Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Photo Paper Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Photo Paper Pro

    Omdat ik tot nog toe verdeelde informatie vond over deze topic, nog 1 keer voor de duidelijkheid deze vraag:
    In welke (online) winkel kan je Canon Photo Paper Pro het goedkoopst vinden, eventueel in grotere hoeveelheden. alle suggesties welkom !!!

    thanks, m
    D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

  • #2
    Re: Canon Photo Paper Pro

    Geen reactie so far
    Heb zelf een mini-onderzoekje uitgevoerd en denk dat ik voorlopig mijn heil zal zoeken bij foto konijnenberg: 11 euro voor een pak Canon Paper Pro A4 PR-101 van 15 vellen lijkt me geen slechte deal...
    mocht iemand toch nog een goedkopere en betrouwbare winkel weten, suggesties zijn altijd welkom voor toekomstige aankopen !!!
    groeten, m
    D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

    Comment


    • #3
      Re: Canon Photo Paper Pro

      Mijn nieuwe Pixma IP5000 print ook heel mooi op Aldi-fotopapier en dat is veel goedkoper (maar je moet wel geduld hebben tot ze dat nog eens verkopen).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon Photo Paper Pro

        www.inkClub.com
        Heb er al reeds bij besteld en ben er tevreden over.
        Groeten.
        KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
        http://www.photopat.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon Photo Paper Pro

          @ Black B@ndit : thanks voor de tip, heb zelf een Pixma IP8500, en tot nog toe ben ik binnen de canon-papier reeks eigenlijk enkel tevreden geweest over photo paper pro, met aldi-papier heb ik eigenlijk geen ervaring, vind je dat er veel verschil is tussen die papiersoort en canon photo paper pro, of valt dat nog wel mee...?

          @ paepke : heb snel je site www.inkClub.com es gechecked, en paar papiersoorten gevonden, maar niet photo paper pro... mocht het erop staan, zou je es kunnen zeggen waar ik het kan vinden ? verkopen ze trouwens originele merken of kopies ervan ?
          D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

          Comment


          • #6
            Re: Canon Photo Paper Pro

            Het Aldi-papier is wel iets dunner, maar de kleurweergave is hetzelfde. Bij mijn printer zaten 5 velletjes 10x15cm Photo Paper Pro, en dat is hetzelfde papier waarop de proefdrukken gemaakt zijn die ik bij Canon besteld heb (om een printer te kiezen).
            Een minpuntje aan het Canon papier is als je dat schuin naar het licht houdt, dat het dan lijkt alsof er een oliefilm op het papier zit (vlekken en strepen). Het Aldi-papier heeft dat niet.
            De kleurvastheid van het Aldi-papier valt ook best mee. Er hangt hier een afdruk tegen de muur (achter glas), van één van de eerste foto's die ik met mijn 300D gemaakt heb (zo'n 1,5 jaar geleden) en die ziet er nog altijd goed uit (geprint met een Canon S500 die gevuld was met Refill-inkt van www.janreus.nl ).

            Nu ga ik inkt van MVCD proberen in mijn Pixma IP5000.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon Photo Paper Pro

              @ Black B@ndit: thanks voor de info !!
              Blij te horen dat kleurweergave, en hopelijk scherpte ook zeflde is bij aldi-papier. Zelf heb ik bv het glossy photo papier van canon geprobeerd, en voor dezelfde foto was het verschil met canon photo paper pro immens...
              Wat betreft het minpuntje dat je vermeld: heb ik nog niet echt gemerkt, tot nog toe staat op m'n foto's een mooi egale blinkende glanslaag...
              Kleurvastheid van canon-papier moet ik uiteraard afwachten...
              Hoe dan ook, als aldi nog es een actie doet, sta ik mee in de file

              Over inkt gesproken, heb je goede ervaringen met refill-inkt? want de originele canon-capsules zijn idd nogal duur... ben ook benieuwd naar je MVCD-probeersel, mag je zeker wat info op het forum over droppen !
              groetn, m
              D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

