Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's maken in Thailand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's maken in Thailand

    Hallo,
    Binnen 14 dagen vertrek ik voor een 14-daagse rondreis door Noord Thailand,
    mijn toestel is een Canon G5.
    Zijn er speciale voorzorgen,die ik moet nemen voor het maken van foto's ginder,bij een toch wel hoge temperatuur,( +/- 35°)
    Alle tips zijn welkom.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Foto's maken in Thailand

    Het engie probleem dat je zou kunnen hebben is dat bij een te koud toestel (bijvoorbeeld hotelkamer) en daarna buitenlucht, het toestel "aandampt". Dit heeft vooral ook met de hoge luchtvochtigheid aldaar te maken. Het toestel is dan eventjes buiten strijd. Een half uurtje later (of zelfs sneller...) werkt het wel weer. De continue warmte op zich is geen enkel probleem.
    Thailand is een zeeer mooi land. Neem voldoende foto's en zorg voor voldoende opslag medium ! Vergeet ook die zonnecreme niet en de muggenmelk. Ik glijd off topic, maar je moet ALTIJD ingesmeerd rondlopen. Overdag tegen de zon (ja zelfs al is het bewolkt) en 's nachts tegen de beestjes. Als je het niet doet heb je gegarandeerd verbranding overdag of insectebeten 's nachts...

    Goede reis !

    Groeten,

    Nat.
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Re: Foto's maken in Thailand

      Toestel en jezelf niet in de zon (liggen)

      Thailand is ontstellend mooi en interesant om te fotograferen, uw grootste probleem zal opslag zijn en een te kort verblijf aldaar , een x-drive met 40 gig erop raad ik u wel ten zeerste aan.

      Sawasdee-ka!

      Comment


      • #4
        Re: Foto's maken in Thailand

        Oorspronkelijk geplaatst door Nat
        Het engie probleem dat je zou kunnen hebben is dat bij een te koud toestel (bijvoorbeeld hotelkamer) en daarna buitenlucht, het toestel "aandampt".
        In aanvulling: een plastic zak er omheen totdat'ie op de juiste temperatuur is helpt ook nog mee tegen condensvorming.

        voldoende opslag medium ! Vergeet ook die zonnecreme niet en de muggenmelk. Ik glijd off topic, maar je moet ALTIJD ingesmeerd rondlopen. Overdag tegen de zon (ja zelfs al is het bewolkt) en 's nachts tegen de beestjes. Als je het niet doet heb je gegarandeerd verbranding overdag of insectebeten 's nachts...
        Neem voor het fotograferen van die dunne handschoentjes mee of maak je handen schoon aan een handdoek voor je je camera aanpakt, want juist de middelen in zonnebrandcreme en sommige anti-muggen smeerseltjes hebben een vernietigende invloed op rubber en sommige kunststoffen (zit er wel rubber op zo'n G5?).

        Ik zou een klein handdoekje meenemen in mijn fototas. Of beter nog, vervoer de hele boel in een onopvallende pukkel of iets van dergelijke aard - je loopt best niet te koop met je dure apparatuur.
        Last edited by Joost; 7 maart 2005, 13:14.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's maken in Thailand

          Jaaaa... inderdaad HEEL VEEL opslagcapaciteit nodig Ik ben zelf met mijn G3 gegaan en had op geen enkel ogenblik last van condensatie of iets anders. Alleen van een platte batterij wegens teveel foto's hihi. Gelukkig had ik dan nog een reservebatterij steeds op zak. Dat is wel aan te raden. Probeer overbelichting te vermijden, ik heb bij sommige foto's toch een beetje moeten onderbelichten. Verder, als je van de mensen een foto wil trekken, heb ik dat soms expliciet getoond met een brede glimlach erbij, kwestie van een boze thai eventueel te vermijden.
          http://katrijn.fotopic.net
          Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

          Comment


          • #6
            Re: Foto's maken in Thailand

            Bij eventuele aandamping (overgang van airco-room naar warme buitenlucht) kunnen sommige toestellen een tijdje out of order zijn. De electronica heeft wat tijd nodig om zich aan te passen en belet een perfecte werking. Wat de zaak kan bespoedigen is de voeding van het toestel enkele minuten te verwijderen.
            Opgelet met slr cameras: best lens niet te verwijderen zolang toestel in deze situatie verkeerd. Dit zijn persoonlijke ondervindingen en geef ze voor wat ze waard zijn . Voor mij werkt het prima. Heeft iemand mssn slechte ervaringen hiermee?
            observer

            Comment


            • #7
              Re: Foto's maken in Thailand

              Een boze thai ? Die moet ik nog tegenkomen. Die mensen kunnen precies niet onvriendelijk zijn
              natwork.be

              Comment


              • #8
                Re: Foto's maken in Thailand

                Hmmm nee geen boze thai maar ze kunnen toch wel wat achterdochtig staan tegen stiekeme fotografeerders (geen last van gehad hoor, ik doe alles zeer opvallend ).

                Pssss Teddybear: voor de mannen is het Sawasdee Krup, voor de vrouwen Ka
                http://katrijn.fotopic.net
                Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's maken in Thailand

                  Iedereen bedankt voor de tips.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's maken in Thailand

                    Toevallig wou ik er ook al een topic over maken, dus ik haak in bij JVD. Zelf zal ik komende zomer op trainingskamp naar Thailand gaan. Niet zo zeer om te trainen, maar alle sport activiteiten vast te leggen van de Thaise vechtsport. Wie heeft er ervaring mee om een grote tas aan lensen en camera mee te nemen naar een land als bijvoorbeeld Thailand, en evt nog extra aandacht aan verzekering speciaal voor je camera spullen?
                    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's maken in Thailand

                      Triker, daar zijn ze wel fotografen gewoon hoor, het zou opvallen als een Farang = vreemde géén cam bij zich had...

                      Een verzekering voor je duur spul zou ik zo-wie-zo al voor een gans jaar nemen..

                      O ja, vergeet uw zwembroek niet...

                      Comment

                      Working...
                      X