Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

met model naar Antwerpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • met model naar Antwerpen?

    hoi collega's,
    Als spoedig (?) het zonnetje onze tedere huid verwent, ga ik hier en daar wat modelfotografie doen (buiten). Ik zou heel graag binnenkort eentje in Antwerpen willen gaan maken: zeer mooi, en het model komt met de trein (van Oost-Vlaanderen). Vandaar mijn vraag: ik zoek in de buurt van het Centraal Station enkele leuke plekjes, te voet bereikbaar. Ik dacht al aan de Meir, maar dat zou wel eens heel druk kunnen worden en 'te bekend'. Zijn er zo van die steegjes, leuke plekjes in de buurt?
    Alle tips zijn welkom, want het lijkt me niet nuttig om zomaar wat rond te hangen zonder voorbereiding.
    Alvast bedankt!
    Greetz, York.

  • #2
    Re: met model naar Antwerpen?

    wandel eerst op een dagje ervoor ne keer door 't oude stadsgedeelte en er zal een wereld voor je open gaan
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: met model naar Antwerpen?

      aha, de thread komt toch nog. ik ga me binnenkort even bezig houden met een antwoord, ik zit momenteel met mijn moeder te chatten die in chili zit, dus ff voorrang. dan de administratie van de groepsaankoop, en dan ben ik er

      ondertussen kunnen anderen je al helpen, maar mijn bijdrage volgt ook hoor

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: met model naar Antwerpen?

        Ja daar zijn natuurlijk heel leuke plekjes in Antwerpen.
        Het valt te bekijken wat jij graag wil. Centraal station is bv heel mooi maar ik neem aan dat je buiten wil. Vlakbij is er momenteel een grote bouwwerf ... Kievietplein.(actueel nu)
        Als je op de meir komt krijg je enkele straatjes aan je linkerzijde, wandel ze verder tot de twee volgende zijstraten ... mooi huizen en pleintjes
        Natuurlijk hangt veel af van het tijdstip voor je shoot, ivm de zonstand !
        Naast centraal station heb je de dierentuin, de zoo van Antwerpen.
        Maar ook rond de Groenplaats (en bv. metrostations) en de Grote Markt (stadhuis) zijn zeer leuke locaties te vinden. Als je zover bent sta je aan het Steen. En aan de kade zie je schepen op de schelde en op de oude kaaien zijn zeer prachtige locaties te vinden.
        Wandel doorheen de stad en je ziet heel mooie plaatjes.
        Weet je je kan ons ook atijd als gids en als fotoschooter mee vragen
        Last edited by stengil; 2 maart 2005, 22:35.
        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

        Comment


        • #5
          Re: met model naar Antwerpen?

          Niet vergeten,VLAAIKENSGANG.Omgeving Grote markt
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: met model naar Antwerpen?

            Alvast bedankt!!, ga ik zeker eens opzoeken allemaal.
            Hip hip hoi

            Greetz, York

            Comment


            • #7
              Re: met model naar Antwerpen?

              okee yorkie, ik neem even de tijd. ik maak er ineens een routebeschrijving van je zal dus wel een beetje moeten stappen, vraag maar aan parakiet

              beginnen doe je aan het station. daar zal je zelf wel zien dat je daar ook mooie foto's kan maken. op de perrons, beneden, mooi station in zijn geheel
              dan ga je over de keyserlei, richting meir. ook genoeg winkels, oude gebouwen, standbeeldjes, brede straten waarmee je kan werken
              op de meir neem je de tweede rechts. dan ga je naar het theater (schouwburg eveneens). een groot plein, met een leuk trappenspel. ik vermoed dat je daar ook leuke foto's mee kan verzinnen en nemen. dan ga je terug, kan je nog van de hogeschool en de winkel van armani etc wat foto's nemen

              dus terug op de meir, ga je naar de boerentoren (kbc-toren). ondertussen kom je op de rechterkant nog een hand tegen. leuk idee misschien
              dan de boerentoren zelf....
              ga naar rechts, de eiermarkt. naast de fotowinkel grobet heb je een inham van een dure winkel. mooi ook !!!!!!

