Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat nu ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat nu ??

    Hallo
    Eindelijk , na het sparen van mijn zakgeld ga ik nu een 70-200 lens voor op mijne 10D kopen.

    Nu komt het , twijfel , twijfel , twijfel ; welke zal het worden.
    Den Sigma 70-200 F2,8 APO EX HSM
    of den
    Canon 70-200 L F4 ( 2,8 te duur voor mijn zakgeld ).

    Ik heb hier al veel verschillende meningen gelezen maar zou graag eerst eens een paar test opnames willen maken vooralleer aan te kopen.

    Zijn hier toevallig bereidwillige bd's uit W-Vlaanderen , Oost-Vlaanderen mag ook , die in het bezit zijn van één van deze lenzen en mij zouden toestaan om eens te komen een paar testopnames te maken ??


    Groeten KjW
    Digitale groeten
    K.J.W.

  • #2
    Re: Wat nu ??

    Ga voor de Canon 70-200 L F4
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: Wat nu ??

      Als je van plan bent om veel foto's indoor te gaan nemen zou ik toch overwegen de 2.8 te nemen.
      Ik gebruik mijn Sigma vooral om indoor sportfoto's te nemen en dan is de 2.8 echt wel noodzakelijk.
      Voordat ik mijn Sigma kocht had ik enkele maanden voorheen een Canon 70-200 2.8 IS gehuurd. Een pracht van een lens maar mij iets te duur. Persoonlijk vind ik dat de Sigma niet moet onderdoen voor de Canon qua beeldkwaliteit. Die IS op de Canon was wel heel leuk en in sommige gevallen ook erg handig. Of je daarvoor nu 1000 euro's meer voor wil betalen bepaal je natuurlijk zelf.
      De gewone Canon 70-200 zie al helemaal geen voordelen meer hebben die zijn meerprijs moet verantwoorden tegenover de Sigma.

      Beide lensen die jij voorsteld zijn goede lensen en zullen qua beelkwaliteit elkaar niet veel ontlopen, dus mijn advies;
      Ga je veel indoor foto's nemen, Sigma 2.8.
      Zie je graag witte lensen, Canon F4


      Zijn hier toevallig bereidwillige bd's uit W-Vlaanderen , Oost-Vlaanderen mag ook , die in het bezit zijn van één van deze lenzen en mij zouden toestaan om eens te komen een paar testopnames te maken ??
      In ben helaas van de andere kant van ons belgenlandje, dus even testen zal er niet in zitten.

      Groeten Geert
      Last edited by CompaCta; 5 maart 2005, 01:13.
      BD0316BE
      Canon

      Comment


      • #4
        Re: Wat nu ??

        Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
        Ga voor de Canon 70-200 L F4
        Dit is een TOPlens

        Comment


        • #5
          Re: Wat nu ??

          Volgens Photozone heeft de Canon f4 een lichte voorsprong op de Sigma...4,17 tov 4,02

          Maar ik moet toch Compacta gelijk geven denk ik. Dat als je meer lichtsterkte nodig hebt (wat nooit kwaad kan trouwens) dat je dan toch best voor de Sigma gaat, aangezien die qua AFsnelheid en optische kwaliteit toch zeer goed is.

          Comment


          • #6
            Re: Wat nu ??

            Ik heb zelf net een 4.0 verkocht omdat ze een tikje te "lichtzwak" was voor indoor sport.
            Maar als je voornamelijk buiten fotografeert is dit een zeer goede en vlijmscherpe lens !!! Ik heb nog altijd een beetje spijt dat ze weg is....maar ja, ik heb geen ezeltje....

            De Sigma ken ik niet, maar inderdaad, 2.8 zal beter zijn voor indoor sport.

            Je weet toch dat je de Canon 2.8 zowel kan kopen mét IS (duur) als zonder IS ( minder duur ) ?
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Wat nu ??

              Oorspronkelijk geplaatst door komjewok
              Hallo
              Eindelijk , na het sparen van mijn zakgeld ga ik nu een 70-200 lens voor op mijne 10D kopen.

