Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta lenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta lenzen ?

    Na weken van wikken en afwegen ben ik er nog niet uit ... ik wil me een DSLR kopen maar iedere keer dat ik een "definitieve" keuze maak lees ik wel iets dat me weer doet afzien van mijn beslissing (klinkt velen bekend ? ).
    Zowel D70 als 20D zijn gekeurd en goed bevonden en lenskeuze daar ben ik ook bijna uit, 't is nog afwegen of ik de meerkost aan de Canon wil spenderen .
    Echter nu heb ik mijn oog weer laten vallen op de Minolta 7D en die lijkt me ook wel prima. Voordeel is dat ik bv. de batterijen van mijn A1 kan blijven gebruiken (ik neem steeds een reservebatterij mee) en de goedkopere lenzen omdat de antishake in het toestel zit (zoals op o.a. de A1).

    Maar ... is dat echt zo, die goedkopere lenzen ? Moet ik echt alle fotowinkels afschuimen om tweedehandslenzen te vinden ? Waar is er een uitgebreide keuze te vinden is aan Minolta materiaal ? Via het internet is er wel een beperkt aanbod te vinden maar dat is dan meestal een eind rijden ofwel moet je de analoge camera er bij nemen.
    En, welke range van lenzen zijn er bruikbaar of beschikbaar, ik wil me vooral op macro- maar ook op natuurfotografie toeleggen (krachtig zoombereik, zeg maar 500mm of meer).
    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

  • #2
    Re: Minolta lenzen ?

    Hi,

    Kan je niet al te veel raad geven voor 2de hands lenzen van Minolta, er zijn Fotobeurzen, en winkels (oa Jezusstraat Antwerpen).enz...

    Maar 1 element dat misschien een rol kan spelen.

    Ik had vroeger ook een A1 (zeer tevreden) en nu een 20D.
    Afgezien van alle andere verschillen (zie "10.000" internet artikels) viel mij meteen het volgende op.

    Op een shoot van 1 dag was mijn Minolta A1 batterij op, en aan het eind vd. dag moest ik een nieuwe steken.

    Die batterij van de 20D gaat in verhouding DAGEN mee. (Aan mijn shootritme dat hetzelfde is gebleven)

    Ik stel mij de vraag of de 7D jouw A1 batterij niet gaat opvreten als het ware ?

    Misschien weet iemand anders dat. Maar je wil geen 5 batterijen meeslepen.

    DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Minolta lenzen ?

      1 accu, + 350 fotos met as aan.
      ik verkoop een 28-75 2.8 dr xi van tamron, een week of 2 oud, met minolta vatting, voor 300€
      En er zijn echt wel 2 de handsen te vinden. Beetje sjoppen, en je vind ze.
      Mail me maar eens voor meer info.
      ps, de 70-210 f4.0 in degelijk kwaliteit onder de 100€, een 24-85 f4 ook degelijk, 150€, een 28-135 ook ergens rond die prijs.
      Maar, kans is dat de markt van tweedehandslenzen terug oppakt met de d7.

      Comment


      • #4
        Re: Minolta lenzen ?

        @DPaul - nu je het zegt, die winkel in de Jezusstraat is me bekend, staat soms mooi materiaal in de vitrine
        Wat de batterij op de A1 betreft, stroomverbruik hangt af van de instellingen en hoe je het toestel gebruikt (ik schakel hem zelf nogal vlug uit). Ik kan zo toch langer dan een dag op 1 batterij werken maar uiteraard is dat moeilijk vergelijkbaar met iemand anders werkwijze.

        @Rudy, PM verstuurd.
        Die kans zit er idd in mocht de 7D populair worden.
        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

        Comment


        • #5
          Re: Minolta lenzen ?

          Beste Kartix, welke keuze je ook maakt het is je eigen keuze. Ieder heeft zijn voorkeur voor een merk en kiest soms uit ervaring met dat merk.
          Let wel gebruikte Minolta objectieven worden minder aangeboden dan Canon en Nikon die op dit moment de markt bepalen.
          De resultaten zijn van Minolta niet minder maar door het beperkte aanbod kan een bepaald type objectief duurder uitvallen. Voor Canon en Nikon zijn Sigma en Tamron gelijkwaardige gebruikte objectieven te koop.
          De batterijen van mijn Canon 20D gaan, in de battgrip, 2000 foto's mee.
          Een oplaadbare batterij kost ongeveer 15 euro voor de BP511.
          Op www.marktplaats.nl is een ruim aanbod van fotospullen.
          Succes met je aankoop.

          Comment

          Working...
          X