Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

80-400 niko/sigma, gebruikerservaring.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 80-400 niko/sigma, gebruikerservaring.

    ik zoek mensen die deze lens zelf hebben en er iets over kunnen vertellen.
    in de limiet mag je natuurlijk ook iets komen vertellen als je er een paar keer mee gewerkt hebt.

    ik ben nu al geruime tijd aan het zoeken naar een 300/400mm.
    VR toestanden waren aanvankelijk niet nodig maar het lijkt me nu wel wat.

    de combo 70-200 + TC is al veel aangehaald geweest maar deze vertrouw ik enerzijds niet en anderzijds vind ik em te duur voor wat ik ermee doe.

    dus mensen met de 80-400 laat eens van jullie horen, laat eens zien welke fotos je ermee genomen hebt en vooral: hoe voel je je bij deze lens. is de AF echt veel te traag of is dit mooi bij te sturen met de manualoverwrite?
    is de lens nog scherp genoeg op volle zoom?
    is het bevoorbeeld mogelijk een vliegtuig te trekken bij het landen of opstijgen?
    werkt die VR of OS goed, of zet je em beter af?
    bij vele reviews lees ik (en hoor ik van mede reviewlezers) dat de lens scherpte verliest op full zoom.

    btw: negatieve gebruikservaringen zijn meer dan welkom...de bedoeling is niets op te hemelen maar eerder een reëel beeld te krijgen
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: 80-400 niko/sigma, gebruikerservaring.

    Hi Parakiet...
    Zelf heb ik al lange tijd de nikon 80-400VR. Ik vind het een heerlijke lens als ik wandelend aan het fotograferen ben. 5x zoom en VR in een niet te zwaar design zijn voor mij de grote voordelen. Vaak neem ik een canon 500D en een kitlens mee om met een lichte tas toch behoorlijk uit de voeten te kunnen.
    De lens is voor mij scherp genoeg, hoewel niet zo scherp als bv de nikon 80-200/2.8 of de sigma 70-200/2.8... De VR is niet iets om uit te zetten want mijn ervaring is dat hij wel degelijk z'n werk doet en dan met name natuurlijk als je wat minder licht voorhanden hebt. De foto's op 400mm vindt ik meer acceptabel dan een 70-200/2.8 met 2x converter, en het constant tussenzetten van zo'n converter vind ik uiterst onplezierig.
    Moet wel zeggen dat ik op het telebereik de lens altijd probeer dicht te schroeven naar F8-F13.
    hier wat links naar foto's genomen met de 80-400. Uiteraard bekijk je dan de verkleinde en gecomprimeerde jpg-versies...







    groetjes Edwin
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: 80-400 niko/sigma, gebruikerservaring.

      Ik zie dat je van vilvoorde bent. Als je ze graag eens probeert, wil ik een dezer weekends wel eens naar zaventem komen, om de lens daar in de praktijk te testen (door jou te laten testen).

      Ik ben er vreselijk tevreden van. Mijn ideale wandel lens, past met camera juist in een kleinere tas (spijtig dat mijn 24-120 vr niet meer meekan).. en weegt niet door, zoals de bigma. Deze lens gaat dus altijd mee.

      Eens benieuwd voor deze lens op de airshows, komende zomer.
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: 80-400 niko/sigma, gebruikerservaring.

        bedankt voor de reacties tot nu toe.

        jdm, momenteel hou ik de weekends open voor die inkoopactie, mss later.


        géén andere gebruikers die er wat over te vertellen hebben?
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: 80-400 niko/sigma, gebruikerservaring.

          De AF-80-400 VR is voor mij een prima lens.
          Ik gebruik hem ca.2 jaar veel al voor vliegtuigfotografie, geen enkel probleem.
          Alleen vind ik het draaien voor het in of uitzomen zwaar gaan.
          De autofocus is wat traag ten opzichten van de AF-S maar niet hinderlijk.

          Comment


          • #6
            Re: 80-400 niko/sigma, gebruikerservaring.

            oh! die is meesterlijk!
            foto als spiegel of als venster?

            Comment

            Working...
            X