Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantie Costa Rica: extra lens+flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vakantie Costa Rica: extra lens+flitser

    Bon, met Pasen vertek ik dus voor twee weken naar Costa Rica. Ik bezit momenteel een Nikon D100 en ga van lenzen zeker mijn 80-400VR + 18-70DX meedoen. Verder zal de Ajuin-imagetank meegaan en tweemaal 1 GB CF.
    Tijdens de voorbije bijeenkomst is al snel gebleken dat het daar vooral fauna en flora tegen de sterren op gaat zijn en in de meest waanzinnige kleuren.
    Aangezien ik dus vooral in tropisch regenwoud zal zitten, had ik eraan gedacht om toch maar bijkomend een flitser aan te schaffen (de SB600) en een goeie macrolens (105 f/2.8D).
    Goede keuze? Over het merk alvast geen discussie: ik blijf bij Nikon.
    Nuttig om mijn statief mee te zeulen?
    Andere suggesties?
    Alvast bedankt!
    Website: http://www.d-eye.be

  • #2
    Re: Vakantie Costa Rica: extra lens+flitser

    Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
    Bon, met Pasen vertek ik dus voor twee weken naar Costa Rica. Ik bezit momenteel een Nikon D100 en ga van lenzen zeker mijn 80-400VR + 18-70DX meedoen. Verder zal de Ajuin-imagetank meegaan en tweemaal 1 GB CF.
    Tijdens de voorbije bijeenkomst is al snel gebleken dat het daar vooral fauna en flora tegen de sterren op gaat zijn en in de meest waanzinnige kleuren.
    Aangezien ik dus vooral in tropisch regenwoud zal zitten, had ik eraan gedacht om toch maar bijkomend een flitser aan te schaffen (de SB600) en een goeie macrolens (105 f/2.8D).
    Goede keuze? Over het merk alvast geen discussie: ik blijf bij Nikon.
    Nuttig om mijn statief mee te zeulen?
    Andere suggesties?
    Alvast bedankt!
    IK moet nog mee

    Serieus nu, zeker een macrolens en zeker een flitser meedoen, misschien zelfs een ringflits voor op de macro? Ook handig is een Better Beamer of Flash extender voor op uw flitser om te gebruiken als invulflits samen met uw 80-400. 't Regenwoud is donker!

    Gezien je niet elke maand naar het regenwoud gaat (ik toch niet) zou ik ook zorgen voor een back-up. Slechts één image tank vind ik echt een veel te groot risico.

    Comment


    • #3
      Re: Vakantie Costa Rica: extra lens+flitser

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
      Gezien je niet elke maand naar het regenwoud gaat (ik toch niet) zou ik ook zorgen voor een back-up. Slechts één image tank vind ik echt een veel te groot risico.
      dan kan je nooit weg he. alle, zijn toestel kan ook plots de geest geven. koop nog een d100 zou ik zeggen, er staat er een in 'aangeboden'. allez, zo kan je door blijven redeneren he.

      wel tof, er wordt gesproken van de ajuin-imagetank. loool. een tweede zou ook niet meer gaan bij mij aan te kopen, bestelling al doorgegeven...

      om maar even te zeggen dat die extra opslag toch echt wel vergezocht is....... je hebt een punt, het is uniek, maar je koopt toch ook geen tweede toestel he..... want als je eerste toestel kapot is, kan je niet eens iets doen met een imagetank

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Vakantie Costa Rica: extra lens+flitser

        Een waterdichte tas (stijl lowepro Dryzone) om alles in te steken en een voorraad silica gel zakjes...
        De Dryzone is is 1 van de eerste dingen die ik nog ga kopen (weet alleen nog niet welke. stevige investering voor een rugzak, maar als er 1 maal vocht in de camera komt wordt het ook een dure zaak....

        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Vakantie Costa Rica: extra lens+flitser

          Wat ga je doen, het tropisch regenwoud echt intrekken (dagen achtereen en slapen in een tent/hut) of kom je dagelijks steeds terug naar je hotelkamer?

          Dat is wel een enorm verschil, kom je steeds terug dan volstaat zeker uw uitrusting en de batt. kan je dan iedere dag opladen.

          Ik neem naar verre reizen steeds een 'gewone' usb kaartlezer mee + wat lege CD's, in geval de x-drive het laat afweten, kan ik alzo haast overal een CD laten branden, tegenwoordig hebben ze zelfs in de brousse PC's!

          Comment


          • #6
            Re: Vakantie Costa Rica: extra lens+flitser

            Ik kan geregeld de batterijen opladen (letterlijk en figuurlijk). Aan die kaartlezer/cd's had ik nog niet gedacht... Deze zijn niet te groot om mee te nemen en heb ondertussen gelezen dat je voor $1 een cd kunt laten branden op enkele plaatsen in de brousse
            Bedankt!
            Website: http://www.d-eye.be

            Comment


            • #7
              Re: Vakantie Costa Rica: extra lens+flitser

              Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
              ...maar je koopt toch ook geen tweede toestel he....
              Ik heb altijd minstens één extra toestel mee als BU, desnoods een analoog

              Comment

              Working...
              X