Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aantal foto's per topic

    Na aanleiding van ingrijpen door een Mod ben ik nogmaals de regels voor het posten gaan doornemen.
    Ik had 3 foto's gepost en na 24uur er nog 3 bij geplaatst. Een 3 weken geleden was dit geen probleem nu wel.

    In de regels staat:
    2: Beperk het aantal ingezonden foto’s tot maximaal drie foto's in één topic per dag (24h!).

    Ik kan dit anders lezen dan dat je na 24uur weer 3 foto's kunt bijplaatsen. Als het niet de bedoeling is om meer dan 3 foto's per topic te krijgen zou er bv. het volgende moeten staan:
    2: Beperk het aantal ingezonden foto’s tot maximaal drie foto's in één topic. Je kunt 1 topic per dag (24h!) posten.

    Voor de duidelijkheid ben ik er niet op uit om de mods onderuit te halen, ik wil wel duidelijkheid.
    Nikon D800, MB-D12, SB-800. Nikkor: [10.5mm F2.8] [17-35mm F2.8] [28-70mm F2.8] [24-85mm F3.5-4.5] [80-200mm F2.8] [50mm F1.8]
    Sigma: [12-24mm F4.5-5.6] [150mm macro F2.8],Driepoot, opslag dingetje en nog wat troep

  • #2
    Re: Aantal foto's per topic

    Waterdichte teksten worden normaal gesproken alleen door juristen opgesteld en zelfs dan is er vaak nog te diskussieren.

    Het staat er zoals het staat maar wordt uitgelegd zoals je in je tweede rode zin weergeeft. Zo heb ik het ook opgevat, maar blijkbaar kun je het ook anders lezen. De praktijk brengt vanzelf de correctie aan en daarvan leren we hoe het geinterpreteerd moet worden.

    De sticky van Bewerkingen geeft ook aan dat je daar met problemen en vragen terecht kan, maar in de praktijk is het meer een showcase van bewerkingen. Na een aantal weken weet je vanzelf wat de bedoeling is.

    Om terug te komen naar jouw 'probleem': ik zou met die tweede serie gewoon een nieuwe thread openen. De kans dat je foto's gezien worden is dan veel groter. Ik denk dat de meesten hier al moeite genoeg hebben elke dag alles te bekijken dus vaak zal een eenmaal bekeken thread niet opnieuw bezocht worden. Allez, zo gaat het bij mij (tenzij de posting counter ineens omhoog schiet, dan weet ik dat er daar iets aan de hand is en ga ik nog eens kijken )

    Comment


    • #3
      Re: Aantal foto's per topic

      Als iemand vraagt naar een andere foto (detail, kleur, vergelijking, ...) dan mag je uiteraard nog één of meerdere foto's toevoegen.
      Zonder dit, kan je best een nieuwe topic starten om meer respons te krijgen.

      We rekenen op BD dat de gebruikers wat goodwill tonen, want alles in regels schrijven die ondubbelzinnig kunnen gelezen worden ... niet zo simpel !

      Comment


      • #4
        Re: Aantal foto's per topic

        Oorspronkelijk geplaatst door rob266
        Na aanleiding van ingrijpen door een Mod ben ik nogmaals de regels voor het posten gaan doornemen.
        Ik had 3 foto's gepost en na 24uur er nog 3 bij geplaatst. Een 3 weken geleden was dit geen probleem nu wel.
        Een prima voorbeeld om te verklaren waarom de moderatie vrij strak wordt gehouden in de forums. Als de moderator één keer iets over het hoofd (of door de vingers ) ziet, worden de volgende keer opmerkingen gemaakt waarom toen wel en nu niet. Een keer onopgemerkt iets verkeerd doen geeft je nog geen vrijstelling voor de volgende keren.

        Oorspronkelijk geplaatst door rob266
        In de regels staat:
        2: Beperk het aantal ingezonden foto’s tot maximaal drie foto's in één topic per dag (24h!).

        Ik kan dit anders lezen dan dat je na 24uur weer 3 foto's kunt bijplaatsen. Als het niet de bedoeling is om meer dan 3 foto's per topic te krijgen zou er bv. het volgende moeten staan:
        2: Beperk het aantal ingezonden foto’s tot maximaal drie foto's in één topic. Je kunt 1 topic per dag (24h!) posten.

        Voor de duidelijkheid ben ik er niet op uit om de mods onderuit te halen, ik wil wel duidelijkheid.
        Leonidas en Lut hebben hierboven al een degelijke uitleg gegeven.
        De mods begrijpen best dat er verkeerde opvattingen over bepaalde regeltjes kunnen zijn, ook al zijn die voor 98% van de forumleden duidelijk. Er zal dan ook nooit iemand kwalijk genomen worden dat er onbewust een fout is gemaakt, maar we wijzen je wel op die fout zodat je die kan rechtzetten en in de toekomst vermijden.

        Overigens, moderators zijn geen boemannen hoor. Vragen of opmerkingen rond de forummoderatie stel je best rechtstreeks via PM of e-mail aan de mods.

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment

        Working...
        X