Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze

    Beste lenzenliefhebbers.

    Ik ga een telelens aanschaffen voor slechts driemalig gebruik.
    Is het dan verantwoord om een nieuwe Nikon 70-200 aan 1575 te kopen ipv een ( tweedehands) 80-200 AFS aan 875.
    U hoeft natuurlijk voor mij niet te beslissen ;maar ik zou Jullie kommentaar zeer op prijs stellen.
    Alvast bedankt

    Paul

  • #2
    Re: Keuze

    Dat hangt er vanaf hoeveel geld je teveel hebt.
    Wat ben je er mee van plan na slechts 3x te gebruiken ?
    Mark (300D)

    Comment


    • #3
      Re: Keuze

      Hallo Paullamb,

      Voor driemalig gebruik vind ik persoonlijk 1575 €, een buitensporige uitgave. Tenzij het 3 maal per dag zou zijn. Bovendien als je mij zegt dat je met die 3 maal 1875 € kan verdienen, dan zeg ik, doen natuurlijk en daarna terug te koop zetten voor 1275 €. Dan heb je tenminste eens het geluk gehad om gratis een 70-200 2.8 VR te kunnen voelen en proberen, plus doe je er in de koopjeshoek een BD'er plezier mee. Alhoewel, na driemalig gebruik zal dit ook weer niet de voldoening geven die je verwacht.
      Ach laat ons ernstig blijven, die VR, de snelheid van de focus en de kwaliteit van deze lens is fantastisch. Als je die éénmaal hebt wil je die niet meer missen.
      En die 80-200 tweedehands voor 875 vind ik voor die driemaal zelfs nog teveel.
      Al bij al, sorry, dit lijkt mij op zijn minst een eigenaardige manier van met fotografie bezig te zijn.

      Groetjes,
      Pol.
      Last edited by enero; 2 maart 2005, 14:01.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Keuze

        koop u dan nen tamron 28-300 da kost nog geen 400 euro

        ma vind het toch ook ma raar zene
        een ens koopt ge nu toch nie om 3 keer te gebruiken ....

        Comment


        • #5
          Re: Keuze

          Hey
          Alvast bedanktvoor de replieken.
          Het is inderdaad een eigenaardige vraag.
          Ik ben niet Z0 heel veel bezig met fotografie en zeker niet met tele.
          De bedoeling is om te fotograferen in Zuid Afrika en Thailand ( rondreizen)
          De lens is dan weeral een jaar ouder .
          mijn hart zegt ook wel 70-200; maar....
          Mag ik nog even Jullie repliek op de prijs van 850 voor een 80-200 AFS.
          Ze staat ergens op een verkoopsite en is van iemand uit Lummen

          Comment


          • #6
            Re: Keuze

            Zelfs al heb je een lens maar één keer nodig, koop wat je nodig hebt.
            Als je opdracht/vakantie/... voorbij is, kan je ze allebei de voorgestelde lenzen rustig verder verkopen.

            De kwaliteit van deze lenzen is absoluut bewezen, dus optisch zit je met elk van beide lenzen sowieso goed. Maar jij bent de enige die weet waarvoor je de lens nodig hebt: kan je een statief gebruiken? dan is de 80-200 zeker een optie
            moet alles uit de losse hand? en in minder goede lichtomstandigheden? dan is de VR-versie te overwegen...
            Aan jou de keuze en de beslissing

            Comment


            • #7
              Re: Keuze

              Een andere vraag die je jezelf eens moet stellen alvorens tot de aankoop over te gaan is ben je wel zeker dat je met zo een grote en zware lens op rondreis wilt?

              Het hangt allemaal van je reiscondities af maar een lens die in de auto of het hotel blijft liggen want hij is te groot en/of te zwaar is niet erg zinvol.

              Als je hem wilt voor de safari die je waarschijnlijk wel in zuid-afrika gaat maken zou ik je toch ook nog een extender aanraden want 200mm zal toch nog wat te kort zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Keuze

                Oorspronkelijk geplaatst door Paullamb
                Hey
                Alvast bedanktvoor de replieken.
                Het is inderdaad een eigenaardige vraag.
                Ik ben niet Z0 heel veel bezig met fotografie en zeker niet met tele.
                De bedoeling is om te fotograferen in Zuid Afrika en Thailand ( rondreizen)
                De lens is dan weeral een jaar ouder .
                mijn hart zegt ook wel 70-200; maar....
                Mag ik nog even Jullie repliek op de prijs van 850 voor een 80-200 AFS.
                Ze staat ergens op een verkoopsite en is van iemand uit Lummen
                man toch, als je er het geld voor hebt doe het dan toch, het is wat ik zou doen, je gaat toch niet ieder jaar dergelijke reizen doen en moest ik op zo iets daardoor een shot missen, ik zou het me nooit vergeven.

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze

                  Het zal de 70-200 worden.
                  De reizen zijn vooe September en Oktober zodat ik nog wat tijd heb om het budget in evenwicht te brengen.
                  Bedankt voor de por in de rug

                  Paul

                  Comment


                  • #10
                    Re: Keuze

                    daar zal je geen spijt van hebben en zoals pol zegt het is een plezier om de 70-200 vast te hebben

                    Comment

                    Working...
                    X