              dan naar de groenplaats, daar kan je ook genoeg vinden. zo ga je naar de kathedraal en de grote markt. dan van de grote markt ga je naar de vlaaikesgang, om zo weer uit te komen in de buurt van de suikerrui. zo ga je naar de schelde, en zal je de terrassen zien (platform langs schelde op 3 meter hoogte). als dat je niet inspireert, weet ik het ook niet. dan ga je even terug, naar het steen. mooi gebouw, zal je ook wat mee kunnen aanvangen.
              via het steen steek je over, en ga je even het oude stadsgedeelte in.

              zo ga je dan naar het hendrik conscienceplein!! waaw, fotooooo's !!! al deze plaatsen kent een echte antwerpenaar zeker, maar zijn bij buitenstaanders niet altijd even bekend. maar het volgend plekje op de tocht, is zelfs bij antwerpenaren onbekend !!!!! dus luister goed

              van het conscienceplein ga je naar het UFSIA (prinsstraat). prachtig oud gebouw, met mooie tuinen. ik zit er al 5 jaar als student, dus daarom is het mij zo bekend, maar anderen totaal niet!!!!!! van het ufsia keer je terug naar het station, en is je dag afgelopen

              zeg dus aan je model dat ze sportschoenen aandoet, en ga er zelf ook mar kopen

              als je wil, en als het een knap model is , ben ik je gids voor één dag

              mensen (antwerpenaren): mocht ik een plaatsje vergeten zijn, zeg het dan maar

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: met model naar Antwerpen?

                Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                mensen (antwerpenaren): mocht ik een plaatsje vergeten zijn, zeg het dan maar
                De Begijnenstraat misschien Ajuin?!

                -Vrijdaagse markt.
                -Oudemanstraat(levensgevaarlijk daar met een cam!).!!
                -Stadswaag
                -Noord en zuiderterras!!(zicht op de schelde)
                -Konijnenpijp voor voetgangers = aanrader!!
                -De Linker oever.
                -Het eilandje + jachthaven.
                En natuurlijk gans de haven = te veel voor een mensenleven te fotograferen

                Comment


                • #9
                  Re: met model naar Antwerpen?

                  -stadswaag is op weg naar de ufsia
                  -linkeroever en tunnelke: ok, even vergeten, maar hij wou wel in de buurt van het station blijven he
                  -terrassen: heb ik vermeld
                  -vrijdagmarkt: pfff, niks te zien
                  -eilandje: veel te ver (eventueel nog te doen na het ufsia)

                  ik denk dat york misschien een weekendje kan plannen? het model mag bij mij komen slapen hoor

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #10
                    Re: met model naar Antwerpen?

                    Amaaaaaaaai, zoveel uitleg van jullie!! BEDANKT , ik vrees dat ik echt wel een gids nodig heb, want het lijkt me niks met een planneke rond te lopen. Ofwel eerst alles op voorhand verkennen, tja, heb nogal een druk agenda, we zien wel.
                    En ajuin, ge kunt het vergeten dat dat model blijft inslapen, ze heeft ne vriend, en ik denk dat dieje gaat meekomen, haha, kan dieje mijn reflectiescherm vasthouden ...
                    Het voorstel om gids te spelen zegt me wel iets, zal er eens over nadenken en informeren bij model, dat ze niet teveel overdonderd wordt , en kan ik ook eens kennismaken he. En een muilezel is welkom
                    Bon, ik ga binnekort met een printje van jullie advies rondtrekken denk ik, wellicht eerst nog ne shoot in Lier (weet ik pas van gisteren avond), maar daar ben ik heel thuis, mooie stad!
                    Nogmaals dikke merci!!!!!!! Als het zover is laat ik iets weten.
                    Groeten, York

                    Comment

                    Working...
                    X