Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe je toestel stofvrij houden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe je toestel stofvrij houden?

    ok hier baal ik dus van!
    nog geen 3 weken geleden men ccd laten kuisen en nu ligt er weer stof op

    ondertussen ben ik niet intensief bezig geweest met lenzenwissel (hele tijd les gehad) en toch...en toch.

    ccd kuisen lijkt me allemaal wel goed en wel maar kan ik men d70 niet binnendoen voor een goede schrob en kuis beurt van de hele kamer, of is dit overdreven?
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: hoe je toestel stofvrij houden?

    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
    ok hier baal ik dus van!
    nog geen 3 weken geleden men ccd laten kuisen en nu ligt er weer stof op

    ondertussen ben ik niet intensief bezig geweest met lenzenwissel (hele tijd les gehad) en toch...en toch.

    ccd kuisen lijkt me allemaal wel goed en wel maar kan ik men d70 niet binnendoen voor een goede schrob en kuis beurt van de hele kamer, of is dit overdreven?
    Welkom tot de wereld van de DSLR .
    Ik heb soms de indruk dat het louter een kwestie van geluk is. Soms blijft m'n sensor maanden schoon, soms niet eens een week...
    Probeer gewoon die schoonmaakbeurt zelf eens te doen, is helemaal niet moeilijk en dan kun je het zelf op het moment dat het echt nodig is...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: hoe je toestel stofvrij houden?

      Troost u, 'k heb vandaag tijdens een lenswissel sneeuw in mijn kamera gekregen (plotse windvlaag)..... ben eens benieuwd wat dat gaat geven...... 'k zag het wel door de vieuwer.... maar welk effect die nattigheid op mijn ccd gaat hebben ??????

      Maja 't is toch zo plezierig nen dslr.....

      deze week eens met tape beginnen oefenen, want die sensorswabs zijn ook dat niet.


      Gewoon niet teveel schrik hebben van die ccd, ne kamera dient om te gebruiken.... niet om uit het stof te houden.
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: hoe je toestel stofvrij houden?

        'Tracht' de lens-opening op de body zoveel mogelijk naar beneden te houden.

        Dit zal niet al het sof buiten houden, maar de grotste en zwaarste olifanten wel.

        Ach dat sweepen, dat is als fietsen, eens je vertrokken bent is er nks meer aan...

        Comment


        • #5
          Re: hoe je toestel stofvrij houden?

          altijd

          die ccd heeft nog nooit in zen blootje omhoog gestaan!
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: hoe je toestel stofvrij houden?

            Oorspronkelijk geplaatst door jdm
            Troost u, 'k heb vandaag tijdens een lenswissel sneeuw in mijn kamera gekregen (plotse windvlaag)..... ben eens benieuwd wat dat gaat geven...... 'k zag het wel door de vieuwer.... maar welk effect die nattigheid op mijn ccd gaat hebben ??????

            Maja 't is toch zo plezierig nen dslr.....

            deze week eens met tape beginnen oefenen, want die sensorswabs zijn ook dat niet.


            Gewoon niet teveel schrik hebben van die ccd, ne kamera dient om te gebruiken.... niet om uit het stof te houden.
            ik wens je veel succes maar je zal het geweten hebben

            Comment


            • #7
              Re: hoe je toestel stofvrij houden?

              zoals TB zei hou de lens opening zoveel mogelijk naar beneden voor het zware geschut, in een kamer hoopt het stof zich ook lanszaam op, zeker als je een "blazer" bent dus als de spiegel omhoog klapt heb je steeds turbulentie in de kamer, ook hebben sommige lenzen ( meestal van goedkopere aard) stof in te slikken die uiteindelijk ook in de kamer en op de sensor kan komen, en sommige combinaties van lens en body zijn dan ook stofvaster dan andere .... Ten laatste je huis kuis je toch ook ( of laat het kuisen) een dslr ook
              groetjes roland

              Comment

              Working...
              X