Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen?

    Hallo,
    Ik ben de bezitter van een Canon Powershot G5. Ik zou nu een bijkomende lens willen aanschaffen die het toelaat om vb. in grote zalen bij concerten foto"s te maken van op verre afstand want de zoomfunctie van het toestel zelf is hiervoor veel te beperkt. Graag tips. Is een externe flits eveneens nodig om voldoende belichting te hebben want op dat gebied heeft mijn toestel mij erg ontgoocheld.

  • #2
    Re: Welke lenzen?

    Aparte opzetlenzen kun je vinden bij Lensmate.

    De flits is inderdaad niet sterk. Wil je een betere flits kun je kijken naar een EX-420 of een EX-550 van Canon of een Sigma flits. Let wel op met de laatste dat ze niet allemaal compatibel zijn !
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen?

      Het toestel is gewoon niet geschikt voor dergelijke fotografie, de lens die je zou nodig hebben is niet verkrijgbaar in voorzetlenzen. Ook flitsen is uit den boze bij concertfotografie. Om met een beetje kans op succes behoorlijke beelden te maken van dergelijke evenementen heb je een DSLR nodig en een lichtsterke lens, en dan werk je nog op een gevoeligheid van 800 tot 1600 ISO en héél dikwijls op volle opening F2.8 . Momenteel is de EOS 350 D in opkomst of de 20D die is er al iets langer. Dit zijn toestellen die dit haalbaar maken en daarop dan een zoomlens 70-200 F2.8. Dan kom je al aardig in de buurt.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment

      Working...
      X