Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen canon 300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen canon 300

    naast een minolta digitale camera heb ik nog mijn canon eos 300 analoog. Hierbij heb ik een standaardlens en een zoom lens EF 75-300 mm.

    zijn deze lenzen bruikbaar voor een canon 300D of 350D?
    peterl
    The future brings my best photo. Time is on my side.
    Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

  • #2
    Re: lenzen canon 300

    Elke Canon EF lens is bruikbaar op een 300D. Net als EF-s lenzen. Op een 350D kan je zeker EF lenzen gebruiken, EF-S lenzen weet ik niet zeker.

    Comment


    • #3
      Re: lenzen canon 300

      Alle Canon EF-s lenzen passen op de Canon EOS 20D, 300D en 350D
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Re: lenzen canon 300

        Ik ben een nieuwkomer op dit forum (en binnenkort ook in de wereld van de dSLR) vandaar mijn vraag, die blijkbaar wel in deze topic past:

        Ik heb een analoge Canon Eos 300 met twee EF objectieven. De gewone kit lens (een 18-55?) en een zoom (70-300).

        Ik ben van zin een 400D te kopen, maar de vraag is nu of ik dit met of zonder lenzen doe. Er is een prijsverschil door de kitversie te kopen in plaats van afzonderlijke lenzen, maar kan ik niet verder met mijn oude lenzen (en dus gewoon een body koop)...?? Is de kwaliteit van die 'oudere' lenzen minder dan die EF-s lenzen van een kit? Deze zijn trouwens ook niet direct het neusje van de zalm (het gaat vb over een EF-S 18-55 en een EF 55-200)

        Alvast Bedankt

        Comment


        • #5
          Re: lenzen canon 300

          welkom op het forum


          wat betreft je lenzen:

          van wat ben je van plan foto's te maken (daar hangt veel van af)

          de lenzen die je hebt werken even goed als kit lenzen misschien wat zwaarder maar daar zal je geen last van hebben.

          als ik in jou plaats zou zijn zou ik enkel de body kopen
          als je wat foto's gemaakt hebt kan je zien waar je intresse ligt en wat je er mee wil aanvangen. kies dan een aangepaste lens die je dan kan gebruiken voor uw doelgebied

          zelf ben ik ook nog niet lang bezig met fotografie
          ik gebruik mijn 28/80 van mijn canon elan (analoog) ook op mijn digitaal en de foto's zijn goed van kwaliteit


          hopelijk je hier mee van dienst te kunnen zijn
          grtz stevy

          Comment


          • #6
            Re: lenzen canon 300

            Oorspronkelijk geplaatst door superbarre Bekijk bericht
            Ik ben een nieuwkomer op dit forum (en binnenkort ook in de wereld van de dSLR) vandaar mijn vraag, die blijkbaar wel in deze topic past:

            Ik heb een analoge Canon Eos 300 met twee EF objectieven. De gewone kit lens (een 18-55?) en een zoom (70-300).

            Ik ben van zin een 400D te kopen, maar de vraag is nu of ik dit met of zonder lenzen doe. Er is een prijsverschil door de kitversie te kopen in plaats van afzonderlijke lenzen, maar kan ik niet verder met mijn oude lenzen (en dus gewoon een body koop)...?? Is de kwaliteit van die 'oudere' lenzen minder dan die EF-s lenzen van een kit? Deze zijn trouwens ook niet direct het neusje van de zalm (het gaat vb over een EF-S 18-55 en een EF 55-200)

            Alvast Bedankt
            Op de analoge 300 zal als kitlens zeker geen 18-55 zitten, het zal eerder een lens zijn die op 28mm begint (op mijn EOS 1000 zat een 28-105). Daardoor heb je soms wel eens te weinig breedhoek, want op een 400D komt 28mm overeen met 44,8mm op een analoge camera of een full-frame zoals de EOS 5D.

            Je kan wel verder met de oude lenzen, maar omdat het prijsverschil met de kitlens erbij meestal niet erg groot is, zou ik die (of een betere breedhoek) er toch bijnemen.
            Die kitlenzen worden hier ook wel geregeld in de koopjeshoek gezet, zodat je er achteraf toch wel altijd ééntje kan vinden als je toch de body alleen zou kopen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: lenzen canon 300

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Op de analoge 300 zal als kitlens zeker geen 18-55 zitten, het zal eerder een lens zijn die op 28mm begint (op mijn EOS 1000 zat een 28-105). Daardoor heb je soms wel eens te weinig breedhoek, want op een 400D komt 28mm overeen met 44,8mm op een analoge camera of een full-frame zoals de EOS 5D.

              Je kan wel verder met de oude lenzen, maar omdat het prijsverschil met de kitlens erbij meestal niet erg groot is, zou ik die (of een betere breedhoek) er toch bijnemen.
              Die kitlenzen worden hier ook wel geregeld in de koopjeshoek gezet, zodat je er achteraf toch wel altijd ééntje kan vinden als je toch de body alleen zou kopen.

              klopt, het is een EF 75-300 1:4-5.6 III en een EF 28-80 1:3-5.6 II, dus inderdaad weinig groothoek. Ik veronderstel dat ik vanaf 40-50 mm wel goed zit met de twee bestaande lenzen, ik ga er dus ineens de kitlens bijnemen, komt eigenlijk nog redelijk goed uit dan.

              MOD: en bedankt

              Comment

              Working...
              X