - site steekt wel goed ineen en oogt wel professioneel
    - langs andere kant foto's zijn heel pover van kwaliteit
    - heb een heel sterk vermoeden dat niet alle foto's van persoon of van bedrijf zijn ( of zouden met verschillende fotografen moeten werken.)

    Ik vind daar foto's terug van:
    * http://www.mypictureart.com
    * LOST FOCUS fotography
    * Raymond Janssen
    * ADVERSUS - www.adversus.nl
    * ROBERT AARDENBURG fotografie
    * FOTO BY GRACE
    * Copyright by BTE
    * Copyright www.keyframe-inc.cjb.net
    * Copyright www.arrakis-oostende.com
    * www.di-fausto.com
    * Noel Konings
    * Pieter De Corte
    * www.bm-fotoart.tk
    * Patrick Lebeda
    * Sylvie Huybrechts ( staat er nie op maar ken die foto )
    * Mich Verbelen
    * Rikkes Vos
    * Artografie Moerman Luc
    * Enz, enz....

    Ik heb hier sterk het vermoeden dat we hier te maken hebben met een foefelaarken ipv. een agentschap ( kan natuurlijk mis zijn he )
    Denk niet dat ze in ieder geval de toestemming gekregen hebben van al die fotografen om hun foto's te mogen gebruiken.

    Ik speel dit in ieder geval door op verschillende forums.
    Last edited by zunoel; 19 oktober 2010, 07:33.
    Groeten, Gino
    http://www.e-designstudio.be

  • #2
    Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

    Ik ken het niet ..

    Maar het is steeds oppassen geblazen, het is een wereldje dat natuurlijk tot de verbeelding spreekt en mogelijk ook duistere figuren aantrekken met minder goede bedoelingen en kwaliteit, wat niet wil zeggen dat betrokken site zo is!.

    Veel gezond verstand van geintereseerden kan al véél oplossen.
    En een reputatie opbouwen doe je niet in 1.2.3... dat kost jaaaren!

    Carole heeft dan ook gedaan wat het beste leek!

    Comment


    • #3
      Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

      Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
      Carole heeft dan ook gedaan wat het beste leek!
      You missed the point hier wel he !!!

      Het gaat er mij nie zozeer om wat Carole er meegemaakt heeft, het gaat er mij om dat die vent / organisatie foto's gebruikt van anderen voor eigen gebruik / misbruik. ( en da zonder toestemming )
      Of mag da zomaar ineens ???
      Groeten, Gino
      http://www.e-designstudio.be

      Comment


      • #4
        Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

        Het is even afwachten tot één der fotografen hier zijn werk herkend. Het is niet onmogelijk dat de vermelde fotografen in opdracht van Metamorfose-agency gewerkt hebben.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
          Het is even afwachten tot één der fotografen hier zijn werk herkend. Het is niet onmogelijk dat de vermelde fotografen in opdracht van Metamorfose-agency gewerkt hebben.
          Ook ik herken er enkele van mijn foto's onder terug onder andere "Ellen" .
          In geen geval werden deze beelden alsook de anderen door metamorfose gemaakt. Herken ook wel de foto's van collega fotografen ertussen.
          Persoonlijk denk ik dat het hier gaat om de foto's die de modellen opgestuurd hebben naar Metamorfose en dit zonder vermelding van de naam van de fotograaf.
          Natuurlijk heeft Metamorfose niet zomaar het recht om de foto's te plaatsen maar volledigheidshalve moet ik toch zeggen dat de modellen dikwijls , heel dikwijls hierin ook niet vrijuit gaan.
          Foto's die wij te goeder trouw snel na een shoot doormailen om hun nieuwsgierigheid te bevredigen worden dikwijls doorgespeeld zonder naam van de maker aan zogenaamde agentschappen en dan gebeurt er dit.

          Comment


          • #6
            Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

            Hi,

            Ik heb één foto van mijzelf herkend maar deze organisatie of site ken ik niet. Nu heeft het model dat op de foto staat een overeenkomst waarin staat dat zij de foto's kan gebruiken voor persoonlijke promotie dus al zij zich heeft opgegeven is er niets aan de hand wat dat betreft (zal haar dat eens vragen).

            Wat ik wel opvallend vindt is dat een organisatie die niet eens een eigen domein heeft maar een pandora homepage (http://users.pandora.be/metamorfose-agency/) een enorm bestand aan modellen heeft.

            vreemd, maar het zou kunnen.

            groeten

            Comment


            • #7
              Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

              Oorspronkelijk geplaatst door robert62
              Wat ik wel opvallend vindt is dat een organisatie die niet eens een eigen domein heeft maar een pandora homepage (http://users.pandora.be/metamorfose-agency/) een enorm bestand aan modellen heeft.
              Is niet moeilijk zo he. Die site staat vol met foto's die ingescand zijn uit magazines ook.
              + ondertussen ben ik al van verschillende fotografen te weten gekomen dat zij zeker geen toestemming gegeven hebben om hun foto's te gebruiken.
              Modellen mogen zichzelf wel promoten met foto's ( waarvoor dienen ze anders ), maar hier is het wel die organisatie die zichzelf promoot.
              Worden deze foto's gebruikt dan moet er toch minstens vermelding gemaakt worden naar originele fotograaf.

