Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Flash EF-500DG super werkt niet op een EOS 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma Flash EF-500DG super werkt niet op een EOS 300D

    Hetvolgende is vastgesteld.
    Wanneer een Sigma flash type EF-500DG super gebruikt wordt op een Canon EOS 300D , dan zijn alle foto's onderbelicht.
    Test met de verschillende programma's die ingesteld kunnen worden op de EOS 300D geven geen oplossing.
    Flash gaat af, maar de beelden zijn onderbelicht.
    Waarschijnlik is er iets mis met de synchronizatie tussen de flash en de body.
    Zijn er nog mensen die met dit probleem geconfronteerd werden ?
    Enige oplossing? Firmware update?
    Last edited by TVL; 10 maart 2005, 12:09.

  • #2
    Re: Sigma Flash EF-500DG super werkt niet op een EOS 300D

    exposure compensation op +1 of +2 zetten. Staat er soms een omni-bounce op je flash, of richt je je flash naar boven?

    Comment


    • #3
      Re: Sigma Flash EF-500DG super werkt niet op een EOS 300D

      Ik gebruik die Flash op Nikon; en daar zijn de foto's ook onderbelicht( van Nikon is dat gekend)
      Indien ik daarna het niveau wat bijregel is er niets meer van te merken

      Comment


      • #4
        Re: Sigma Flash EF-500DG super werkt niet op een EOS 300D

        Oorspronkelijk geplaatst door TVL
        Hetvolgende is vastgesteld.
        Wanneer een Sigma flash type EF-500DG super gebruikt wordt op een Canon EOS 300D , dan zijn alle foto's onderbelicht.
        Test met de verschillende programma's die ingesteld kunnen worden op de EOS 300D geven geen oplossing.
        Flash gaat af, maar de beelden zijn onderbelicht.
        Waarschijnlik is er iets mis met de synchronizatie tussen de flash en de body.
        Zijn er nog mensen die met dit probleem geconfronteerd werden ?
        Enige oplossing? Firmware update?
        Ik heb dit probleem op mijn 10D met m'n Sigma.
        Deze flitsers zijn niet gesyncroniseerd voor de nieuwe reeks digi-toestellen
        Dan maar handmatig hé

        Yvan
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

        Comment


        • #5
          Re: Sigma Flash EF-500DG super werkt niet op een EOS 300D

          Ik dacht dat de Sigma's nu ook in een Dg Super II versie verkrijgbaar zijn...volledig copatibel met de ETTL van van de "grote" merken...?

          Comment


          • #6
            Re: Sigma Flash EF-500DG super werkt niet op een EOS 300D

            Ik heb dezelfde combinatie als TVL hierboven vernoemd. In het begin had ik ook af en toe een donkere foto en nog steeds vraag ik me af wat hier de oorzaak van was. Verleden tijd want ik gebruik sinds kort 2300mAh van GP (de 1800mAh zijn voor de kinderen hun speelgoed ) . Of dit nu de oorzaak was weet ik niet maar ik heb sindsdien geen foto meer gehad waar ik me bij afvroeg : dekke toch,wat is hier weer mis gegaan ?
            Als ik toch nog es een reeks donkere foto's heb zal ik iets laten weten.
            ooit ... .

            Comment

            Working...
            X