              Comment


              • #8
                Re: Canon Photo Paper Pro

                Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
                Over inkt gesproken, heb je goede ervaringen met refill-inkt? want de originele canon-capsules zijn idd nogal duur... ben ook benieuwd naar je MVCD-probeersel, mag je zeker wat info op het forum over droppen !
                groetn, m
                Over inkt en fotopapier is er hier op het forum al heel veel geschreven. Bekijk de volgende topics maar eens:




                Ik werk nu met een Canon SmartBase MP730 Photo; een multifunctioneel toestel waar dezelfde print-unit in zit als in de i850. Type van cartridge is BCI-3e Wanneer de vullingen bijna leeg zijn weigert de printer te werken; ik bedoel dat je geen vloeistof meer in de cartridge ziet, maar dat je wel duidelijk kan merken dat de
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Photo Paper Pro

                  Thanks, ga ik zeker es doornemen !!!
                  D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Photo Paper Pro

                    Momenteel kan, je in de Makro Ilford Premium Photo Glossy Paper kopen aan 2 pakken + 1 gratis.
                    Het is papier van 280g. en van uitstekende kwaliteit.
                    Ik zie geen verschil met het Canon papier. ( dat bovendien nog iets lichter is )
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Photo Paper Pro

                      Bedankt Marc,

                      Vergelijk je trouwens het makro ilford-papier met het canon photo paper pro en niet met canon glossy papier ?
                      Heb effe search gedaan, en belangrijkste threads die ik vind zijn :
                      Vooreerst: Canon-papier is niet makkelijk te vinden. In de FNAC gekocht: PR-101 15 sheets A4 245 g/m2 = 17,99 euro = 1,1993 euro/blad = 48,40 bfr. PP-101 20 sheets A4 270 g/m2 = 18,99 euro = 0,9495 euro/blad = 38,30 bfr. Ilford Printasia 27 sheets 10x15 280 g /m2 = 9,99 euro = 0,37 euro/blad (10x15!) = 15 bfr.

                      hallo ,waar kan ik goedkoop canon photo paper pro vinden mag ook online zijn hier in de winkels (oostende & brugge )kost die 16 euro voor 15 vellekes a4 ik gebruik een i950 printer dank bij voorbaat

                      1 ervan is ooit zelfs gestart door jou,
                      wat ik er uit op maak is dat de keuze beetje subjectief blijkt te zijn, en dat je moet afwegen of de iets hogere kwaliteit van het canon-papier de hogere prijs rechtvaardigt... voorlopig ga ik hoe dan ook es langslopen bij de makro en enkele pakjes kopen, om dan 1 foto af te drukken op A4 op beide papiersoorten... kijken dan of er veel verschil tussen is ;-)

                      Nog deze vraag, gebruik je zelf ook een canon pixma printer ?
                      Last edited by El Marco; 25 maart 2005, 10:28.
                      D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Photo Paper Pro

                        Ik heb zelf ook een tijdje Ilford papier van de Makro gebruikt, maar het Aldi-papier geeft betere resultaten.
                        Dat Aldi-papier is wel iets dunner, maar de kleuren zijn beter, en bij het Ilford-papier worden donkere delen van de foto's soms mat. Bovendien blijft dat Ilford-papier altijd aan de A-4 insteekmapjes kleven nadat erop geprint is .
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Photo Paper Pro

                          Heb net wat ilford printasia-papier gekocht, en hou jullie op de hoogte van m'n bevindingen ! Zal trachten es te kijken naar de zaken die jullie hierboven opsomden! Jammer dat de aldi ook net geen papier verkocht, anders kon ik dat er ook bijzwieren in de "vergelijkende test". Ik check ook resultaten voor b/w.

                          tot binnenkort, hopelijk met resultaten,
                          mark
                          Last edited by El Marco; 9 april 2005, 18:38.
                          D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Photo Paper Pro

                            Ok, met enkele dagen oponthoud, hier dan mijn bevindingen :

                            CANON PAPER PRO VS. ILFORD PRINTASIA PREMIUM PHOTO GLOSSY PAPER

                            Voordelen ilford:
                            - Prijs: Grootste voordeel is uiteraard de prijs ! In de afgelopen makro-actie minder dan 20 euro voor 60 A4-vellen (of 0.33 euro per A4), da's een prijs waar canon photo paper pro met z'n 11 euro voor 15 vellen (bij konijn, en dus 0.73 euro per A4) duidelijk niet aan kan tippen !!!
                            - Dikte: het papier is wat dikker dan canon-papier (280g/m² versus 245 g/m²), al is dit verschil voor mij nauwelijks merkbaar.