              Ze geven zich uit alsof ze een grote organisatie zijn, hoewel dat zo niet is.
              Zou een zekere Benny Van Belle zijn ( da zal den dienen geweest zijn met zijn klein compacttoestelletje waarschijnlijk )

              Moest ik in jullie plaats zijn ( is nie zo ) was er al een mailtje vertrokken naar SOFAM.

              [sarcasme]
              Ga beetje verder doen nu. Ben hier wa foto's uit den playboy aan het inscannen van Pamela Anderson om op mijn site te plaatsen ( die ken ik namelijk goed en is eentje uit MIJN modellenbestand he )
              Als je wil kan je die via mij boeken ook
              [/sarcasme]
              Groeten, Gino
              http://www.e-designstudio.be

              Comment


              • #8
                Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                Oorspronkelijk geplaatst door robert62
                Hi,

                Ik heb één foto van mijzelf herkend maar deze organisatie of site ken ik niet. Nu heeft het model dat op de foto staat een overeenkomst waarin staat dat zij de foto's kan gebruiken voor persoonlijke promotie dus al zij zich heeft opgegeven is er niets aan de hand wat dat betreft (zal haar dat eens vragen).
                Het is niet omdat er een dergelijke overeenkomst is, dat het copyright komt te vervallen, dat hoort nog altijd jou toe. In dit geval kan ze de foto wel verspreiden, mits vermelding van ©

                Comment


                • #9
                  Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                  Het is niet omdat er een dergelijke overeenkomst is, dat het copyright komt te vervallen, dat hoort nog altijd jou toe. In dit geval kan ze de foto wel verspreiden, mits vermelding van ©
                  Klopt helemaal maar op de betreffende foto staat (toevallig) mijn naam dus dat is in principe geregeld. Maar ik ben er zeker van dat als die naam er niet op stond zij niet voor naamsvermelding zouden hebben gezorgd.

                  Het blijft een vreemde zaak.

                  groeten
                  Last edited by robert62; 13 maart 2005, 20:36.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                    Hallo,

                    u zegt: iedereen lezen! Wel, dan mag het agentschap ook zelf antwoorden.
                    De reactie van Carole is niet door haarzelf geplaatst, want ze is Franstalig.
                    Het klopt dat ik haar heb trachten te fotograferen, maar als ze niet tevreden was, zijn er andere manieren om dit te uiten. Ik denk dat er heel veel fotografen zijn die met een compact toestel die op een industriële locatie werken. Wellicht ontbrak de glitter en glamour een beetje, die ze gewoon is van in een studio. What ever...

                    Over de andere reacties kan ik kort zijn: wij laten als agentschap toe dat modellen hun eigen foto's gebruiken die ze hebben laten maken bij fotografen die niet tot ons vast netwerk behoren. Zolang de kwaliteit meer goed is. Waarom zouden we hen verplichten om nog extra kosten te maken voor foto's? De bedoeling is hiermee het model te promoten via de site, niet meer of minder. Zo komen ze sneller aan werk, dat is het opzet van een portfolio.
                    Indien het model de naam van de fotograaf doorstuurt, dan plaatsen we deze steeds bij de desbetreffende foto. Indien u als fotograaf een foto zou opmerken waarbij uw naam niet staat vermeld, dan mag u dat steeds doormailen en dan doen we de aanpassing.

                    groeten,
                    Benny

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE



                      Kijk eens naar de datum van het bericht voor het jouwe
                      PS. Ik wou dat ik het kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                        weet ik, maar beter laat dan nooit

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                          van een late reactie gesproken ...

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                            Zeer Geachte Heer Benny :

                            Ik kan het model (Carole) geen ongelijk geven : U zegt het ontbrak haar aan de glitter en de glamour - ja ik ken deze uitdrukking.
                            Als ik op locatie ga - waar dan ook sleep ik mee : Een Nikon F4 met 3 lenzen;
                            Een aluminium kist van 90 x 30 x 60 cm, inhoudende 3 studioflitsers met statieven, een sinusomvormer, een softbox, parapluies, kleurfilters, een Vanguard statief; verder een 1 kVa generator, 100 meter kabel en verder nog het e.e.e. plus dan mijn digitale uitrusting in een B&W Outdoorcase.
                            En dat al garandeert nog geen goede opnames.

                            En U komt met een compact?
                            Een foto is slechts een deel van een seconde

                            Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kan dit zomaar ? Of is dit zware inbreuk - IEDEREEN LEZEN HE

                              Als webmaster van de site buscemi.be krijg ik ook regelmatig foto's van de artiest om op zijn webspace te plaatsen, echter telkens met vermelding van de fotograaf, tenzij het eigen makelijk is of een vrijwilliger ter plekke die kiekte en geen copyright-vermelding wilde.

                              Dus, of die modellen nu het recht hebben op het gebruik van hun eigen foto's, afhankelijk van de overeenkomst met de fotograaf, de copyrightsvermelding zou erbij moeten.

                              Maar goed, wie weet knipt dat 'agentschap' er die misschien nog wel af ook.
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

                              Comment

                              Working...
                              X