              Nu komt het , twijfel , twijfel , twijfel ; welke zal het worden.
              Den Sigma 70-200 F2,8 APO EX HSM
              of den
              Canon 70-200 L F4 ( 2,8 te duur voor mijn zakgeld ).

              Ik heb hier al veel verschillende meningen gelezen maar zou graag eerst eens een paar test opnames willen maken vooralleer aan te kopen.

              Zijn hier toevallig bereidwillige bd's uit W-Vlaanderen , Oost-Vlaanderen mag ook , die in het bezit zijn van één van deze lenzen en mij zouden toestaan om eens te komen een paar testopnames te maken ??


              Groeten KjW

              Ik heb beide lenzen hier liggen u kunt altijd eens langs komen om ze uitvoerig te testen.

              Als ik moet kiezen uit deze twee geef ik de voorkeur aan de Canon omdat de AF sneller is, de helft van het gewicht van de Sigma en het contrast van de Canon is beter.

              En indien u deze lens later wilt inruilen voor een IS versie krijgt u tot circa 90 % van de aankooprpijs weer terug. Terwijl een Sigma als occasie meestal 50 tot 60% opbrengt.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Wat nu ??

                Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                Als ik moet kiezen uit deze twee geef ik de voorkeur aan de Canon omdat de AF sneller is, de helft van het gewicht van de Sigma en het contrast van de Canon is beter.
                Klopt wat het gewicht betreft, maar de Sigma is wel een 2.8 en de Canon een 4.0... Leg de Sigma naast de Canon 70-200/2.8 en het gewichtsverschil zal een stuk kleiner zijn...

                Ik heb indertijd zelf voor de Canon 4.0 gekozen, maar moest ik nu de keuze opnieuw moeten maken zou ik toch nog even verder aan het testen slaan en misschien toch wel gaan voor de lichtsterkte...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: Wat nu ??

                  Laat je beslissing vallen over de lichtsterkte, als je 2.8 wil, dan de sigma, mag het 4.0 zijn, dan zonder enig twijfel de canon.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat nu ??

                    ik zou voor de 2.8 gaan
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                    Laat je beslissing vallen over de lichtsterkte, als je 2.8 wil, dan de sigma, mag het 4.0 zijn, dan zonder enig twijfel de canon.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat nu ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                      Ik heb beide lenzen hier liggen u kunt altijd eens langs komen om ze uitvoerig te testen.
                      .
                      @otto ; he das leuk ; waar en wanneer kan ik u vinden??
                      @ allen ; bedankt voor jullie mening , 't denk dat , testen , zal bepalen.
                      Eigenlijk is het niet de bedoeling van veel indoor te fotograferen , meest buiten , Ja natuurlijk 2,8 is een voordeel .
                      Ik zie wel .
                      Groeten KjW
                      Digitale groeten
                      K.J.W.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat nu ??

                        Hou je ons op de hoogte van je eventuele testen? (full size voorbeeldjes altijd welkom )

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat nu ??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                          Hou je ons op de hoogte van je eventuele testen? (full size voorbeeldjes altijd welkom )
                          Geen enkel probleem , MAAR , daar ik waarschijnlijk den eerste westvlaminck zal zijn die één van die lenzen zal gebruiken in comb. met een 10D ,( nog niemand gereageert op mijn testvraag ) kan ik mijne auto pakken en naar Corné of Otto rijden.
                          OF heb ik het verkeerd??????????????????
                          Dus nog een beetje geduld .

                          KjW
                          Digitale groeten
                          K.J.W.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat nu ??




                            Met vriendelijke groeten,
                            Ronald
                            www.konings.biz

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat nu ??

                              De kogel is door de kerk.
                              Het is den 70-200 L F4 geworden.
                              Nieuw besteld bij ( zonder publiciteit te maken ) corné.
                              Digitale groeten
                              K.J.W.

                              Comment

                              Working...
                              X