Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300d + .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 300d + .....

    Hallo allemaal,

    Heb nu 1 jaar mijn compact toestel... de a70 van canon. Ben van mening (spreek me tegen indien nodig... ) dat ik daar uit gegroeid ben en zou dus willen overstappen naar de 300d. Heb al heel wat tijd besteed aan het kijken naar welke lens etc....
    Ik wil de prijs niet te hoog jagen... dus zou gaan voor de 300d + kit lens. Maar daarbij wil ik ook een zoom / tele lens aanschaffen. En daar zit het hem... welke?
    In een ander topic werden de nieuwe sigma lenzen aangekondigd. Het zou dus vooral dienen om buiten foto's te maken, het zou leuk zijn als ik de vogeltjes bijna even dicht bij krijg als Tinne bv (volgens mij is dat al een begrip geworden )
    Maar omdat het dus buiten is, kan het dus een iets minder lichtsterke lens zijn = lagere prijs. Dat is mijn idee toch... kan iemand wat advies geven.

    Ik weet er zijn al 1001 topics zo gestart en heb er ook al heel wat gelezen...
    Maar alle hulp is welkom, alvast bedankt.

    Later zou ik trouwens ook een flitser + macro lens aanschaffen, maar dat is dus voor later.

    mvg Frans

  • #2
    Re: Canon 300d + .....

    Om kleine vogeltjes goed te fotograferen is een lange lens altijd een pluspunt. Die vogeltjes blijven meestal niet zitten als je dichterbij komt.
    De goedkoopste oplossing is de Sigma 70-300 f4-5,6 Macro APO Super II (225 euro).
    Als duurder ook mag, dan heb je bij Sigma nog een 50-500 (909 euro), 170-500 (610 euro), 135-400 (425 euro) en de 80-400mm lens met beeldstabilisatie (1059 euro).

    Een heel goede lens is ook de Canon 100-400L IS, maar die is dan wel flink wat duurder (rond de 1500 euro online, 2065,12 euro officiele verkoopprijs in Belgie ).

    Maar, zelfs met het beste materiaal zal het heel moeilijk worden om de foto's zo goed te krijgen als die van Tinne .
    Er komt ook heel veel geduld, en geluk bij kijken om vogeltjes te fotograferen.
    Last edited by Black B@ndit; 2 maart 2005, 10:28.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 300d + .....

      Ik gebruik ook de 300D met Sigma 70-300 APO Super II en ik ben blij van het resultaat. Enkel in donkere omstandigheden wat moeilijkheden met autofocus, deels door de lichtsterkte van de lens (5.6 in 300mm) en deels door de 300D zelf, want ken iemand met de 20D en zelfde lens en die heeft minder problemen.

      Enkele voorbeelden van vogels met die lens:
      Hmm, volgens mij heeft fotopic problemen, want de foto's zijn net gepost en de limiet zou al overscheden zijn?? En de link naar de foto geeft hetzelfde weer... klopt niet volgens mij. Dan maar via telenet-webspace: Sorry voor het ongemak!

      Papa mus ISO 100 1/800 F5.6 Mama mus ISO 100 1/800 F5.6 Mama mus is papa mus beu ISO 100 1/800 F5.6

      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #4
        Re: Canon 300d + .....

        thx,

        ziet er goed uit met die foto's. Was ondertussen op het web want aan het zoeken naar info van die lens. En komt er goed uit. Maar inderdaad. Voor het buitenwerk. Maar ja, dat is voor mij perfect.

        @ faan: toevallig ook een macro foto gemaakt met die lens?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 300d + .....

          Nee nog niet eigenlijk, alle macrofoto's op m'n website zijn nog met de Minolta Z2, zal er eens enkele maken vandaag en het resultaat PM'en.

          EDIT: mailtje onderweg
          Last edited by Faan; 2 maart 2005, 11:55.
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment

          Working...
          X