Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70, welk objectief in theateromgeving?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70, welk objectief in theateromgeving?

    hallo, een tijdje terug kocht ik een D70 met 18-70 objectief (kit). Heel tevreden van. Ik ben echter sinds enkele maanden actief in theateromgeving en daar heb ik reeds de toorn van een regisseur op m'n nek gehaald. Kort: van flitsen houden ze daar echt niet.

    Kan iemand mij vertellen wat ik best aankoop om degelijke foto's te maken die eventueel nadien ook nog kunnen uitvergroot worden? Ik vrees dat we maar met een beperkt budget zitten dus voorstellen van 4000 EURO en dergelijke kunnen niet. In de winkel kreeg ik een voorstel om een telezoom 70-300 van Tamron of Nikon te nemen. Wat met de Nikon 180 f/2.8D?

    Hartelijk dank!

  • #2
    Re: D70, welk objectief in theateromgeving?

    Die 70-300 zou ik zeker niet nemen. De 180 f/2.8 of indien je niet zoveel tele nodig hebt: de 85mm f/1.8 (is de helft goedkoper) Indien je een zoom wilt: 80-200mm f/2.8 van Nikon of de 70-200mm van Sigma, die zitten beide rond de 1000€

    Comment


    • #3
      Re: D70, welk objectief in theateromgeving?

      Afhankelijk van je budget en hoeveel je wenst in te kunnen zoomen, zeg dat eerst eens.
      == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

      Comment


      • #4
        Re: D70, welk objectief in theateromgeving?

        ik zou voor de 85 f1.4 gaan prachtig objectief en ook zeer lichtsterk anderzijds voor de duurdere maar wel als voordeel de vr functie de 70-200 af-s vr 2.8
        Last edited by rikketik; 12 maart 2005, 14:06.

        Comment


        • #5
          Re: D70, welk objectief in theateromgeving?

          Waarom niet een ex sigma 80-400mm - 4.5-5.6 optical stabilizer
          ik doe het al +/- 1 jaar bij verschillende musicals/ballet optreden-zeer mooie expresie's

          Comment


          • #6
            Re: D70, welk objectief in theateromgeving?

            Zou voor de Nikon 70-200 afs 2.8 VR gaan. Dit is dus wel een top zoomlens die je kan vinden rond de 1500€. Als ik voor de 85 mm ga zou ik ook de 1.4 nemen, wel dubbele van de prijs van de 1.8, maar weeral top !

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: D70, welk objectief in theateromgeving?

              zeker naar de lichtsterkte kijken

              Comment


              • #8
                Re: D70, welk objectief in theateromgeving?

                allemaal bedankt voor de snelle reacties!

                Comment

                Working...
                X