Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf of camerafreak?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograaf of camerafreak?

    Ik zal er misschien mee tegen zere schenen stampen! ....
    De knuppel in het hoenderhok werpen... het zij maar zo...
    maar het is een waarheid als een koe!

  • #2
    Re: Fotograaf of camerafreak?

    Carola,

    Den Teddy was je een paar uurtjes voor ( tja, 't is lastig om de mod's te verslaan )

    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=67672


    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #3
      Re: Fotograaf of camerafreak?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jo
      Carola,
      Den Teddy was je een paar uurtjes voor ( tja, 't is lastig om de mod's te verslaan )
      Jo(han)
      Weet ik! maar ik wou expliciet dit artikel/deze discussie onder ogen brengen!

      Comment


      • #4
        Re: Fotograaf of camerafreak?

        Carola, ik spring samen met jou , deze fotograaf...en de knuppel, in het hoenderhok

        enkele jaren geleden maakte ik met mijn point 'n shootje (HP photosmart 315) ook meerdere foto's die deze stelling bewijzen
        ben het er dus volmondig mee eens !!

        groetjes, Nina
        trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
        Member of the Han Fan Clan
        http://ninasgallery.fotopic.net
        http://ninas--tutorials.fotopic.net

        Comment


        • #5
          Re: Fotograaf of camerafreak?

          Ah leuk artikel.

          Probleem is dat fotograaf zijn veel minder gemakkelijk is he.
          Ik ben mij er pijnlijk van bewust dat ik veel meer van camera's weet dan dat ik de creativiteit bezit om prachtfoto's te maken. Als ik dat nou eens kon kopen maar ik kan het in geen enkele catalogus terugvinden

          Komt er nog bij dat het heel moeilijk is om je eigen gevoelens over een foto opzij te zetten en de foto te beoordelen los van de emoties die er voor jou aan verbonden zijn.

          Maar ik denk niet dat je tegen veel schenen gaat stampen hoor. Ik denk dat de meesten hier er zich wel bewust van zijn.

          En yep ook ik heb mijn beste foto's gemaakt met de minste camera's die ik gehad heb maar dat wil ook niets zeggen want ik ben nu ook niet creatiever als je mij een slechte camera geeft.

          Comment


          • #6
            Re: Fotograaf of camerafreak?

            Geen zere schenen hoor ben het helemaal eens met de stelling, probleem is alléén om die creativiteit te vinden en om te zetten naar mooie/indrukwekkende/emotievolle foto's

            'k ben maar een simpele techneut
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: Fotograaf of camerafreak?

              [Vergeet de pixels, vergeet de ruis, laat een foto inwerken op je gevoel. Kijk, voel en ...boem..., dát is wat de foto bedoelt. Pas als de techniek daarbij hindert kan je stellen dat de foto technisch minder is maar vergeet nooit dat sommige emoties ook met slechte techniek goed overko­men. Wordt fotograaf, geen camerafreak, dan begrijp je wat andere mensen je willen zeggen met hun foto's...]

              Bedoeling is wél dat er emoties inzitten lees ik zo.
              Soms zie ik noch techniek, noch emoties.
              Een daar nijpt nu juist het schoentje: emoties zijn subjectief, wat de ene aanspreekt zal de andere niet aanspreken.
              Als de fotograaf een beeld vastlegt, dan doet hij dat (meestal) niet zomaar, steeds gaat dat met emoties gepaard, dus vanuit dit opzicht zijn àlle foto's waardevol.
              Maar toch meen ik dat ook de kijker zijn rechten heeft. Het is m.i. ook zijn goed recht om een foto (los van alle techniek) minder goed te vinden. Als de foto bij hem géén of andere emoties oproept dan dat de fotograaf bedoelde, dan is dat maar zo en dan mag hij van mij dat zeggen ook nog.
              Toch vind ik het een heel goed en waardevol artikel.
              I'll keep it in mind !

              Comment


              • #8
                Re: Fotograaf of camerafreak?

                Een heel mooi artikel... Stemt wel tot nadenken. Ik heb net in een andere thread gekeken of die sneeuw nu wel wit of blauw of rozig was.... Pure techniek, en had niks met de foto te maken... Ik denk dat het beste ergens tussen de twee zit. (wat meestal het geval is...)
                natwork.be

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograaf of camerafreak?

                  Ter informatie, kijk hier eens :

                  Foto van bedoelde fotograaf met commentaar van anderen.
                  Lijkt mij dat hij ook op een forum zit waar vooral technische commentaar gegeven wordt.
                  Bijkomend, tussendoor geeft hij info over hoe hij de foto gemaakt heeft: lijkt me helemaal geen "kijk, voel en ... boem".
                  Iedereen maakt dus blijkbaar eens foto's, dan zus en dan zo

                  Comment

                  Working...
                  X