                            Verder goed nieuws is dat de prints op zich ook heel behoorlijk zijn. Zeker een degelijke papiersoort dus om met een canon pixma 8500 op te printen. Kleven aan plastic inlegmapjes heb ik ook geen last van gehad !

                            Minder goede punten ilford:
                            - scherpte: als je 2 A4's naast elkaar legt van dezelfde foto, merk je toch duidelijk dat canon paper pro veel hogere scherpte genereert dan ilford-papier, dit bij dezelfde printer-instellingen. In mijn ogen komt dit bijna neer op het verschil dat je soms ziet op dezelfde foto genomen door een toplens en ook door een minder goede lens aan dezelfde instellingen;
                            - kleur-tinten: vergeleken met elkaar komen de kleuren bij het canon-papier ietwat koeler maar wel realistischer over, bij ilford hangt er een soort van lichte zweem boven (die bv huidtinten ietwat roder doet uitslaan), niet echt storend, maar wel opvallend; Misschien zijn deze zaken wel bij nabewerking voor de print te corrigeren... weerom doet dit verschil me denken aan het lenzen-verschil uit het vorige puntje
                            - zwart-wit: bij z/w verkies ik heel duidelijk canon-papier, bij ilford hangt er steeds een heel lichte bruin-rozige zweem over, het is heel licht, en missch vinden sommigen dit eerlijk gezegd mooier, maar ik prefereer mn b/w ook echt black and white... dus hierin was de keuze voor mij evident... missch is dit ook waar black b@ndit naar refereert met z'n commentaar dat donkere delen mat uitslaan, had ik zeker niet bij canon-papier...

                            Conclusie:
                            Canon-papier steekt er naar mijn mening heel wat bovenuit, maar laat ons eerlijk zijn, gegeven het prijsverschil mocht dit niet anders zijn. Misschien zijn beiden zelfs wel onvergelijkbaar... Daarom, voor sommige toepassingen (alleszins degene die geen absolute scherpte vereisen of degene met een soft kleurenpallet) ga ik zeker ilford gebruiken (met 360 A4's op voorraad kan ik uiteraard ook moeilijk anders )... Moet het daarentegen echt vakwerk zijn of voor b/w,, dan stap ik zeker over naar canon-papier...

                            Voila, dat was het, Alle reacties en vragen welkom,
                            mark
                            D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Photo Paper Pro

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                              Ik heb zelf ook een tijdje Ilford papier van de Makro gebruikt, maar het Aldi-papier geeft betere resultaten.
                              Dat Aldi-papier is wel iets dunner, maar de kleuren zijn beter, en bij het Ilford-papier worden donkere delen van de foto's soms mat. Bovendien blijft dat Ilford-papier altijd aan de A-4 insteekmapjes kleven nadat erop geprint is .
                              ik heb sinds gisterenook eindelijk mijn pixma 8500 en heb al enkele prints afgedrukt
                              op a4 randloos
                              op fotopapier van den aldimaar op het eind van de foto heb ik zwarte strepen
                              je kunt het zo een beetje vergelijken mee de strepen die je ziet op het papier als je nen cardiogram laat nemen van je hart
                              ze zijn niet de ganse breedte van het papier zo een 10 cm breed en zo een 1 a 2 cm ver
                              ik moet er wel bijzeggen dat dit papier al meer dan een jaar oud is en dat het een beetje krult maar dat is wel heel miniem
                              hiervoor drukte ik af op een hp van uit den aldi en had ik dit niet
                              ik heb ook op ander papier geprobeerd(gewoon a4 papier en zelfs fotopapier van uit den aldi van over 2 jaar die gele pakken)en daar heb ik die strepen niet
                              zouden die strepen enkel te wijten zijn aan dat krullen of wat
                              wie kan mij hier raad bij geven
                              alle raad is welkom
                              ps zijn er al mensen die fotopapier bij MVCD gekocht hebben en wat zijn hun bevindingen hier over
                              grtz tweetty :
                              bd0379be

                              Comment

                              Working...
                              X